Dik Trom en de Kameleon

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Mag ik vragen waar jij vroeger uit voorgelezen bent??? Was dat alleen de bijbel????

Of haalden Bob Beb en Brammetje geen kattekwaat uit.

Sorry hoor, jij zoekt het wel heel ver. Ik heb vroeger met veel plezier de kameleons en de Dik Trom gelezen. Uren leesplezier.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Ik houd geen boekenkast meer over!
volgens mij hou je juist ALLEEN de boekenkast over...
:,:,:,
Andre

Bericht door Andre »

Eén keer in Kameleondorp geweest, kinderen verslinden de kameleonboeken van de bieb!
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Boeken als Dik Trom en de Kameleon worden verslonden door kinderen en jongelui in de gereformeerde gezindte.

Maar het zijn door en door slechte boeken. Want het kwaad wordt er in bejubeld. Lees maar eens goed en kritisch: zogenaamde "avonturen" en "kattekwaad" komen er allemaal op neer dat anderen een hak gezet wordt of dat er leedvermaak aan te pas komt. En dat wordt zo beschreven alsof de hoofdpersonen (hoofdschuldigen) helden zijn die niet meer stuk kunnen. Als je het strikt bekijkt overtreden Dik Trom en de broeders Sietse en Hielke voortdurend de 10 geboden (door dingen te doen die niet mogen), en de lezer zou daar dan steeds maar van moeten genieten?

Gooi die lectuur de deur uit!
Schateren kan ik om die boeken, ik zie mijn zoontje al zitten achterstevoren op een ezel, en ik wou dat ik zelf zo'n bootje als de kameleon had voor mijn kids, nou ik heb liever dat ze dát lezen dan de boeken van Harry Potter o.i.d. dát is nog eens verderfelijke lectuur!!!!

Sterker nog, mijn zoontje heeft naast zijn bijbelse dagboek, donald duckies liggen, érg hé!

Nu ik weet dat Dik Trom en de Kameleon echt slecht zijn ga ik ze juist kopen.Bedankt Majorca voor je tip :!:t:+
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben nu 58 en heb in mijn jeugd deze boken helemaal verslonden, met rode oortjes heb ik ze gelezen en waarschijnlijk ook voorgelezen gekregen.
In elk geval ben ik er niet slechter door geworden dan andere kinderen uit mijn omgeving.
Voor zover ik weet:D
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Orckie is ons ''Jozef Geelmannetje'' op OSW

:,:,
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Orckie is ons ''Jozef Geelmannetje'' op OSW

:,:,
MIJN Jozef doet zoiets niet :sne
~~Soli Deo Gloria~~
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik ben nu 58 ....
:$ So, dat valt weer mee, 'k had je ouder ingeschat ;) :P.

(OFF-TOPIC) ;)
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik ben nu 58 ....
:$ So, dat valt weer mee, 'k had je ouder ingeschat ;) :P.

(OFF-TOPIC) ;)
Ja geef die ouwe man maar een draai om zijn oren, denk ik dat ik er nog jong uitziet, krijg je zo'n opmerking.

Neemt niet weg dat ik nog steeds wakker lig van alle Dik Trom avonturen:D
Toch weer binnen de topic gebleven
Plaats reactie