GroenLinks en de niet-werkende vrouw
Re: GroenLinks en de niet-werkende vrouw
ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen![]()

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Die vraag leg je nu bij ons neer, begrijp ik?henriët schreef:ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen![]()

eilander schreef:Die vraag leg je nu bij ons neer, begrijp ik?henriët schreef:ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen![]()

uhm, mn hart heeft al ja gezegd... nu nog even praktisch invullen..
wees gerust... ik breng ze niet naar een kdv
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Je gaat van het moederschap wel erg klein schrijven.henriët schreef:ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen![]()
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
nu ja, laat ik voorop stellen dat ik mn mening sterk aan t wijzigen ben over het werken als moeders.huisman schreef:Je gaat van het moederschap wel erg klein schrijven.henriët schreef:ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen![]()
ik ben er niet tegen als een moeder een dagje een andere baan heeft.
zie wel in de praktijk dat de kinderen het beste gedijen als de moeder gewoon thuis is.
Maar ja, als ze dan op school zo omhoog zitten, en ik binnen ons gezin iets kan regelen, Jean thuiswerken, en een dagje naar mn moeder. Voor incidentele gevallen, nu ja, eerlijk is eerlijk, ik vind het wel leuk even weer voor de klas te gaan.
Maar een vaste baan, daar zie ik vooralsnog echt vanaf.
huisman schreef:Je gaat van het moederschap wel erg klein schrijven.henriët schreef:ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen![]()

- JolandaOudshoorn
Naar mijn inzien, is het inderdaad iets van deze tijd ( maar dat zie ik misschien helemaal verkeerd)Orchidee schreef:Orchidee schreef:Precies en dat raar er tegen aankijken komt dat door de tijdgeest (die overigens niet neutraal is) of door een beter verstaan van Gods Woord? Mijn persoonlijke mening is dat wij ons veel te veel door de tijdgeest laten leiden terwijl ook gehoorzaamheid in dit opzicht zegenrijk is voor het hele gezin voor kerk en voor maatschappij.huisman schreef: Huisman: ik ben het eigenlijk met bovenstaande zeer eens...
(Maar daar word tegenwoordig, raar tegenaan gekeken, ook door medechristenen)(
In de tijd dat ik ben opgegroeid ( tussen 30 en 40 jaar geleden) werd het toch helemaal niet raar gevonden, als een moeder/vrouw er thuis voor het gezin was...
Ik word vaak raar aangekeken...en zeggen ze onder het mom van: joh jou jongste gaat straks al naar de middelbare school...word het niet eens tijd om ook eens te gaan werken...(want huishouden word door velen niet meer als werken gezien...

En als ik dan zeg, dat, dat helemaal niet de bedoeling is, en dat ik vrijwillig ook dingen buitenshuis kan doen...dan is het ineens: "ja maar dan kan je net zo goed een "echte" baan zoeken...
Is dat "traditionele gezin" nou echt zo slecht, vraag ik me dan af...

Tja, voor sommigen wel. Ik krijg ook regelmatig te horen: zou je niet gaan werken, zonde van je talenten, je moet jezelf toch ontwikkelen, etc. als ik dan aangeef dat ik naast het moederschap veel vrijwilligerswerk toe, dan zeggen ze ook: maar daar kan je toch niet genoeg aan hebben? Daarin kan je jezelf toch niet ontwikkelen.
Meestal ga ik dan maar opnoemen wat ik dan allemaal doe en dan vallen ze wel stil. Maar ja, je moet tegenwoordig eerst met een waslijst aan activiteiten en functie komen, voordat ze je serieus nemen.
Overigens is het vrijwilligerswerk wel een gevaar: je doet snel teveel. Soms denk ik dat ik met alle vrijwilligerswerk het drukker heb dan met een part-time baan.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ach, waarom moeten we serieus genomen worden? Ik neem mensen die niet de opvoeding van hun kinderen boven aan het lijstje hebben staan maar hun carriëre niet serieus. Ik heb juist respect voor full-time moeders (maar gun ze wel een dagje buiten de deur).
Erasmiaan schreef:Ach, waarom moeten we serieus genomen worden? Ik neem mensen die niet de opvoeding van hun kinderen boven aan het lijstje hebben staan maar hun carriëre niet serieus. Ik heb juist respect voor full-time moeders (maar gun ze wel een dagje buiten de deur).

