In de kerk wordt je ook niet misschien bekeerd....de HEERE beloofd het toch.. maar wij geloven zijn belofte niet meer, Wij geloven de duivel die zegt dat de HEERE het wel niet zal doen. "Wie tot Mij komt zal Ik geenszinds uitwerpen"refo schreef:Alleen met dit verschil: in de regen wordt je niet misschien nat.-DIA- schreef:Jo-Ann schreef:Alsjebleft, laten we zo niet gaan redeneren.Gijs83 schreef:Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?GJdeBruijn schreef:Kans? Op wat? Als het afhangt van het aantal luisteraars dan kunnen predikanten beter op straat gaan evangeliseren. Daar komen meer mensen langs.....
Gods werk is geen kansberekening! Het is 0% kans dat de mens levendgemaakt wordt door menselijke berekeningen.
100% zekerheid dat Gods Woord een kracht Gods tot zaligheid is een ieder die gelooft.
jawel, maar dit is menselijk gesproken.
immer, de kans dat je NAT wordt is ook groter als je de deur uit gaat op een regenachtige dag, dan dat weggaar op een kurkdoge dag...
Wie zei ook weer: 'Als je nat wilt worden moet je in de regen lopen, en als je bekeerd wil worden moet je naar de kerk gaan?'
Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik weet niet wat je bedoelt met: 'de Heere belooft het toch?'
Wat heeft dat met naar de kerk gaan te maken?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
De HEERE beloofd door de dwaasheid van de prediking om zalig te maken die geloven (1 Kor1:21) Die prediking van Christus den Gekruisigde is de Joden een ergenis en de Grieken een dwaasheid(en ons van nature ook) maar het is een Kracht Gods.refo schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met: 'de Heere belooft het toch?'
dus geen misschientje dat is namelijk ongeloof.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, daar zeg je wat.huisman schreef:De HEERE beloofd door de dwaasheid van de prediking om zalig te maken die geloven (1 Kor1:21) Die prediking van Christus den Gekruisigde is de Joden een ergenis en de Grieken een dwaasheid(en ons van nature ook) maar het is een Kracht Gods.refo schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met: 'de Heere belooft het toch?'
Waar hoor je dat nog?
--------------
Ik zou zeggen: hartelijk welkom in onze gemeente!refo schreef:Ja, daar zeg je wat.huisman schreef:De HEERE beloofd door de dwaasheid van de prediking om zalig te maken die geloven (1 Kor1:21) Die prediking van Christus den Gekruisigde is de Joden een ergenis en de Grieken een dwaasheid(en ons van nature ook) maar het is een Kracht Gods.refo schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met: 'de Heere belooft het toch?'
Waar hoor je dat nog?
ook bij ons hartelijk welkom, dan kun je het nl horen..Tiberius schreef:Ik zou zeggen: hartelijk welkom in onze gemeente!refo schreef:Ja, daar zeg je wat.huisman schreef:De HEERE beloofd door de dwaasheid van de prediking om zalig te maken die geloven (1 Kor1:21) Die prediking van Christus den Gekruisigde is de Joden een ergenis en de Grieken een dwaasheid(en ons van nature ook) maar het is een Kracht Gods.refo schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met: 'de Heere belooft het toch?'
Waar hoor je dat nog?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ja en ook bij ons ben je welkom...en ik ben dankbaar dat er elke zondag op vele kansels in nederland binnen en buiten mijn kerkverband deze prediking gehoord mag worden.Tiberius schreef:Ik zou zeggen: hartelijk welkom in onze gemeente!refo schreef:Ja, daar zeg je wat.huisman schreef:De HEERE beloofd door de dwaasheid van de prediking om zalig te maken die geloven (1 Kor1:21) Die prediking van Christus den Gekruisigde is de Joden een ergenis en de Grieken een dwaasheid(en ons van nature ook) maar het is een Kracht Gods.refo schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met: 'de Heere belooft het toch?'
Waar hoor je dat nog?
