Luther en Tiberius zien dit niet als woordspelletjes. Voor een buitenstaander is het moeilijk te begrijpen. Wat alleen zo jammer is, is dat de belijdeniscatechesanten en vele leden van de Gereformeerde Gemeenten het kennelijk ook niet begrijpen: die hebben wel belijdenis gedaan, zouden volgens Luther en Tiberius dus wel degelijk moeten geloven, ook al was dat niet het grote punt van het belijdenis doen (volgens hun althans), maar noemen zich geen gelovigen - en nemen ook stelselmatig niet deel aan de sacramenten.vogeltje schreef:Ik houd niet zo van woordspelletjes.
En zeg nou zelf: het is toch onmogelijk belijdenis te doen van iets waar je hart geen Amen zegt?
Het kan zo anders.![]()
Ik had gisteren nog een gesprekje met een meisje (16) die een jaar geleden tot geloof kwam. Zij ziet uit naar belijdenis doen en niet alleen omdat ze dan eindelijk met de leer van gereformeerde religie mag instemmen. Volgens mij is belijdenis doen zonder de belijdenis van Ruth ( uw volk is mijn volk en Uw God is mijn God) niet mogelijk en niet bijbels.
Kortom: als dat het standpunt van de Gereformeerde Gemeenten is, dan zorgt dat voor een boel onduidelijkheid.
En dat is jammer: Belijdenis doen hoort juist duidelijkheid te scheppen.