GroenLinks en de niet-werkende vrouw
GroenLinks en de niet-werkende vrouw
Ik lees vanmorgen in Dagblad Tubantia, dat Groen Links in d'r verkiezingsprogramma heeft laten opnemen dat niet-werkende vrouw geen recht meer moeten krijgen op AOW. Wat vind je hiervan? Waar gaat dit heen met Nederland? Worden we straks verplicht om te werken? Is dat vrijheid?
Re: GroenLinks en de niet-werkende vrouw
Ouderwets zeg, het kan toch nét zo goed een niet-werkende man zijn?
eilander schreef:Ouderwets zeg, het kan toch nét zo goed een niet-werkende man zijn?

Het kan zeker wel problemen geven denk ik...
Ikzelf scheel heel wat jaartjes met mijn man...dus als hij met pensioen gaat, ben ik nog "jong", en zou ik dus moeten gaan werken, om de "partnertoeslag" erbij te verdienen...
Ikzelf scheel heel wat jaartjes met mijn man...dus als hij met pensioen gaat, ben ik nog "jong", en zou ik dus moeten gaan werken, om de "partnertoeslag" erbij te verdienen...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Als je niet werkt moet je ook geen aanspraak willen maken op de aow.. die door werkerende word betaald.Gijs83 schreef:Ik lees vanmorgen in Dagblad Tubantia, dat Groen Links in d'r verkiezingsprogramma heeft laten opnemen dat niet-werkende vrouw geen recht meer moeten krijgen op AOW. Wat vind je hiervan? Waar gaat dit heen met Nederland? Worden we straks verplicht om te werken? Is dat vrijheid?
Dus jij vind, dat als mijn man straks 50 jaar gewerkt heeft, hij/ik geen recht heb op aanvullende partnertoeslagBJD schreef:Als je niet werkt moet je ook geen aanspraak willen maken op de aow.. die door werkerende word betaald.Gijs83 schreef:Ik lees vanmorgen in Dagblad Tubantia, dat Groen Links in d'r verkiezingsprogramma heeft laten opnemen dat niet-werkende vrouw geen recht meer moeten krijgen op AOW. Wat vind je hiervan? Waar gaat dit heen met Nederland? Worden we straks verplicht om te werken? Is dat vrijheid?

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
We hebben op dit ondermaanse helemaal geen rechten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
ik denk dat een vrouw die fulltime thuis is, ook werkt.BJD schreef:Als je niet werkt moet je ook geen aanspraak willen maken op de aow.. die door werkerende word betaald.Gijs83 schreef:Ik lees vanmorgen in Dagblad Tubantia, dat Groen Links in d'r verkiezingsprogramma heeft laten opnemen dat niet-werkende vrouw geen recht meer moeten krijgen op AOW. Wat vind je hiervan? Waar gaat dit heen met Nederland? Worden we straks verplicht om te werken? Is dat vrijheid?
Ook zij verdient!
Alleen draagt zij financiëel niet letterlijk bij.
We moeten er vanaf dat niet buitenshuiswerkende moeders alleen maar thuis zitten koffie te leuten.
Rust, structuur, veiligheid, geborgenheid, een thuishaven..
zijn dat niet de woorden waar we veel mee kunnen bereiken,
nu,
dit is haalbaar door thuisblijvende moeders.
(en ja, ik chargeer -bewust-)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
Ik weet nog dat mijn moeder allerlei studies ging volgen toen wij (groot gezin) uiteindelijk allemaal op school zaten. Het huis was iedere dag aan kant. Ze had zeeën aan vrije tijd. Maar wellicht verschilt het per vrouw hoe druk men het heeft en hoelang je over het huishouden doet etc.
Precies! Alle waardering voor mijn vrouw, die veel minder tijd heeft om koffie te leuten dan ik op kantoor.henriët schreef:ik denk dat een vrouw die fulltime thuis is, ook werkt.
Ook zij verdient!
We moeten er vanaf dat niet buitenshuiswerkende moeders alleen maar thuis zitten koffie te leuten.
nu,
hohohenriët schreef:ik denk dat een vrouw die fulltime thuis is, ook werkt.BJD schreef:Als je niet werkt moet je ook geen aanspraak willen maken op de aow.. die door werkerende word betaald.Gijs83 schreef:Ik lees vanmorgen in Dagblad Tubantia, dat Groen Links in d'r verkiezingsprogramma heeft laten opnemen dat niet-werkende vrouw geen recht meer moeten krijgen op AOW. Wat vind je hiervan? Waar gaat dit heen met Nederland? Worden we straks verplicht om te werken? Is dat vrijheid?
Ook zij verdient!
nu,

Heeft ze daar geen zin in.. geen AOW.

refo schreef:We hebben op dit ondermaanse helemaal geen rechten.

De realiteit is dat veel huwelijken stranden. Dan is het niet handig dat één van de partners de band met de arbeidsmarkt is kwijtgeraakt. Twintig jaar geleden was de computer nog redelijk zeldzaam. Ik noem maar iets. Ze komen dus in de bijstand en kosten zo veel geld.
We kunnen wel gaan klagen dat het allemaal zo oneerlijk is, maar we zullen andere oplossingen moeten bedenken. En dan niet: verboden te scheiden, want dat haalt momenteel geen meerderheid.
We kunnen wel gaan klagen dat het allemaal zo oneerlijk is, maar we zullen andere oplossingen moeten bedenken. En dan niet: verboden te scheiden, want dat haalt momenteel geen meerderheid.
--------------
Dat heeft toch ook niet altijd met "zin"te makenBJD schreef:hohohenriët schreef:ik denk dat een vrouw die fulltime thuis is, ook werkt.BJD schreef:Als je niet werkt moet je ook geen aanspraak willen maken op de aow.. die door werkerende word betaald.Gijs83 schreef:Ik lees vanmorgen in Dagblad Tubantia, dat Groen Links in d'r verkiezingsprogramma heeft laten opnemen dat niet-werkende vrouw geen recht meer moeten krijgen op AOW. Wat vind je hiervan? Waar gaat dit heen met Nederland? Worden we straks verplicht om te werken? Is dat vrijheid?
Ook zij verdient!
nu,
(en ja, ik chargeer -bewust-)dat zeg ik niet.. Maar als er geen kinderen meer zijn? Ik heb het niet over moeders maar over vrouwen. Als een vrouw geen kinderen meer thuis hebt kan ze best (het zij betaald of onbetaald) werk gaan doen.
Heeft ze daar geen zin in.. geen AOW.

Amen! Een christen heeft geen rechten, alleen maar onverdiende genade-gaven. Werd dat maar meer beseft, dan zou er meer dankbaarheid, en minder geklaag, gemopper en gesomber zijn.refo schreef:We hebben op dit ondermaanse helemaal geen rechten.