Vrouw kan lid worden van SGP
- MarthaMartha
Re: Vrouw kan lid worden van SGP

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik bereid me dus ook voor op een enorme spamaanvalMarthaMartha schreef:(en meteen de link maar doorgestuurd via de mail)

de eerste mails zijn al binnen.freek schreef:Ik bereid me dus ook voor op een enorme spamaanvalMarthaMartha schreef:(en meteen de link maar doorgestuurd via de mail)
Ik bij 'zij maakt het verschil' als eerste dacht aan een of ander liedje...
Ze is geen medicijn tegen het tikken van de klok
Geen hoop
Geen gids
Geen haven in de nacht
Geen bron in de woestijn als je kapot gaat van de dorst
Niet de glimlach op je allerslechtste grap
Ze is geen hit refrein dat van de steigers klinkt.
Niet de allerduurste wijn die je zonder kater drinkt
Geen bloementuin in bloei
Niet een uit duizend nachten
Geen uitgestoken hand
Niet het eind van al m'n wachten
Nee meer nog dan ik eigenlijk toegeven wil
Zij maakt het verschil
Ze is geen slap excuus voor wat ik graag had willen zijn
Geen droom
Geen doel
Geen stok om mee te slaan
Geen enkele garantie voor een lang gelukkig leven
Ze is geen antwoord op de vraag van ons bestaan
Niet de mooiste symfonie onder de film genaamd: Wij tweeen
Niet het schone koele bed dat mijn koortsen weg kan nemen
Niet het ritme van mijn hart
Niet het zuiverste geweten
Ze kwam niet op het juiste moment
En dat kan me ook niet schelen
Want meer nog dan ik eigenlijk toegeven wil
Zij maakt het verschil
Tussen alles wat ik had en hoe dat opeens ging leven
Wat met potlood staat geschetst, kan met kleur worden in getekend
Tussen nooit iets aan de hand en van alles te beleven
Tussen nooit en misschien heel soms
En tussen ik en ons
Zoveel zangen, zoveel woorden
Het moet allemaal gezegd
Maar wat ze ook probeert
Geen vergelijking is terecht
Misschien is het wat simpel
Maar alles wat ik horen wil... is
Zij maakt het verschil,
zij maakt het verschil
Want ze is geen goed gesprek
Waar geen hond op zit te wachten.
Niet de vlag waar ik onder strijd
Geen advies bij al mijn klachten
Niet de allerlaatste uitweg
Waar wij allang niet meer aan dachten
Maar meer nog dan ik eigenlijk toegeven wil
Zij maakt het verschil,
zij maakt het verschil
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh oh oh oh
Oh oh oh
Oh oh oh oh oh
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Menno de Bruyne wees via Twitter op een artikel op Sargasso.nl.
Weet iemand of dit historisch is?
Weet iemand of dit historisch is?
D66 gaat vrouwen weren als lid
22-04-2010 om 13:41 door Perik
Verbijstering in Den Haag deze middag: D66 gaat voorlopig vrouwen weren als lid. Aanleiding is de oproep van de voormalige SGP-voorman Bas van der Vlies aan de vrouwen in zijn achterban. Hij riep de vrouwen op lid worden van D66. “Deze partij wacht op u. De heer Pechtold wacht op u. En wellicht heeft u die partij iets bevindelijks te bieden”, zo meldde hij gisteren in de papieren uitgave van het Reformatorisch Dagblad.
SGP-vrouwen lijken massaal gehoor te geven aan de oproep van hun terugtredend voorman. Aanleiding voor de oproep is de recente uitspraak van de rechter over het vrouwenstandpunt van de partij. De rechter verklaarde op 9 april dat vrouwen weigeren als lid ongrondwettelijk is. D66-leider Pechtold juichte die beslissing nadrukkelijk toe.
De sterke aanwas van vrouwelijke leden bij D66 kwam afgelopen weekend al aan het licht tijdens het partijcongres van D66. Tijdens dit congres bleek een kleine groep ‘traditioneel geklede’ vrouwen consequent tegen de voordracht van vrouwelijke kandidaten op de kieslijst te stemmen. Een meerderheid haalden ze echter niet en het leidde niet tot wijzigingen in de kandidatenlijst.
Na het weekend kwam de partijleiding van D66 er achter dat echtgenoten van mannelijke SGP-leden zich massaal als lid inschrijven bij de democraten. Het aantal nieuwe leden is sinds de uitspraak van de rechter toegenomen met bijna drieduizend en stijgt nog dagelijks. Het Reformatorisch Dagblad meldde vandaag dat Van der Vlies zijn oproep intern aan de leden deed op 10 april, de dag na de rechterlijke uitspraak.
De actie van Bas van der Vlies kan grote consequenties hebben voor de links-liberalen. De SGP heeft ruim 27 duizend leden, allemaal mannen. D66 heeft er nog geen 13 duizend. Zouden SGP-dames braaf het advies van hun partijleider opvolgen, dan heeft dat grote consequenties voor zowel de kandidatenlijst als het programma van D66. Leden hebben op beide punten het laatste woord bij D66.
Het besluit van Alexander Pechtold om vrouwen voorlopig te weigeren lekte rond het middaguur uit op BNR. De vrouwenstop zou zijn ingegeven om een dreigende noodsituatie in de partij te voorkomen. “Het is een pijnlijke beslissing, omdat juist wij ons altijd sterk hebben gemaakt voor het vrije lidmaatschap van SGP-vrouwen. Wat Van der Vlies nu doet is vals spel”, aldus Pechtold. Overigens reageert het partijbureau van D66 nog niet op de uitspraken van Pechtold.
Van der Vlies reageerde wel, maar hij legt de kritiek naast zich neer. “Ik zeg koekje. Ik zeg deeg.” Hij meent dat de recente uitspraak van de rechter SGP-vrouwen dwingt zich seculier te gedragen. “En wij leggen ons neer bij het ons door God gegeven gezag van de overheid. Lid worden van D66 is wat onze vrouwen betreft een ultieme vorm seculier gedrag. De heer Pechtold zou blijgemoed horen te juichen bij zulks een aanwas aan struis nieuw bloed.”
De geweigerde SGP-vrouwen hebben zich inmiddels verenigd in stichting. Nog niet duidelijk is of ze een proces tegen het besluit van D66 zullen aangaan. Een woordvoerder: “Dat moeten ze thuis nog even overleggen.”
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
Op de site van het RD staat er niets over. Andere bekende media ook niet.
Jammer dat het geen 1 april is. Die zou een hele goeie zijn.
--------------
Het lijkt me totaal geen SGP-actie. En ik zou het voor mijn geweten niet kunnen verantwoorden om lid te worden van D66. Zelfs niet als ik traditioneel gekleed naar hun congres mag. 

