Dat is inderdaad de klip ter linkerzijde.Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
Kind van niet-hetero ouders dopen?
Re: Kind van lesbische ouders dopen?
Memento bestrijdt iets wat ik heel vaak tegenkom. Uiterst actueel. Als je het niet ziet, is het dan misschien een meer niet willen zien?Tiberius schreef:Ik heb het idee, dat Memento iets zit te bestrijden, waarin ik me niet herken.Mister schreef:Wat herken je er niet aan dan? Volgens mij is dit helaas een wezenlijk punt onze gezindte.
Lees even de rest van het topic, Mister. Of open een ander topic.Mister schreef:Memento bestrijdt iets wat ik heel vaak tegenkom. Uiterst actueel. Als je het niet ziet, is het dan misschien een meer niet willen zien?Tiberius schreef:Ik heb het idee, dat Memento iets zit te bestrijden, waarin ik me niet herken.Mister schreef:Wat herken je er niet aan dan? Volgens mij is dit helaas een wezenlijk punt onze gezindte.
- MarthaMartha
Dat is juist het meest vaste verbond dat je bedenken kunt!Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Inderdaad!! Omdat de vastheid eenzijdig is vanuit de Ene!!!MarthaMartha schreef:Dat is juist het meest vaste verbond dat je bedenken kunt!Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wat is er vast aan een verbond dat een mens kan verbreken (een mens die onbekwaam is tot enig goed en geneigd tot alle kwaad)?MarthaMartha schreef:Dat is juist het meest vaste verbond dat je bedenken kunt!Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
Dat vraag ik me ook af.Erasmiaan schreef:Wat is er vast aan een verbond dat een mens kan verbreken (een mens die onbekwaam is tot enig goed en geneigd tot alle kwaad)?MarthaMartha schreef:Dat is juist het meest vaste verbond dat je bedenken kunt!Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
Jolanda zegt het net al. De vastheid ligt niet in ons, maar in God. Wij zijn geneigd om het verbond te breken. Als je dat ontkent, heb je nog grote gedachten van jezelf.Tiberius schreef:Dat vraag ik me ook af.Erasmiaan schreef:Wat is er vast aan een verbond dat een mens kan verbreken (een mens die onbekwaam is tot enig goed en geneigd tot alle kwaad)?MarthaMartha schreef:Dat is juist het meest vaste verbond dat je bedenken kunt!Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
Alles goed en wel, maar dat is de vraag niet.Mister schreef:Jolanda zegt het net al. De vastheid ligt niet in ons, maar in God. Wij zijn geneigd om het verbond te breken. Als je dat ontkent, heb je nog grote gedachten van jezelf.Erasmiaan schreef:Wat is er vast aan een verbond dat een mens kan verbreken (een mens die onbekwaam is tot enig goed en geneigd tot alle kwaad)?MarthaMartha schreef:Dat is juist het meest vaste verbond dat je bedenken kunt!Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
De vraag is: Wat is dat voor een verbond, wat Memento voorstaat? Een verbond, dat verbroken kan worden door de bondelingen?
12Tiberius schreef:Alles goed en wel, maar dat is de vraag niet.Mister schreef:Jolanda zegt het net al. De vastheid ligt niet in ons, maar in God. Wij zijn geneigd om het verbond te breken. Als je dat ontkent, heb je nog grote gedachten van jezelf.Erasmiaan schreef:Erasmiaan schreef:Wat is dat voor een verbond, wat memento voorstaat? Een verbond dat verbroken kan worden, door de bondelingen. Net als het werkverbond. Wat blijft er dan over van de vastheid van het verbond? Een verbondsontzenuwende leer, zoals ds. Kersten al opmerkte.
Wat is er vast aan een verbond dat een mens kan verbreken (een mens die onbekwaam is tot enig goed en geneigd tot alle kwaad)?
De vraag is: Wat is dat voor een verbond, wat Memento voorstaat? Een verbond, dat verbroken kan worden door de bondelingen?
"Gij," zal hij zeggen, "zijt mijn Vader en mijn God,
De rotssteen van mijn heil" "'k Zal hem ook stellen tot
Een eerstgeboren zoon, door al zijn broeders t' eren.
Als koning zal hij zelf de koningen regeren;
Mijn goedertierenheid zijn rijkstroon eeuwig stijven,
En Mijn gemaakt verbond met hem bestendig blijven."
13
"Ik zal de heerschappij doen duren bij zijn zaad,
Zolang de hemel zelf op vaste pijlers staat.
Maar zo zijn kinders ooit Mijn zuivre wet verlaten,
Zo 't richtsnoer van Mijn recht ter reegling niet kan baten,
Zo zij ontheiligen, wat Ik heb voorgeschreven,
Dan mogen zij gewis voor Mijne straffen beven!"
Juist Helma, Ethan leert zeer duidelijk in psalm 89 dat het verbond is met de uitverkorenen. Een leestip is: 'Ethans Onderwijzinge' van J.J. Brahé.
Gods verbond is met elke dopeling Erasmiaan, en laten we de Heere niet beledigen door te zeggen dat het alleen voor de uitverkorenen is!Erasmiaan schreef:Juist Helma, Ethan leert zeer duidelijk in psalm 89 dat het verbond is met de uitverkorenen. Een leestip is: 'Ethans Onderwijzinge' van J.J. Brahé.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Uitwendig wel ja maar wezenlijk alleen met de uitverkorenen.henriët schreef:Gods verbond is met elke dopeling Erasmiaan, en laten we de Heere niet beledigen door te zeggen dat het alleen voor de uitverkorenen is!Erasmiaan schreef:Juist Helma, Ethan leert zeer duidelijk in psalm 89 dat het verbond is met de uitverkorenen. Een leestip is: 'Ethans Onderwijzinge' van J.J. Brahé.
Erasmiaan schreef: Uitwendig wel ja maar wezenlijk alleen met de uitverkorenen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Tsja, psalm 89, maar dat was toch ten tijde van het oude verbond met Abraham!!
Zijn wij niet de kinderen van het nieuwe verbond, "wat beter is dan het oude, wat niet onberispelijk was, en het oude verbond is de verdwijning nabij". Heb 8:7-13
Gal 4:24-31 (de 2 bedelingen!) Hetwelk dingen zijn, die andere betekenis hebben; want deze zijn de twee verbonden; het ene van de berg Sinaï, tot dienstbaarheid barende, hetwelk is Hagar. etc..
Zijn wij niet de kinderen van het nieuwe verbond, "wat beter is dan het oude, wat niet onberispelijk was, en het oude verbond is de verdwijning nabij". Heb 8:7-13
Gal 4:24-31 (de 2 bedelingen!) Hetwelk dingen zijn, die andere betekenis hebben; want deze zijn de twee verbonden; het ene van de berg Sinaï, tot dienstbaarheid barende, hetwelk is Hagar. etc..
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?