Bijbelse romans

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Dan komt het halve forum over me heen. ;););)
Ik hou niet van die sensationele schrijfstijl, de geromantiseerde verhalen, de voorspelbaarheid, het en-ze-leefden-nog-lang-en-gelukkig-slot, het altijd perfecte karakter van de hoofdpersoon dat nooit een ontwikkeling doormaakt, de simplistische tegenstellingen tussen christenen en niet-christenen, het feit dat alles in het groot en in het Amerikaans gebeurt, enz enz.
Maar als andere mensen het wel mooie boeken vinden dan moeten ze die gewoon lezen, je leest tenslotte voor je plezier!! :)

[Aangepast op 11/11/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Harry

Bericht door Harry »

Das waar, je leest voor je plezier. En daarom moet ik hier niet zoveel van hebben. Ik ben niet volledig ingewijd in deze materie maar ik heb boeken gelezen van Thoene, Rivers, Alcorn, Peretti & Lemmons en deze zijn zowel inhoudelijk als qua schrijfstijl zo verschrikkelijk slecht, dat het voor mij niet meer hoeft.

Krijg ik nu een heel forum over mij heen?

[Aangepast op 11/11/03 door Harry]
lo-ruchama

Bericht door lo-ruchama »

We hebben het hier over het inhoudelijke aspect van Bijbelse romans, over het al dan niet kunnen ervan. En niet over de brakke Amerikaanse schrijfstijl, dat is weer een topic apart. Laten we dat hier niet doen, want dat wordt het zó'n kotszooitje volgens mij....

:(:(:(:(:(:(
Harry

Bericht door Harry »

Het één heeft wel met het ander te maken. Als je boeken schrijft over Bijbelse figuren in een historisch verantwoorde context, dan moet je ook hoge eisen stellen aan stijl en kwaliteit. Juist omdat het een Bijbelse roman is, is het nodig hieromtrent de lat hoog te leggen. Als je muziek maakt tot Gods eer, kan je ook geen genoegen nemen met middelmatigheid...
seri

Bericht door seri »

Wie heeft ook de serie (3) boeken van Lynn Austin over koning Hizkia gelezen? Deze zijn echt schitterend, vooral de beschrijving over de afgoderij (moloch) Daar had ik nooit een voorstelling van, hoe dat precies ging. Nu is mij een boel duidelijker.
jacob

Bericht door jacob »

ik heb de eerste 2 boeken gelezen.

de eerste vond ik eigenlijk een beetje saai.

het tweede deel was stukken beter om te lezen.

Het derde deel heb ik nog niet gelezen. Hij is dus al uit.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door lo-ruchama
We hebben het hier over het inhoudelijke aspect van Bijbelse romans, over het al dan niet kunnen ervan. En niet over de brakke Amerikaanse schrijfstijl, dat is weer een topic apart. Laten we dat hier niet doen, want dat wordt het zó'n kotszooitje volgens mij....

:(:(:(:(:(:(
ouwe zeurpiet. zo brak is het allemaal niet hoor
lo-ruchama

Oorspronkelijk gepost door jacob
ouwe zeurpiet. zo brak is het allemaal niet hoor
Oud?????? Ik??????? :$:$:$:$:$:$:$:$:$

Ik vind het brakke boeken en als je dat niet vind, dan moet je maar eens proberen om mij ervan te overtuigen. Kom maar op... :ha:ha:ha:ha:ha:ha

Mzzl,
Lo
jacob

Bericht door jacob »

volgens mij ben jij niet te overtuigen. of ik durf het niet aan natuurlijk
lo-ruchama

Oorspronkelijk gepost door jacob
volgens mij ben jij niet te overtuigen. of ik durf het niet aan natuurlijk
Beste Jacob!!