een tag onder het artikel is tongue in cheek. Zegt genoeg toch? 

- MarthaMartha
Toch is het niet zo'n gek idee. En het geweten heeft er weinig mee te maken.Zita schreef:Het lijkt me totaal geen SGP-actie. En ik zou het voor mijn geweten niet kunnen verantwoorden om lid te worden van D66. Zelfs niet als ik traditioneel gekleed naar hun congres mag.
D66 zit zo in elkaar dat de meerderheid per definitie gelijk heeft.
En als er 1 partij van mij mag verdwijnen dan is het d66 wel. Dan lijkt me dit een ludieke manier.
--------------
- MarthaMartha
ik vind het wel lachen.... en als ze vrouwen weigeren worden ze gewoon ook verboden......refo schreef:Toch is het niet zo'n gek idee. En het geweten heeft er weinig mee te maken.Zita schreef:Het lijkt me totaal geen SGP-actie. En ik zou het voor mijn geweten niet kunnen verantwoorden om lid te worden van D66. Zelfs niet als ik traditioneel gekleed naar hun congres mag.
D66 zit zo in elkaar dat de meerderheid per definitie gelijk heeft.
En als er 1 partij van mij mag verdwijnen dan is het d66 wel. Dan lijkt me dit een ludieke manier.
-
Juist Zita. Het zou een SGP-vrouw absoluut niet staan om zich aan te melden bij een partij die o.a. abortus en euthanasie voorstaat. Ik geloof ook absoluut niet dat de heer Van der Vlies een dergelijke oproep op zijn geweten heeft. Dit artikel is beledigend voor zowel de heer Van der Vlies als de SGP-vrouwen.Zita schreef:Het lijkt me totaal geen SGP-actie. En ik zou het voor mijn geweten niet kunnen verantwoorden om lid te worden van D66. Zelfs niet als ik traditioneel gekleed naar hun congres mag.
Die 27000 vrouwen zouden alle standpunten van d66 kunnen laten wijzigen.Marie-Henriëtte schreef:Juist Zita. Het zou een SGP-vrouw absoluut niet staan om zich aan te melden bij een partij die o.a. abortus en euthanasie voorstaat. Ik geloof ook absoluut niet dat de heer Van der Vlies een dergelijke oproep op zijn geweten heeft. Dit artikel is beledigend voor zowel de heer Van der Vlies als de SGP-vrouwen.Zita schreef:Het lijkt me totaal geen SGP-actie. En ik zou het voor mijn geweten niet kunnen verantwoorden om lid te worden van D66. Zelfs niet als ik traditioneel gekleed naar hun congres mag.
--------------
- MarthaMartha
ik krijg er zin in....refo schreef:Die 27000 vrouwen zouden alle standpunten van d66 kunnen laten wijzigen.Marie-Henriëtte schreef:Juist Zita. Het zou een SGP-vrouw absoluut niet staan om zich aan te melden bij een partij die o.a. abortus en euthanasie voorstaat. Ik geloof ook absoluut niet dat de heer Van der Vlies een dergelijke oproep op zijn geweten heeft. Dit artikel is beledigend voor zowel de heer Van der Vlies als de SGP-vrouwen.Zita schreef:Het lijkt me totaal geen SGP-actie. En ik zou het voor mijn geweten niet kunnen verantwoorden om lid te worden van D66. Zelfs niet als ik traditioneel gekleed naar hun congres mag.