Zorgelijk
Re: Zorgelijk
Heel goed dat de RKK bij zijn standpunt blijft jammer dat er gereformeerde kerken zijn die homohuwelijken sluiten
Homo´s moeten eens stoppen met dat achterlijke aandachtvragen en gay parades e.d
Homo´s moeten eens stoppen met dat achterlijke aandachtvragen en gay parades e.d
Ik maak me hier ook zeker zorgen over.
Maar nog meer zorgen maak ik me over de stille diplomatie op dit punt. Dat vind ik gevaarlijker dan de protestacties, die wel veel aandacht trekken, maar niet altijd veel effect hebben.
Is de christenvervolging begonnen? Naar mijn mening is dit in ieder wel weer een stap(je) in de verkeerde richting. Niet zozeer dat WIJ weer in een hoek gedrukt worden, maar dat de eer van GOD hiermee gemoeid is en dat Gods Woord niet meer onverkort mag klinken.
Ik was toch wel blij toen ik hoorde dat de RKK nu in ieder geval voet bij stuk heeft gehouden.
Maar nog meer zorgen maak ik me over de stille diplomatie op dit punt. Dat vind ik gevaarlijker dan de protestacties, die wel veel aandacht trekken, maar niet altijd veel effect hebben.
Is de christenvervolging begonnen? Naar mijn mening is dit in ieder wel weer een stap(je) in de verkeerde richting. Niet zozeer dat WIJ weer in een hoek gedrukt worden, maar dat de eer van GOD hiermee gemoeid is en dat Gods Woord niet meer onverkort mag klinken.
Ik was toch wel blij toen ik hoorde dat de RKK nu in ieder geval voet bij stuk heeft gehouden.
Ik vond dat Bodar in het RD netjes reageerde. Quote om over na te denken:
Ik ben niet de enige die zich begint te ergeren aan dat aanstellerige. De homoseksuele medemens is nu ongeveer de allerheiligste koe van Nederland.”
Vreemd dat de politie niet is opgetreden tegen dit soort homo-terreur.
- Bonny
- Contacteer:
Zelfs PvdA-voorzitster Ploumen vond het nodig openlijk het COC te steunen. Ik dacht dat ze de scheiding tussen kerk en staat zo voorstond, maar nee dus.
Een wijze raad aan het COC: Wie het spel niet speelt, moet zich ook niet met de regels bemoeien!
't Is me wat, die COC-mentaliteit.
Een wijze raad aan het COC: Wie het spel niet speelt, moet zich ook niet met de regels bemoeien!
't Is me wat, die COC-mentaliteit.
The Groom's still waiting at the altar
Het verbaasd me dat de kerken in NL zich niet massaal tegen dit soort gedrag uitspreken. Protest is best, maar niet tijdens de eredienst. Het verstoren van een eredienst raakt de kern van onze christelijke vrijheden!
Wel eens, maar de vraag is natuurlijk ook: hoeveel aandacht moet je hieraan besteden?memento schreef:Het verbaasd me dat de kerken in NL zich niet massaal tegen dit soort gedrag uitspreken. Protest is best, maar niet tijdens de eredienst. Het verstoren van een eredienst raakt de kern van onze christelijke vrijheden!
- jakobmarin
Omroep Brabant hierover:
[youtube]2w6ZjrwM-wI[/youtube]
[youtube]Zmfdc9sOK5k[/youtube]
[youtube]2w6ZjrwM-wI[/youtube]
[youtube]Zmfdc9sOK5k[/youtube]
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Bron: Nu.nlSGP noemt protestactie homo's crimineel
Uitgegeven: 1 maart 2010 13:17
Laatst gewijzigd: 1 maart 2010 13:17
DEN HAAG - De SGP wil dat het kabinet snel actie onderneemt tegen het verstoren van de orde tijdens kerkdiensten, zoals zondag in de Sint-Jan in Den Bosch.
© ANPDe protestactie waarbij homo's tijdens de ochtendmis in de Sint-Jan veel kabaal maakten, is volgens Tweede Kamerlid Kees van der Staaij van de SGP een ''criminele actie''.
Het protest werd gehouden wegens de weigering van de hostie, die de Reuselse pastoor Luc Buyens niet aan de openlijk homoseksuele prins carnaval van het dorp wilde geven.
