Oorspronkelijk gepost door jacob
volgens mij ben jij niet te overtuigen. of ik durf het niet aan natuurlijk
Beste Jacob!!
Het is niet zo dat ik gruwelijk stijfkoppig ben, hoewel ik toegeef dat het aan de buitenkant wel zo kan lijken. Zolang jij niet met in mijn ogen steekhoudende argumenten kom, dan weiger ik om van standpunt te veranderen. Niet dat mijn standpunt superieur is, want dat erkennen zou arrogant zijn en dat probeer ik nou juist niet te zijn, maar eerder om het principe dat je argumenten moet aandragen wil je anderen kunnen winnen voor je standpunt. In mijn ogen heb je dat dus nog niet gedaan. Wel heb je eerder in de discussie gezegd, dat je het niet met mij eens bent, maar waarom bleef uit (alleen: ouwe zeurpiet… wat een niveau van discussiëren zeg

), maar pogingen om mij over te halen, die bleven steken bij flauwe uithalen. Het is dus kolder dat je NU al zegt dat ik niet te overtuigen bent, je hebt het nog niet eens geprobeerd. Misschien dat je met een helderziende blik kan zeggen dat ik niet echt van plan was om van mening te veranderen, maar dat is natuurlijk een ander verhaal. Dan had je je zin anders moeten formuleren bijv: ‘Ik zie in mijn glazen bol dat je je in deze kwestie niet laat overtuigen’ of ‘Als ik af ga op mijn intuïtie en prat ga op de typering van jou zusje (die typering houd in; kort en bondig: GEK!!) dan acht ik het hoogstwaarschijnlijk dat jij je niet zal laten overtuigen in deze kwestie’.
Verder vind ik het onzin dat je mij niet DURFT te overtuigen, want wie moet hier nu bang zijn voor wie? Qua botterigheid zal ik het dan winnen, in overwicht ben jij veruit in meerderheid. Verder schat ik zo in dat jij meer levenservaring heb als/dan ik (sorry, voor dit gebrek aan correct taalgebruik, maar dat weet ik dus nog steeds niet), dus zou het voor je geen probleem moeten zijn om dit appeltje even te schillen.
Vriendelijke groeten,
Lootje