Doordeweekse kerkdiensten in D.V. april, te Opheusden:
Hersteld Hervormde Kerk, Hamsestraat 2:
vrijdag 2 april: 10.00 uur: kand. M. Diepeveen (Stellendam)(Goede Vrijdag)
vrijdag 2 april: 19.30 uur: ds. J.C. den Ouden (Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 10.00 uur: kand W.J. van den Brink (Ede)(Tweede Paasdag)
Gereformeerde Gemeente, Reigerstraat 11:
vrijdag 2 april: 16.00 uur: ds. B.J. van Boven (De Valk-Wekerom)(Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 19.00 uur: ds. B.J. van Boven (De Valk-Wekerom)(Tweede Paasdag)(Belijdenisdienst)
woensdag 14 april: 19.30: ds. M. Joosse (Hendrik-Ido-Ambacht)
dinsdag 27 april: 19.30: ds. J.J. van Eckeveld (Zeist)(Zendingsdienst)
Gereformeerde Gemeente in Nederland, Burgemeester Lodderstraat 43:
vrijdag 2 april: 19.30 uur: leesdienst (Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 10.00 uur: leesdienst (Tweede Paasdag)
zaterdag 17 april: 10.00 uur: ds. G. Pater (GG Oud-Beijerland) & ds. A. van Voorden (De Beek-Uddel)(Herdenkingsdienst 100 jarig bestaan schoolbestuur)
donderdag 29 april: 19.30 uur: ds. A. Schultink (Bruinisse)(H.D. & Bev. Ambtsdr.)
Hersteld Hervormde Kerk, Hamsestraat 2:
vrijdag 2 april: 10.00 uur: kand. M. Diepeveen (Stellendam)(Goede Vrijdag)
vrijdag 2 april: 19.30 uur: ds. J.C. den Ouden (Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 10.00 uur: kand W.J. van den Brink (Ede)(Tweede Paasdag)
Gereformeerde Gemeente, Reigerstraat 11:
vrijdag 2 april: 16.00 uur: ds. B.J. van Boven (De Valk-Wekerom)(Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 19.00 uur: ds. B.J. van Boven (De Valk-Wekerom)(Tweede Paasdag)(Belijdenisdienst)
woensdag 14 april: 19.30: ds. M. Joosse (Hendrik-Ido-Ambacht)
dinsdag 27 april: 19.30: ds. J.J. van Eckeveld (Zeist)(Zendingsdienst)
Gereformeerde Gemeente in Nederland, Burgemeester Lodderstraat 43:
vrijdag 2 april: 19.30 uur: leesdienst (Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 10.00 uur: leesdienst (Tweede Paasdag)
zaterdag 17 april: 10.00 uur: ds. G. Pater (GG Oud-Beijerland) & ds. A. van Voorden (De Beek-Uddel)(Herdenkingsdienst 100 jarig bestaan schoolbestuur)
donderdag 29 april: 19.30 uur: ds. A. Schultink (Bruinisse)(H.D. & Bev. Ambtsdr.)
Laatst gewijzigd door Heus op 15 apr 2010, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij altijd opvalt: een predikant vertrekt naar een kleine gemeente. Binnen een x aantal maanden/jaren is de kleine gemeente zo gegroeid dat er nodig uitbreiding van de kerk moet zijn. Dus een nieuw kerkgebouw. Betekent een heleboel kosten. Men is in volle gang met het bouwen bezig of het is net opgeleverd en de predikant vertrekt naar een andere plaats en laat de achtergelaten gemeente na met een behoorlijke schuld.Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
En na een aantal jaren is het leden aantal weer minder geworden (men vertrekt naar elders waar een predikant staat).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Drogredenering.ggin schreef:Ook hiervoor geldt: i.v.m de groote en het vele werk.
4 zondagen per jaar x 2 diensten per zondag, zijn al minimaal 8 diensten per jaar. Is 24 diensten per 3 jaar.
Dit staat tegenover 1 dienst per 3 jaar in een kleine gemeente van deze dominee.
Dit zijn dan wel geen consulentsgemeenten, maar dat geldt ook niet voor de dominees die dan daarnaast ook nog op zondag of doordeweek in Opheusden voorgaan.
En een andere dominee kan nu zijn vrije zondagen eerlijker over het geheel van de gemeenten verdelen.Het zal alle dominee's wel "rust" geven dat deze grote gemeente nu weer een eigen dominee krijgt.
