Ik mis.....

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Ik mis.....

Bericht door memento »

Moderator mededeling

DIA heeft inderdaad een ban van een maand gekregen wegens het herhaaldelijk overtreden van de forumregels. Verdere discussie hierover is niet gewenst.

Uw Moderator
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ik mis.....

Bericht door huisman »

Gijs83 schreef:
huisman schreef:
Erasmiaan schreef:DIA
Ik ook...
Ik weet wel waarom. Ik weet niet of ik dat van de heren(en dames) moderators mag zeggen hier...
Lekker duidelijk, ik weet niet of ik deze nacht nog goed kan slapen :oO
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
monique
Berichten: 1319
Lid geworden op: 16 jan 2008, 12:56
Locatie: op een plekje van deze wereld :)

Re: Ik mis.....

Bericht door monique »

caprice schreef:Jawel, dat neigt al te zeer naar de evangelische kant... :?
o en wat is daar dan mis mee heh met de evangelische kant ????
mensen waarom laten we ieder niet gewoon in hun eigen waan kom op zeg is dit nou christelijk is dit nou de zware kerk iedereen let maar op je ieder heeft zn eigen geloof iedereen gelooft op zijn manier klaar.
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Ik mis.....

Bericht door Erasmiaan »

monique schreef:
caprice schreef:Jawel, dat neigt al te zeer naar de evangelische kant... :?
o en wat is daar dan mis mee heh met de evangelische kant ????
mensen waarom laten we ieder niet gewoon in hun eigen waan kom op zeg is dit nou christelijk is dit nou de zware kerk iedereen let maar op je ieder heeft zn eigen geloof iedereen gelooft op zijn manier klaar.
Waar haal je dat citaat vandaan?

Overigens zal ik jou niet in de waan laten het christelijk is dat we het maar zo moeten laten dat iedereen op zijn manier gelooft. Er is maar één manier en dat is de Bijbelse.
Gebruikersavatar
monique
Berichten: 1319
Lid geworden op: 16 jan 2008, 12:56
Locatie: op een plekje van deze wereld :)

Re: Ik mis.....

Bericht door monique »

Erasmiaan schreef:
monique schreef:
caprice schreef:Jawel, dat neigt al te zeer naar de evangelische kant... :?
o en wat is daar dan mis mee heh met de evangelische kant ????
mensen waarom laten we ieder niet gewoon in hun eigen waan kom op zeg is dit nou christelijk is dit nou de zware kerk iedereen let maar op je ieder heeft zn eigen geloof iedereen gelooft op zijn manier klaar.
Waar haal je dat citaat vandaan?

Overigens zal ik jou niet in de waan laten het christelijk is dat we het maar zo moeten laten dat iedereen op zijn manier gelooft. Er is maar één manier en dat is de Bijbelse.
ja maar ik ben niet iemand die zegt van oooow evangelisch pppfffff lekker gaan vernederen
NEE moet je eens kijken hoeveel mensen niets (we spreken hier nette taal mvg Jet) aan het hele geloof hebben daarom zeg ik het maakt niet uit hoe je gelooft we geloven tenslotte allemaal in de zelfde God
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Ik mis.....

Bericht door vlinder »

monique schreef:
Erasmiaan schreef:
monique schreef:
caprice schreef:Jawel, dat neigt al te zeer naar de evangelische kant... :?
o en wat is daar dan mis mee heh met de evangelische kant ????
mensen waarom laten we ieder niet gewoon in hun eigen waan kom op zeg is dit nou christelijk is dit nou de zware kerk iedereen let maar op je ieder heeft zn eigen geloof iedereen gelooft op zijn manier klaar.
Waar haal je dat citaat vandaan?

Overigens zal ik jou niet in de waan laten het christelijk is dat we het maar zo moeten laten dat iedereen op zijn manier gelooft. Er is maar één manier en dat is de Bijbelse.
ja maar ik ben niet iemand die zegt van oooow evangelisch pppfffff lekker gaan vernederen
NEE moet je eens kijken hoeveel mensen er niets aan het hele geloof hebben daarom zeg ik het maakt niet uit hoe je gelooft we geloven tenslotte allemaal in de zelfde God
Oei oei, denk om je bloeddruk en je taalgebruik ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Ik mis.....

Bericht door GJdeBruijn »

Jakobus 2:19
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Ik mis.....

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
huisman schreef:
Erasmiaan schreef:DIA
Ik ook...
Ik weet wel waarom. Ik weet niet of ik dat van de heren(en dames) moderators mag zeggen hier...
Of je voortaan dit soort informatie voor je houden wilt. Verder verwijs ik je naar de posting van memento.
mvg Jet
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Ik mis.....

Bericht door Rens »

henriët schreef:
Gijs83 schreef:
huisman schreef:
Erasmiaan schreef:DIA
Ik ook...
Ik weet wel waarom. Ik weet niet of ik dat van de heren(en dames) moderators mag zeggen hier...
Of je voortaan dit soort informatie voor je houden wilt. Verder verwijs ik je naar de posting van memento.
mvg Jet
hai Jet,

welke posting in welk topic doel jij op? ik zoek me súf maar kan niks terugvinden.

groetjessssssssssssssssssss, rens
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Ik mis.....