Van der Staaij is bezorgd, omdat is aangekondigd dat de acties zullen doorgaan. De SGP wil weten of het Openbaar Ministerie actie gaat ondernemen, omdat het verstoren van kerkdiensten in strijd zou zijn met artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht.
Jij verbaast je als snel.memento schreef:Het verbaasd me dat de kerken in NL zich niet massaal tegen dit soort gedrag uitspreken. Protest is best, maar niet tijdens de eredienst. Het verstoren van een eredienst raakt de kern van onze christelijke vrijheden!

Hoewel het verstoren van een dienst natuurlijk te gek voor woorden is, vind ik de totale dwaasheid van carnaval en de dubieuze staat van RK priesters denk ik net zo anti-bijbels als een homohuwelijk sluiten.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Carnaval is geen kerkelijk feest. Maar een volksfeest. Carnaval is overigens enige tijd door de kerk (in oa Limburg) verboden geweest. Dat een klein percentage rooms katholieke priesters misbruik heeft gepleegd zegt niets over een of andere dubieuze staat van priesters. Indien dat wel zo zou zijn kunnen we net zo goed zo'n beetje dominees van alle denominaties afschrijven. Het lijkt me niet wenselijk en ook niet christelijk dat er mensen beoordeeld worden op de daden van een ander met hetzelfde beroep.Joannah schreef:Hoewel het verstoren van een dienst natuurlijk te gek voor woorden is, vind ik de totale dwaasheid van carnaval en de dubieuze staat van RK priesters denk ik net zo anti-bijbels als een homohuwelijk sluiten.
Ik vind het hele gebeuren eigenlijk te sneu voor woorden. Wat mij betreft verstuurt het bisdom wat aanklachten de deur uit.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
- jakobmarin
Refoanders met een Protestmail hierover:
Geachte ontvanger/ster
Middels deze brief willen wij onze verontwaardiging overbrengen!
Door de seculiere homobeweging is willens en wetens de confrontatie gezocht met de Rooms Katholieke kerken, door de hostie op te eisen voor praktiserende homoseksuelen tijdens de eucharistie vieringen. Wij vinden dit een onwaardige actie, die de vrijheid van godsdienst niet respecteert en in zich een streven naar totalitaire acceptatie van homoseksueel gedrag heeft, die geen ruimte laat voor de eigen levensbeschouwelijke en morele kaders van kerkelijke groeperingen.
In de Eucharistie viering wil de Rooms Katholieke kerk haar band met Christus vieren en verlangt zij een streven naar heiliging van de levenswandel naar de bedoeling die de Schepper met Zijn schepping heeft. Zij gelooft dat het naar Gods scheppingsorde is, dat de seksuele eenwording alleen past in de verhouding van man en vrouw en dat het praktiseren van homoseksualiteit het ontheiligen van het lichaam is.
Hoewel er onder christenen vele verschillende Bijbelvisies zijn en deze brief aan u niet automatisch inhoudt dat wij ons (geheel op gedeeltelijk) achter de Rooms Katholieke leer scharen, vinden wij het wel uiterst belangrijk dat de erediensten in de verschillende kerkelijke stromingen gevrijwaard blijven van protestacties, zodat kerkgangers in alle rust en vrede samen hun steun kunnen beleven in hun geloof.
In Nederland geldt een vrijheid van godsdienst en kan een ieder desgewenst een eigen religieuze groepering starten. Om die reden is er ook geen sprake van uitsluiting of discriminatie van hen die in hun Bijbelvisie anders denken dan de Rooms Katholieke kerken.
Ruimte voor individuele vrijheid kan slechts alleen geboden worden onder de voorwaarde dat groepen die mensen samen vormen, gerespecteerd worden in hun eigen vrije leefruimte.
Middels deze brief vragen wij u dringend om de middelen die u heeft te benutten om de acties van de homobeweging tegen de Rooms Katholieke kerk te stoppen.
Wij wensen u veel wijsheid in uw werk en veel respect voor de persoonlijke integriteit van mensen en groepen van mensen, alsook voor de diversiteit van de Nederlandse samenleving.
Met vriendelijke groet,
Naam:
Adres:
opmerking:
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Sjonge. Vroeger zouden we zeggen: hoe meer Roomse missen (zijnde vervloekte afgoderijen) er verstoord worden hoe beter. Maar nu voelen we opeens verwantschap.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.