Misschien gaat ds. A. van Voorden na zijn bevesting in Opheusden ook wel vaker naar Uddel. Ds. Roos heeft bij zijn afscheid van Opheusden belooft dat hij 4 zondagen per jaar zou blijven komen preken. Dat is nu natuurlijk over, maar ik weet niet wat ds. Van Voorden aan Uddel belooft, die gemeente is hem zeer lief!!!Jo-Ann schreef:Drogredenering.ggin schreef:Ook hiervoor geldt: i.v.m de groote en het vele werk.
4 zondagen per jaar x 2 diensten per zondag, zijn al minimaal 8 diensten per jaar. Is 24 diensten per 3 jaar.
Dit staat tegenover 1 dienst per 3 jaar in een kleine gemeente van deze dominee.
Dit zijn dan wel geen consulentsgemeenten, maar dat geldt ook niet voor de dominees die dan daarnaast ook nog op zondag of doordeweek in Opheusden voorgaan.En een andere dominee kan nu zijn vrije zondagen eerlijker over het geheel van de gemeenten verdelen.Het zal alle dominee's wel "rust" geven dat deze grote gemeente nu weer een eigen dominee krijgt.
albion schreef:Wat mij altijd opvalt: een predikant vertrekt naar een kleine gemeente. Binnen een x aantal maanden/jaren is de kleine gemeente zo gegroeid dat er nodig uitbreiding van de kerk moet zijn. Dus een nieuw kerkgebouw. Betekent een heleboel kosten. Men is in volle gang met het bouwen bezig of het is net opgeleverd en de predikant vertrekt naar een andere plaats en laat de achtergelaten gemeente na met een behoorlijke schuld.Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
En na een aantal jaren is het leden aantal weer minder geworden (men vertrekt naar elders waar een predikant staat).
Larie koek, graag voorbeelden!!
Deze forumster draagt de naam Albion, en niet koek.ggin schreef:albion schreef:Wat mij altijd opvalt: een predikant vertrekt naar een kleine gemeente. Binnen een x aantal maanden/jaren is de kleine gemeente zo gegroeid dat er nodig uitbreiding van de kerk moet zijn. Dus een nieuw kerkgebouw. Betekent een heleboel kosten. Men is in volle gang met het bouwen bezig of het is net opgeleverd en de predikant vertrekt naar een andere plaats en laat de achtergelaten gemeente na met een behoorlijke schuld.Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
Larie koek, graag voorbeelden!!

Ik heb er echt geen bezwaar tegen als ds van Voorden wat vaker naar Uddel gaat. Dat kan ik best begrijpen. Als het maar niet 1/3 deel van al zijn vrije zondagen is en er een heel oneerlijke verdeling over de verschillende gemeentes komt. Ds. Mallan ging bijvoorbeeld op 2e feestdagen wel eens in zijn oude gemeentes voor. Dat vind ik een mooi alternatief.Heus schreef:Misschien gaat ds. A. van Voorden na zijn bevesting in Opheusden ook wel vaker naar Uddel. Ds. Roos heeft bij zijn afscheid van Opheusden belooft dat hij 4 zondagen per jaar zou blijven komen preken. Dat is nu natuurlijk over, maar ik weet niet wat ds. Van Voorden aan Uddel belooft, die gemeente is hem zeer lief!!!
Maar goed, mijn kleine ergernis is opgelost en ik zal er over ophouden. Ik denk niet dat ds. van Voorden dit ook zal gaan beloven. Op de lange duur (en zeker als je weer eens van gemeente verwisselt) kun je dit niet waar blijven maken.
Ik heb eea nog eens zitten doorlezen hier, en ik kan niet anders dan constateren dat er dringend een zeeer grote behoefte is aan nieuwe dominees, niet zomaar 1tje in een jaar of zo, maar gewoon eens dat er 20 worden aangenomen.....Jo-Ann schreef:Drogredenering.ggin schreef:Ook hiervoor geldt: i.v.m de groote en het vele werk.
Dit zijn dan wel geen consulentsgemeenten, maar dat geldt ook niet voor de dominees die dan daarnaast ook nog op zondag of doordeweek in Opheusden voorgaan.En een andere dominee kan nu zijn vrije zondagen eerlijker over het geheel van de gemeenten verdelen.Het zal alle dominee's wel "rust" geven dat deze grote gemeente nu weer een eigen dominee krijgt.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....