Unionist schreef:Nog een paar uitspraken van onze mannen:
Mijn zoontje (11) reist tegenwoordig met dezelfde bus naar school als ik. Pas zaten we samen op de achterbank van lijn 10. Creatievelingen hadden de achterkanten van wat zitplaatsen opgeleukt met hun viltstiften. Zoonlief zat dat aandachtig te bestuderen. Zegt -ie ineens: "Er staan wel grove dingen op, zeg!" "Hoezo?", reageerde ik. "Kijk maar, hier staat: Kevin Was Here" (hij sprak het op z'n Nederlands uit).
Zijn broertje (8) vertelde gisteren aan tafel dat zijn juf voorlas uit "De hut van Oom Tom". We praatten zo'n beetje over de slavernij en hoe dat ging. Dat de slaven vaak zongen onder het werk. Daarbij verwees ik naar een cd met negro spirituals die ze graag beluisteren.
"Toch wel handig als je zo'n slaaf hebt", sprak Mark peinzend. "Als je dan muziek wilt horen, zet je gewoon die neger aan".

Kleine aanvulling uit ons gezin. Gistermiddag was ik met m'n zoontje (7) in de tuin aan het werken.. "Pappa, is buitenland ver..?" Ja.. logische vraag.. Maar de tweede vraag nog logischer.. "Pappa, Nieuw-zeeland, is dat nieuw?? Hebben ze dat nieuw gemaakt? Geef hier maar eens passende antwoorden op