Bericht door caprice »

monique schreef:
caprice schreef:Jawel, dat neigt al te zeer naar de evangelische kant... :?
o en wat is daar dan mis mee heh met de evangelische kant ????
mensen waarom laten we ieder niet gewoon in hun eigen waan kom op zeg is dit nou christelijk is dit nou de zware kerk iedereen let maar op je ieder heeft zn eigen geloof iedereen gelooft op zijn manier klaar.
Dag monique (en anderen),

Hoewel de moderatoren zich over deze zaak uitgesproken hebben als 'off-topic' zijnde, wilde ik wel graag even aanbevelen om geheel pagina 44 van dit topic te lezen. Daar zie je dat het in dit verband zeker niet al te serieus bedoeld is. 'Evangelisch' zit tenslotte niet in de gitaar, hoewel de gitaar vaak in Evangelisch te vinden is. De klanken die er uit komen zijn dan wel weer Evangelisch natuurlijk.
Neem dit met een korreltje zout. En als dat niet helpt nog wat korreltjes meer.

Los daarvan zit er zeker wel een serieuze ondertoon in. De Heere vraagt niet om zwaarheid, maar om klaarheid. Alles moet eerlijk onderzocht worden en aan Gods Woord getoetst worden, of het de ziel niet zal schaden. Zo ook de Evangelische beweging. Het is goed om je in de geschiedenis te verdiepen naar de oorsprong en wortel, maar ook naar de hedendaagse invulling van wat men noemt 'de Evangelische beweging'. Daar kan het boek van ds. J.M.D de Heer (te Middelburg) je wellicht dienstbaar in zijn. Hij heeft zich verdienstelijk gemaakt door als kenner van de Evangelische beweging deze in allerlei facetten naast Gods Woord te leggen, en houdt deze ook voor als een spiegel aan de reformatorische gezindte. Dan zie je dat elk van deze twee stromingen in het Christendom hun zwakke en sterke kanten hebben. Daarnaast legt hij tal van dwalingen en gevaren bloot die er schuilen in de evangelische gezindte. Ik raad je aan om dit boek te lezen. En ik hoor graag wat je er van vindt.

Ik ken je niet, om te weten om wat voor reden ik olie op het vuur gooide, wat bijna 4 maanden later nog oplaait daardoor. Het is niet mijn oogmerk om iemand te kwetsen. Zeker niet. Maar laten we wel eerlijk met elkaar omgaan. Nu kan dat nog. En we hebben toch maar een ziel? Doch waar zal een blinde terechtkomen die door een blinde geleidt wordt? Onderzoek Gods Woord maar biddend, of God door Zijn Geest dat wil gebruiken en toepassen in je hart. Hij is het waard.

Je schrijft dat wel allemaal uitkomen in dezelfde God, maar dat is het niet. Want om 'bij' God uit te komen kan ook in vijandschap zich openbaren, maar om nu IN God uit te komen, daar komt de Kerk in uit. Voor eeuwig!
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Ik mis.....

Bericht door Lassie »

:bobo :bobo

Allemaal vooroordelen.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Ik mis.....

Bericht door BJD »

Lassie schreef::bobo :bobo

Allemaal vooroordelen.
Als je doelt op de bijdrage van Caprice is dit wel heel kort door de bocht.
Goede bijdrage van Caprice, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Ik mis.....

Bericht door Mister »

BJD schreef:
Lassie schreef::bobo :bobo

Allemaal vooroordelen.
Als je doelt op de bijdrage van Caprice is dit wel heel kort door de bocht.
Goede bijdrage van Caprice, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Stukje van Ds. de Heer is wel zeker erg kort door de bocht.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Ik mis.....

Bericht door caprice »

Mister schreef:
BJD schreef:
Lassie schreef::bobo :bobo

Allemaal vooroordelen.
Als je doelt op de bijdrage van Caprice is dit wel heel kort door de bocht.
Goede bijdrage van Caprice, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Stukje van Ds. de Heer is wel zeker erg kort door de bocht.
Inderdaad. Gewoon recht toe, recht aan zelfs.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17578
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ik mis.....

Bericht door huisman »

caprice schreef:
Mister schreef:
BJD schreef:
Lassie schreef::bobo :bobo

Allemaal vooroordelen.
Als je doelt op de bijdrage van Caprice is dit wel heel kort door de bocht.
Goede bijdrage van Caprice, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.
Stukje van Ds. de Heer is wel zeker erg kort door de bocht.
Inderdaad. Gewoon recht toe, recht aan zelfs.
Recht toe recht aan en kort door de bocht?? Maar idd het is een goede bijdrage van Caprice, je hoeft niet alles te nuanceren maar mag duidelijk uitspreken waar je staat. De reformatorische kring is al veel evangelischer dan wij vermoeden en dat vind ik zorgelijk zonder alles wat evangelisch is direct te veroordelen. Maar de gereformeerde leer is naar mijn opvatting de meest bijbelse leer. (dit mag ik toch wel zeggen op een RF? )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten