refoforum.nl
-
refoforum.nl
Franca Treur maakte me attent op het bestaan van refoforum.nl Refotwitter? 

Re: refoforum.nl
Welkom op ons forum. Wat aardig van Franca! Er is een topic vol over haar (boek) geschreven/gediscussieerd.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder schreef:Welkom op ons forum. Wat aardig van Franka! Er is een topic vol over haar (boek) geschreven/gediscussieerd.
Franka of Franca what's in a name . Als ze zelf ook lid wordt kunnen wij met haar praten i.p.v. over haar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
@ Huisman, je hebt gelijk. K in C veranderd.
Verder is Franca natuurlijk van harte welkom!
Verder is Franca natuurlijk van harte welkom!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-
Mevrouw Treur mag zelf niet meedoen op dit forum. Kijk de regels er maar op na!huisman schreef:vlinder schreef:Welkom op ons forum. Wat aardig van Franka! Er is een topic vol over haar (boek) geschreven/gediscussieerd.
Franka of Franca what's in a name . Als ze zelf ook lid wordt kunnen wij met haar praten i.p.v. over haar.
We hanteren hier ook een gedoogbeleidJos_Bij_de_Vaate schreef:Mevrouw Treur mag zelf niet meedoen op dit forum. Kijk de regels er maar op na!huisman schreef:vlinder schreef:Welkom op ons forum. Wat aardig van Franka! Er is een topic vol over haar (boek) geschreven/gediscussieerd.

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Als gesprekspartner is ze denk ik heus wel welkom hoor.Jos_Bij_de_Vaate schreef:Mevrouw Treur mag zelf niet meedoen op dit forum. Kijk de regels er maar op na!huisman schreef:vlinder schreef:Welkom op ons forum. Wat aardig van Franka! Er is een topic vol over haar (boek) geschreven/gediscussieerd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nodig Siebelink en 't Hart dan ook uit.Luther schreef:Als gesprekspartner is ze denk ik heus wel welkom hoor.Jos_Bij_de_Vaate schreef:Mevrouw Treur mag zelf niet meedoen op dit forum. Kijk de regels er maar op na!huisman schreef:vlinder schreef:Welkom op ons forum. Wat aardig van Franka! Er is een topic vol over haar (boek) geschreven/gediscussieerd.
Fijn die gastvrije christenen. Zelfs om hun forum moet een muur.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Deze opmerking is niet terecht Gian.Gian schreef:Fijn die gastvrije christenen. Zelfs om hun forum moet een muur.
Het forum is een forum met regels die onderschreven dienen te worden, als dat niet lukt, kun je niet deelnemen. Dat heeft niets met gastvrijheid te maken.
Je haalt hier twee dingen door elkaar.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ook niet helemaal waar. Er is hier een ruim gedoogbeleid.henriët schreef:Deze opmerking is niet terecht Gian.Gian schreef:Fijn die gastvrije christenen. Zelfs om hun forum moet een muur.
Het forum is een forum met regels die onderschreven dienen te worden, als dat niet lukt, kun je niet deelnemen. Dat heeft niets met gastvrijheid te maken.
inderdaad, dat is een terechte aanvulling.Mister schreef:Ook niet helemaal waar. Er is hier een ruim gedoogbeleid.henriët schreef:Deze opmerking is niet terecht Gian.Gian schreef:Fijn die gastvrije christenen. Zelfs om hun forum moet een muur.
neemt niet weg dat er twee dingen door elkaar worden gehaald.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Luther schreef:Als gesprekspartner is ze denk ik heus wel welkom hoor.Jos_Bij_de_Vaate schreef:Mevrouw Treur mag zelf niet meedoen op dit forum. Kijk de regels er maar op na!huisman schreef:vlinder schreef:Welkom op ons forum. Wat aardig van Franka! Er is een topic vol over haar (boek) geschreven/gediscussieerd.
Dat denk ik ook... maar onze moderators bepalen de ruimte van het gedogen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Het valt mij op dat er veel gehakketak is als men een andere mening heeft over bepaalde dingen, alsof alles wat `refo`heet het een en het al is en afwijkende meningen en taalgebruik worden niet getolereerd.
Het is wel frappant dat juist vanuit de refo-hoek zo geageerd wordt tegen `Dorsvloer`. Het geeft m.i. een eerlijke kijk op een levensstijl die voor velen (ook voor mij) wezensvreemd is.
Het is wel frappant dat juist vanuit de refo-hoek zo geageerd wordt tegen `Dorsvloer`. Het geeft m.i. een eerlijke kijk op een levensstijl die voor velen (ook voor mij) wezensvreemd is.
Is het niet een idee om die twee dingen te scheiden? Een afgesloten gedeelte op het forum dat er is voor de huidige doelstelling met betrekking tot de huidige doelgroep.... en een open subforum waar iedereen kan komen, en waar we met andersdenkenden de dialoog aan kunnen gaan? Het is denk ik goed om met elkaar te praten, over dingen na te denken... maar het is natuurlijk wel "makkelijk". De dialoog aangaan met anderen is denk ik ook heel belangrijk.... zo kunnen we met ze praten over wat ons drijft, wat we geloven... en ook uitleg geven over dingen die velen niet begrijpen, waarom we bepaalde dingen anders doen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."