Dat is onzin. Er zijn maar een paar gebieden in NL waar wonen erg duur is. Maar in bv de Randstad, en op vele andere plaatsen in NL, kan je gewoon betaalbaar wonen. Kortom, je hoeft echt niet naar een uithoek als Groningen of Friesland of Zeeland om betaalbaar te kunnen wonen....FlyingEagle schreef:Ik roep elke starter op om boven in Groningen of Friesland te gaan wonen, heeel ver bij je werk en familie vandaan maar de huizen zijn er in ieder geval betaalbaar.memento schreef:Nee, dat ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg gebieden, waar je als starter wél kan kopen voor een haalbare prijs, of anders heel goed kan huren. M.i. snap ik, als mensen graag in hun eigen dorp of daar in de buurt blijven wonen, maar dan moet je ook niet klagen over de hoge prijs. Er zijn genoeg betaalbare plaatsen in NL, waar ook prima werk te vinden is.FlyingEagle schreef:om verschillende redenen is dat niet mogelijk, maar wat ik wilde zeggen is dat het voor starters gewoon niet makkelijk is om iets te kopen, dat ben je toch wel met me eens?
GroenLinks en de niet-werkende vrouw
Re: GroenLinks en de niet-werkende vrouw
- JolandaOudshoorn
het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt 

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wat vinden jullie ervan dat grootouders les krijgen in hoe ze kinderen moeten opvangen?
Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Maar, net als met het kopen van een auto: Mensen die alleen maar kijken naar nieuwe Mercedessen en Audi's, moeten niet klagen dat het zo duur is. Zo moeten ook mensen, die persé in die paar heel dure gebieden/dorpen van NL willen gaan wonen, niet klagen dat het zo duur is. Er is keuze genoeg in NL om goedkoper te wonen...
Hangt af van je salaris, omgeving, aantal werkenden, je eigen lat, etc.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Misschien is een bijvak Economie voor jou ook niet zo gek .......... wil je de gemiddelde huizenbezitter naar de sociale dienst helpen als je 40% van de waarde van de huizen prijzen afhaalt?memento schreef:Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Speciaal voor memento: bijvakje studeren
[aangepast door mezelf]
En de gemiddelde bank in de penarie.Auto schreef:Misschien is een bijvak Economie voor jou ook niet zo gek .......... wil je de gemiddelde Nederlander naar de sociale dienst helpen om 40% van de huizen prijzen af te halen?memento schreef:Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Ben ik ineens geen gemiddelde Nederlander meer dan?Auto schreef:Misschien is een bijvak Economie voor jou ook niet zo gek .......... wil je de gemiddelde Nederlander naar de sociale dienst helpen om 40% van de huizen prijzen af te halen?memento schreef:Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt

Sorry, zo bedoel ik het absoluut niet. ........ ik zal het aanpassen naar "wil je de gemiddelde huizenbezitter naar de sociale dienst helpen als je 40% van de waarde van de huizen prijzen afhaalt?"Mister schreef:Ben ik ineens geen gemiddelde Nederlander meer dan?Auto schreef:Misschien is een bijvak Economie voor jou ook niet zo gek .......... wil je de gemiddelde Nederlander naar de sociale dienst helpen om 40% van de huizen prijzen af te halen?memento schreef:Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Ik heb de nodige economie-vakken gevolgd. Maar een geleidelijke daling van de huizenprijzen helpt mensen niet naar de sociale dienst hoor.Auto schreef:Misschien is een bijvak Economie voor jou ook niet zo gek .......... wil je de gemiddelde Nederlander naar de sociale dienst helpen om 40% van de huizen prijzen af te halen?memento schreef:Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Aha, je vindt dat de grote prijsdaling waarover je eerst sprak, geleidelijk moet plaatsvinden. Het lijkt erop dat je je zin gaat krijgen als de hypotheekrente-aftrek langzamerhand afgeschaft gaat worden...memento schreef:Ik heb de nodige economie-vakken gevolgd. Maar een geleidelijke daling van de huizenprijzen helpt mensen niet naar de sociale dienst hoor.Auto schreef:Misschien is een bijvak Economie voor jou ook niet zo gek .......... wil je de gemiddelde Nederlander naar de sociale dienst helpen om 40% van de huizen prijzen af te halen?memento schreef:Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Ik hoop het. Alleen ik hoop niet, dat de netto koopkracht op de huizenmarkt door de afschaf van de hypotheek-rente-aftrek achteruitgaat, in plaats van vooruit.eilander schreef:Aha, je vindt dat de grote prijsdaling waarover je eerst sprak, geleidelijk moet plaatsvinden. Het lijkt erop dat je je zin gaat krijgen als de hypotheekrente-aftrek langzamerhand afgeschaft gaat worden...
M.i. is de ideale situatie er één waarbij iedereen op basis van 1 in inkomen een huisje kan kopen, en dit binnen 30 jaar kan aflossen.
Maar nu praat je al totaal over iets anders dan wat je eerder riep.memento schreef:Ik heb de nodige economie-vakken gevolgd. Maar een geleidelijke daling van de huizenprijzen helpt mensen niet naar de sociale dienst hoor.Auto schreef:Misschien is een bijvak Economie voor jou ook niet zo gek .......... wil je de gemiddelde Nederlander naar de sociale dienst helpen om 40% van de huizen prijzen af te halen?memento schreef:Huizen zijn inderdaad nog steeds te duur. Ik ben ook vóór een grote huisprijsdaling (40% ofzo), zodat starters makkelijker kunnen kopen.JolandaOudshoorn schreef:het hangt ervan af wat je betaalbaar noemt
Neehoor. Ik riep om een grote huisprijzendaling. Ik heb nergens gesteld dat dit van het één op het andere moment zou moeten plaatsvinden.Auto schreef:Maar nu praat je al totaal over iets anders dan wat je eerder riep.
Jawel, want 40% krijg je niet voor elkaar met een geleidelijke aanpassing. De variabelen die op de prijzen van toepassing zijn, reageren dan heel anders.memento schreef:Neehoor. Ik riep om een grote huisprijzendaling. Ik heb nergens gesteld dat dit van het één op het andere moment zou moeten plaatsvinden.Auto schreef:Maar nu praat je al totaal over iets anders dan wat je eerder riep.