Ik denk zelfs dat die vrouwen de hoekstenen zijn van de christelijke opvoeding.
Helemaal met je eens!Erasmiaan schreef:Ach, waarom moeten we serieus genomen worden? Ik neem mensen die niet de opvoeding van hun kinderen boven aan het lijstje hebben staan maar hun carriëre niet serieus. Ik heb juist respect voor full-time moeders (maar gun ze wel een dagje buiten de deur).
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik ken een situatie waarin het kind twee dagen naar het kdv gaat. Verdere mogenlijkheden zijn er gewoon niet.henriët schreef:eilander schreef:Die vraag leg je nu bij ons neer, begrijp ik?henriët schreef:ben ik net helemaal gewend aan het moederschap, waar ik volledig achtersta, word ik net gebeld.. kun je volgende week ma, di, woe invallen![]()
![]()
uhm, mn hart heeft al ja gezegd... nu nog even praktisch invullen..
wees gerust... ik breng ze niet naar een kdv
Tja, voor sommigen wel. Ik krijg ook regelmatig te horen: zou je niet gaan werken, zonde van je talenten, je moet jezelf toch ontwikkelen, etc. als ik dan aangeef dat ik naast het moederschap veel vrijwilligerswerk toe, dan zeggen ze ook: maar daar kan je toch niet genoeg aan hebben? Daarin kan je jezelf toch niet ontwikkelen.JolandaOudshoorn schreef:Naar mijn inzien, is het inderdaad iets van deze tijd ( maar dat zie ik misschien helemaal verkeerd)Orchidee schreef:Orchidee schreef:Precies en dat raar er tegen aankijken komt dat door de tijdgeest (die overigens niet neutraal is) of door een beter verstaan van Gods Woord? Mijn persoonlijke mening is dat wij ons veel te veel door de tijdgeest laten leiden terwijl ook gehoorzaamheid in dit opzicht zegenrijk is voor het hele gezin voor kerk en voor maatschappij.huisman schreef: Huisman: ik ben het eigenlijk met bovenstaande zeer eens...
(Maar daar word tegenwoordig, raar tegenaan gekeken, ook door medechristenen)(
In de tijd dat ik ben opgegroeid ( tussen 30 en 40 jaar geleden) werd het toch helemaal niet raar gevonden, als een moeder/vrouw er thuis voor het gezin was...
Ik word vaak raar aangekeken...en zeggen ze onder het mom van: joh jou jongste gaat straks al naar de middelbare school...word het niet eens tijd om ook eens te gaan werken...(want huishouden word door velen niet meer als werken gezien...)
En als ik dan zeg, dat, dat helemaal niet de bedoeling is, en dat ik vrijwillig ook dingen buitenshuis kan doen...dan is het ineens: "ja maar dan kan je net zo goed een "echte" baan zoeken...
Is dat "traditionele gezin" nou echt zo slecht, vraag ik me dan af...
Meestal ga ik dan maar opnoemen wat ik dan allemaal doe en dan vallen ze wel stil. Maar ja, je moet tegenwoordig eerst met een waslijst aan activiteiten en functie komen, voordat ze je serieus nemen.
Overigens is het vrijwilligerswerk wel een gevaar: je doet snel teveel. Soms denk ik dat ik met alle vrijwilligerswerk het drukker heb dan met een part-time baan.[/quote]
Ik denk dat het de duivel is die dat zegt: 'zonde van je talenten' enz. Dan klinkt precies zoals de duivel een mensen kan aanporren.
Ik denk dat het mensen zelf zijn. Sommige mensen bedoelen het heel Bijbels: je mag je talenten niet begraven. Ze vergeten alleen dat huismoeder zijn een diamant opgraven is in plaats van een talent begraven.Gijs83 schreef:Ik denk dat het de duivel is die dat zegt: 'zonde van je talenten' enz. Dan klinkt precies zoals de duivel een mensen kan aanporren.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.