Kinderpraat

BJD

Re: Kinderpraat

Bericht door BJD »

Unionist schreef:Nog een paar uitspraken van onze mannen:

Mijn zoontje (11) reist tegenwoordig met dezelfde bus naar school als ik. Pas zaten we samen op de achterbank van lijn 10. Creatievelingen hadden de achterkanten van wat zitplaatsen opgeleukt met hun viltstiften. Zoonlief zat dat aandachtig te bestuderen. Zegt -ie ineens: "Er staan wel grove dingen op, zeg!" "Hoezo?", reageerde ik. "Kijk maar, hier staat: Kevin Was Here" (hij sprak het op z'n Nederlands uit).

Zijn broertje (8) vertelde gisteren aan tafel dat zijn juf voorlas uit "De hut van Oom Tom". We praatten zo'n beetje over de slavernij en hoe dat ging. Dat de slaven vaak zongen onder het werk. Daarbij verwees ik naar een cd met negro spirituals die ze graag beluisteren.
"Toch wel handig als je zo'n slaaf hebt", sprak Mark peinzend. "Als je dan muziek wilt horen, zet je gewoon die neger aan".
:haha :haha

Kleine aanvulling uit ons gezin. Gistermiddag was ik met m'n zoontje (7) in de tuin aan het werken.. "Pappa, is buitenland ver..?" Ja.. logische vraag.. Maar de tweede vraag nog logischer.. "Pappa, Nieuw-zeeland, is dat nieuw?? Hebben ze dat nieuw gemaakt? Geef hier maar eens passende antwoorden op :huhu
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:Nog een paar uitspraken van onze mannen:

Mijn zoontje (11) reist tegenwoordig met dezelfde bus naar school als ik. Pas zaten we samen op de achterbank van lijn 10. Creatievelingen hadden de achterkanten van wat zitplaatsen opgeleukt met hun viltstiften. Zoonlief zat dat aandachtig te bestuderen. Zegt -ie ineens: "Er staan wel grove dingen op, zeg!" "Hoezo?", reageerde ik. "Kijk maar, hier staat: Kevin Was Here" (hij sprak het op z'n Nederlands uit).

Zijn broertje (8) vertelde gisteren aan tafel dat zijn juf voorlas uit "De hut van Oom Tom". We praatten zo'n beetje over de slavernij en hoe dat ging. Dat de slaven vaak zongen onder het werk. Daarbij verwees ik naar een cd met negro spirituals die ze graag beluisteren.
"Toch wel handig als je zo'n slaaf hebt", sprak Mark peinzend. "Als je dan muziek wilt horen, zet je gewoon die neger aan".
:humhihi
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Kind moet 'buurwoorden' opschrijven, bijvoorbeeld: huis......... en dat kan dan worden: huismus. Het moeten wel bestaande woorden worden.
In het boek staat een heel rijtje met zulke opdrachten, onder andere: brood.........
Kind schrijft op: broodbewoners (de pitten)
:wiz :wiz
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Tsja. Soms moet ik weleens lachen om m'n neefje van 4,5.

We waren pas in de Speeltuin bij Austerlitz. Na een tijdje gespeeld te hebben gingen we even in het restaurant wat drinken en eten (vinden ze helemaal prachtig). We zaten aan de weg kant. Komt er opeens een ambulance heel hard voorbij rijden met sirene. Zegt m'n neefje heel droog: zo die rijd hard. t Kwam er zo schattig uit.
henriët

Bericht door henriët »

Ons kleine mannetje (3) ging gisteravond naar bed toen het nog licht was, en vanmorgen kwam hij uit bed toen het licht was.
"Is het al nacht geweest mama?"was z'n eerste vraag toen die naast mn bed stond.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

henriët schreef:Ons kleine mannetje (3) ging gisteravond naar bed toen het nog licht was, en vanmorgen kwam hij uit bed toen het licht was.
"Is het al nacht geweest mama?"was z'n eerste vraag toen die naast mn bed stond.
Wat heerlijk he, als kinderen nog zo heerlijk onbezorgd zijn gaan slapen en zo weer wakker worden :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mijn twee neefjes die gisteren ook mee mochten naar de paasviering bij De Hoop in Dordrecht hadden serieus geoefend:

"luja luja" zei de kleinste (3)
"hallelula" zei de grootste (4)

Maar toen we Halleluja zongen hielden ze hun mond....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

MarthaMartha schreef:Mijn twee neefjes die gisteren ook mee mochten naar de paasviering bij De Hoop in Dordrecht hadden serieus geoefend:

"luja luja" zei de kleinste (3)
"hallelula" zei de grootste (4)

Maar toen we Halleluja zongen hielden ze hun mond....
:haha
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
henriët

Bericht door henriët »

