Ik heb jou bijdragen zeer goed gelezen, het is ook naar aanleiding van die bijdragen dat ik mijn opmerking heb gemaakt. Ik heb voldoende Gereformeerde werken over het verbond gelezen, om me een mening te kunnen vormen over jou mening (het is nogal wat om te zeggen dat dát de Bijbelse visie is) en om zelf een mening te hebben.memento schreef:U begrijpt blijkbaar de gereformeerde (de Bijbelse!) visie op het verbond niet, noch heb je blijkbaar mijn postings in deze topic niet goed gelezen (waarin ik uitleg wat het verbond inhoudt, wat noch zoetsappig, noch onbevindelijk, noch automatisch, noch wettisch is). Lees eens wat goed-gereformeerde werken over het verbond, ik begreep dat het recente boekje van Graafland op dat gebied aan te bevelen is.Erasmiaan schreef:Wat is een verbond waar je zaligheid niet zeker is? Een werkverbond! Doet dat (gelooft, niet ongehoorzaam zijn) en gij zult leven! Je maakt van het evangelie een nieuwe wet.
Overigens hoef je in deze discussie niet ineens met een afstandelijk "u" te komen. Dat doe je normaal ook niet.