Kom je hier ook nog even op terug Wilhelm?Marie-Henriëtte schreef:Dus (uiterst rechtse) SGP'ers zouden ons land niet eens inkomen als nieuwkomers?Wilhelm schreef:Je moet het in de cultureel-historische context zien. Een partij die al heel lang bestaat, en voortkomt uit de Nederlandse culturele traditie en in hun standpunten niet zijn gewijzigd wordt nu door de secularisatie ingehaald om hun mening verplicht aan te passen. Dat is geheel anders voor nieuwkomers die als gasten binnenkomen en zich hebben aan te passen aan de geldende regels van een land.
Wat mij betreft zouden deze nieuwkomers welkom zijn in Nederland, want ik hoef het niet hun eens te zijn over de visie die zij hebben over de vrouw in het politieke ambt als zij een partij oprichten. Genoeg andere partijen waar ik terecht kan. Maar ik veronderstel uit jouw schrijven en dat van de feministische Kluveld (ben je fan van haar?) dat jullie de nieuwkomers laten staan bij de grens omdat zij de Nederlandse wet omtrent de gelijke rechten van man en vrouw niet accepteren?