Van de week lukte het ons zoontje van 3 niet om in slaap te komen. Dus ik zei, weet je, kom nog maar even bij mama in bed dan, (ik lag lekker een boek te lezen) Op een gegeven moment vraagt hij:'Mam, ben je getrouwd?' 'Jazeker met papa'zeg ik. 'Oh, heb je dan ook een baby in je buik?' vroeg hij.
'Toen jij nog niet geboren was, was jij mijn baby en Anneke is dat ook geweest, allebei in mijn buik' was mijn antwoord.
'Hoe komt dan een baby in je buik mama?' vroeg hij vervolgens.
Tja, had ik net s middags in het boek van mevr Brons zitten lezen, zo vroeg mogelijk duidelijk zijn. Maar, dacht ik, eerst nog eens helder lezen hoe en wat je dat dan zegt tegen zo n kleintje, ik had t even doorgebladerd bij de koffie nl.
Dus ik zeg: 'Daar zorgt de Heere voor'.
Vraagt 'ie: 'Moet je dan naar de hemel?'
:bobo Ja, ik begrijp dat je gewoon duidelijk zijn moet. Op zijn niveau wel te verstaan.
Maar hij was nog niet helemaal uitgevraagd.
'Ik wil ook een baby in mn buik mam', nu ja, dat is lastig natuurlijk een jongetje met een baby, dus antwoord ik: 'Babytjes zitten alleen bij vrouwen in de buik, en niet bij mannen'.
Maar nee, hij bleef volhouden, hij wilde ook een babybroertje in zn buik.
Aha, opeens snapte ik wat hij bedoelde.
Hij wil dus een broertje of zusje.
En ja, dat klopte dus, toen heb ik maar verteld, dat als we nog een keer een broertje of zusje krijgen, dat bij mama in de buik mag groeien.
Tevreden stak hij zn duim in zn mond, en ging heerlijk liggen.
Even later bracht ik m in zn eigen bedje en daar viel hij zo in slaap.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
ber10e
Contacteer:

Bericht door ber10e »

henriët schreef:Van de week lukte het ons zoontje van 3 niet om in slaap te komen. Dus ik zei, weet je, kom nog maar even bij mama in bed dan, (ik lag lekker een boek te lezen) Op een gegeven moment vraagt hij:'Mam, ben je getrouwd?' 'Jazeker met papa'zeg ik. 'Oh, heb je dan ook een baby in je buik?' vroeg hij.
'Toen jij nog niet geboren was, was jij mijn baby en Anneke is dat ook geweest, allebei in mijn buik' was mijn antwoord.
Tja, had ik net s middags in het boek van mevr Brons zitten lezen, zo vroeg mogelijk duidelijk zijn. Maar, dacht ik, eerst nog eens helder lezen hoe en wat je dat dan zegt tegen zo n kleintje, ik had t even doorgebladerd bij de koffie nl.
:bobo Ja, ik begrijp dat je gewoon duidelijk zijn moet. Op zijn niveau wel te verstaan.
'Ik wil ook een baby in mn buik mam', nu ja, dat is lastig natuurlijk een jongetje met een baby, dus antwoord ik: 'Babytjes zitten alleen bij vrouwen in de buik, en niet bij mannen'.
En ja, dat klopte dus, toen heb ik maar verteld, dat als we nog een keer een broertje of zusje krijgen, dat bij mama in de buik mag groeien.
achhh wat een lieverd ist toch he!! :love
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

schattig!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

van de week tijdens het kijken naar de nationale dodenherdenking werden er bloemen neergelegd voor
"Burgers die omgekomen zijn tijdens..."
zegt mijn dochtertje van 6 heel blij tegen mij: Dat is familie van ons hè?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:van de week tijdens het kijken naar de nationale dodenherdenking werden er bloemen neergelegd voor
"Burgers die omgekomen zijn tijdens..."
zegt mijn dochtertje van 6 heel blij tegen mij: Dat is familie van ons hè?
:)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
henriët

Bericht door henriët »

Ons kleine prinsje is geveld, geeft de hele dag over en houdt niets maar dan ook niets binnen. Van alles al geprobeert. Thee, water, verdunde siroop, maar alles komt er weer uit.
Nu dan maar begonnen met appelsap. Zeg ik, laat eerst maar s een paar slokjes zakken om te kijken of het erin blijft, dan doen we zo nog een beetje.
2 minuten later:
"Mam, het is doorgezakt hoor"!
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

henriët schreef:Van de week lukte het ons zoontje van 3 niet om in slaap te komen. Dus ik zei, weet je, kom nog maar even bij mama in bed dan, (ik lag lekker een boek te lezen) Op een gegeven moment vraagt hij:'Mam, ben je getrouwd?' 'Jazeker met papa'zeg ik. 'Oh, heb je dan ook een baby in je buik?' vroeg hij.
Dit belooft nog wat! :bobo
'k Zou me nog maar wat meer in de "stof" verdiepen. :livre
Als zoonlief nu al zulke vragen stelt, wat voor vragen gaat hij stellen als hij wat ouder is?! :?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Plaats reactie