Jericho, Hebron etc

Plaats reactie

Israel...

1.Moet zich houden aan de VN bepalingen
4
33%
2.Mag pleiten op wat God hen beloofd heeft.
8
67%

Totaal aantal stemmen: 12

Joannah

Jericho, Hebron etc

Bericht door Joannah »

Israel wordt steeds verder in het nauw gedreven, en tegelijkertijd trekt het zich steeds minder aan van wat andere landen zeggen en denken.
Wat zeggen wij als Israel steden als Hebron en Jericho gaat claimen, omdat het tot het land behoort wat God hen in de bijbel beloofd en toegezegd had?
Of hechten we meer waarde aan wat de VN vinden wat hen toekomt?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
jvdg

Re: Jericho, Hebron etc

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:Israel wordt steeds verder in het nauw gedreven, en tegelijkertijd trekt het zich steeds minder aan van wat andere landen zeggen en denken.
Wat zeggen wij als Israel steden als Hebron en Jericho gaat claimen, omdat het tot het land behoort wat God hen in de bijbel beloofd en toegezegd had?
Joannah, ik weet echt niet hoe dit zich zal ontwikkelen.
We kunnen er eindeloos over speculeren, maar als mensjes komen we daar niet uit.
Zullen we het maar gewoon in stil vertrouwen aan de Heere, Wie niets uit de Hand loopt, overlaten?
Gian

Bericht door Gian »

Alleen het geloof geeft Israel recht op het land, voor zover je het een recht wil noemen. Ik noem het liever een belofte.

Die optie staat niet in de poll.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Joannah schreef:Israel wordt steeds verder in het nauw gedreven, en tegelijkertijd trekt het zich steeds minder aan van wat andere landen zeggen en denken.
Ik geloof dat ik een klein beetje moe wordt van je Israël-onderwerpen. Wat beoog je ermee?
Joannah

Bericht door Joannah »

Gian schreef:Alleen het geloof geeft Israel recht op het land, voor zover je het een recht wil noemen. Ik noem het liever een belofte.

Die optie staat niet in de poll.
Dat is wel zo, maar dan komen ook de moslims/palestijnen met hun geloof en claimen het , zoals ook nu al de rotskoepel, waar Abraham bijna Ismael zou hebben geofferd, IPV Isaac!
De wereld is niet gevoelig voor geloof, maar inderdaad zoals JvdG al meldde, Gods hand bestuurt alles, Hij heeft beloofd weer voor Zijn volk te strijden, als van ouds.
@Mister:
Nu al moe, het gaat net beginnen daar.Maar ga gerust naar bed als je moe bent, het is er de tijd voor.
Je kunt ook gewoon een ander onderwerp aanklikken ::bye
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gian

Bericht door Gian »

Ik bedoelde het geloof. Niet een geloof.

Je kan het probleem niet uitsluitend politiek benaderen. De omliggende volken doen hun ding in naam van de boze. Als dat niet zo was had Israel ook geen probleem met ze, en hoeven ze ook geen land van anderen tactisch te bezetten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Faramir

Bericht door Faramir »

Ik heb optie 1 gestemd. Niet omdat ik het daar zozeer helemaal mee eens ben maar meer omdat er in de poll geen tussenweg mogelijk is. Het was dus een keuze tussen in mijn ogen twee extreme opties. Enerzijds sta ik niet echt achter de VN anderzijds vind ik dat een land niet geheel de vrije hand moet krijgen om ten koste van andere volkeren mag/moet doen en laten wat het wil.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Joannah

Bericht door Joannah »

Gian schreef:Ik bedoelde het geloof. Niet een geloof.

Je kan het probleem niet uitsluitend politiek benaderen. De omliggende volken doen hun ding in naam van de boze. Als dat niet zo was had Israel ook geen probleem met ze, en hoeven ze ook geen land van anderen tactisch te bezetten.
Toch had geen enkele palestijn of arabier er moeite mee, dat de ottomanen en jordaniers tot 1967 Jeruzalem bezetten.
Maar nu de hoogte van een synagoge nets iets hoger is dan van een moskee vliegen de stenen je weer om de oren.
Politiek gezien was Israel ooit een koninkrijk, een land, "Palestina" niet.
Toch ?
huisman

Bericht door huisman »

Joannah schreef:
Gian schreef:Ik bedoelde het geloof. Niet een geloof.

Toch had geen enkele palestijn of arabier er moeite mee, dat de ottomanen en jordaniers tot 1967 Jeruzalem bezetten.
Maar nu de hoogte van een synagoge nets iets hoger is dan van een moskee vliegen de stenen je weer om de oren.
Politiek gezien was Israel ooit een koninkrijk, een land, "Palestina" niet.
Toch ?
Jeruzalem hoort de ongedeelde hoofdstad te zijn van het Joodse volk, Probeer in alles wat het Joodse volk betreft Romeinen 9 t/m 11 te betrekken. Zij zijn de beminden... en dan zal gans Israël zalig worden. Door die enen Naam.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
freek

Bericht door freek »

Mister schreef:
Ik geloof dat ik een klein beetje moe wordt van je Israël-onderwerpen. Wat beoog je ermee?
Sommige mensen plegen afgoderij met Israël. Misschien is dat een verklaring.
rekcor

Bericht door rekcor »

Rare poll dit. De stellingen zijn namelijk helemaal niet tegenstrijdig en toch moet ik er een kiezen.

De Joden zijn Gods volk, zeker, maar in de bijbel staan meerdere teksten dat het volk Israel zich wel aan de verbondseis moet houden. Aangezien Israel een geseculariseerd land land is, en maar weinig Joden zich iets van JHWH aantrekken, heb ik voor de eerste optie gestemd. Israel pleit helemaal niet op wat God hen beloofd heeft.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

freek schreef:
Mister schreef:
Sommige mensen plegen afgoderij met Israël. Misschien is dat een verklaring.
Sommige mensen doen alsof Israël een volk was uit Bijbelse tijden. Misschien is dat voor die afgoderij een verklaring....
(niet een goedkeuring)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

rekcor schreef:Rare poll dit. De stellingen zijn namelijk helemaal niet tegenstrijdig en toch moet ik er een kiezen.

De Joden zijn Gods volk, zeker, maar in de bijbel staan meerdere teksten dat het volk Israel zich wel aan de verbondseis moet houden. Aangezien Israel een geseculariseerd land land is, en maar weinig Joden zich iets van JHWH aantrekken, heb ik voor de eerste optie gestemd. Israel pleit helemaal niet op wat God hen beloofd heeft.
Met het eerste deel ben ik het eens. En daarom heb ik blanco gestemd. De keuze is ook niet of Israël daadwerkelijk pleit op Gods beloften, maar of het mág. Nu, dat laatste geloof ik zeker. En daarom kan ik niet kiezen.
Plaats reactie