Het is niet zo dat ik gruwelijk stijfkoppig ben, hoewel ik toegeef dat het aan de buitenkant wel zo kan lijken. Zolang jij niet met in mijn ogen steekhoudende argumenten kom, dan weiger ik om van standpunt te veranderen. Niet dat mijn standpunt superieur is, want dat erkennen zou arrogant zijn en dat probeer ik nou juist niet te zijn, maar eerder om het principe dat je argumenten moet aandragen wil je anderen kunnen winnen voor je standpunt. In mijn ogen heb je dat dus nog niet gedaan. Wel heb je eerder in de discussie gezegd, dat je het niet met mij eens bent, maar waarom bleef uit (alleen: ouwe zeurpiet… wat een niveau van discussiëren zeg ;) ), maar pogingen om mij over te halen, die bleven steken bij flauwe uithalen. Het is dus kolder dat je NU al zegt dat ik niet te overtuigen bent, je hebt het nog niet eens geprobeerd. Misschien dat je met een helderziende blik kan zeggen dat ik niet echt van plan was om van mening te veranderen, maar dat is natuurlijk een ander verhaal. Dan had je je zin anders moeten formuleren bijv: ‘Ik zie in mijn glazen bol dat je je in deze kwestie niet laat overtuigen’ of ‘Als ik af ga op mijn intuïtie en prat ga op de typering van jou zusje (die typering houd in; kort en bondig: GEK!!) dan acht ik het hoogstwaarschijnlijk dat jij je niet zal laten overtuigen in deze kwestie’.

Verder vind ik het onzin dat je mij niet DURFT te overtuigen, want wie moet hier nu bang zijn voor wie? Qua botterigheid zal ik het dan winnen, in overwicht ben jij veruit in meerderheid. Verder schat ik zo in dat jij meer levenservaring heb als/dan ik (sorry, voor dit gebrek aan correct taalgebruik, maar dat weet ik dus nog steeds niet), dus zou het voor je geen probleem moeten zijn om dit appeltje even te schillen.

Vriendelijke groeten,
Lootje
jacob

Bericht door jacob »

Hij (k)lootje,

zou jij mijn (over)gewicht er buiten willen houden!! :,

Ik vind die boeken over het algemeen wel leuk. Niet dat ik ze veel lees hoor want daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Ik snap alleen niet wat er zo pulp aan is. Als het boeit, boeit het toch gewoon. Ik zit niet op hoogdravende literatuur te wachten.

Ik kom niet met goede argumenten want die heb ik helemaal niet.

wat heeft mijn zusje hiermee te maken??

nou je ziet het al ik snap er helemaal niks van

Groeten

Jacob
lo-ruchama

JACOB!!!! Foei!!! Wat een aanspreektitel bezig jij zeg!! Erbarmelijk!!
Tja.. je overgewicht... keb nog wel een leuk, vet vrij ziekenhuis dieet. Niet dodelijk, wel effectief... Als je het wilt, dan zorg ik wel dat je het krijgt op de een of andere manier.
Wat er pulp aan is, tja.. als dat nu nog een vraag voor je is. Mijns inziens is dat al breed genoeg hier uiteen gezet hieronder. Door mij en door anderen.
Jammer dat je geen goede argumenten hebt, want het had echt een grappige discussie geworden.
In mijn vorige posting had ik het niet over jouw zusje want die zou zich vast niet laten overhalen tot zo’n pre-puberale kreet. Ik had het over mijn eigen zusje die zondagochtend redelijk hard tot hard door de hal van de kerk, die lieflijke titel naar mijn hoofd lanceerde. Je moet het gehoord hebben… Kan haast niet anders…
Misschien moet je je meer concentreren op het probleem, dan kom je er heus wel uit…
Succes ermee, en ik wacht nog steeds op de argumenten.
Groetjes,
Rianne
jacob

Bericht door jacob »

SORRY voor mijn erbarmelijke groet!!

nou ik heb zondag helemaal niks gehoord. Althans niet wat jou zusje zou hebben gezegd.

ik kom toch wat iq puntjes te kort geloof ik. Ik geef het op. Alle boeken zijn pulp..........................Maar wel hele leuke pulp!! :,:,:,:,:,
Plaats reactie