kabinet balkenende 4 gevallen!

jvdg

Re: kabinet balkenende 4 gevallen!

Bericht door jvdg »

MaCx schreef:Is er al duidelijk wie van der Vlies gaat vervangen?
Ja....., de heer Van der Staaij. :)
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Uit de baan

Ze zaten samen in hun tweemansbob
Alleen die onsportieve topfiguren
Wilden de bobslee allebei besturen
En allebei hun eigen richting op

Toen is de bob met Bos en met Verhagen
Vlak voor de streep over de kop geslagen.
:haha

Bron: Jacob Cats?
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.
Als het kabinet niet was gevallen was Camiel Eurlings de kroonprins van het CDA nu komen de verkiezingen voor hem te vroeg (jammer hij komt beter over dan JP)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

huisman schreef:
Luther schreef:
refo schreef:De formatie zal wel lastig worden, ja. Maar niet vanwege de getallen. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn voor een driepartijen-kabinet. Als de vanouds grotere partijen zich goed profileren zullen ze niet zo klein uitvallen als nu de peilingen doen vermoeden.
Als CDA-VVD-D66 een meerderheid krijgen (en dat sluit ik helemaal niet uit) zal de formatie kort kunnen duren. Het probleem is Balkenende zelf, die wordt door bijna niemand meer gepruimd. Wat mij betreft overigens ten onrechte.
Als het kabinet niet was gevallen was Camiel Eurlings de kroonprins van het CDA nu komen de verkiezingen voor hem te vroeg (jammer hij komt beter over dan JP)
Smaken verschillen :)
MaCx

Bericht door MaCx »

De smaken verschillen bijna te veel in ons kleine landje.

vandaar ook die vele partijen. CDA, CU en SGP zouden de enige partijen moeten zijn :D
jvdg

Bericht door jvdg »

MaCx schreef:De smaken verschillen bijna te veel in ons kleine landje.

vandaar ook die vele partijen. CDA, CU en SGP zouden de enige partijen moeten zijn :D
En hoe zou je dan de verdeling van de kamerzetels willen zien?

148 - 1 - 1?

Hebben we tenminste nog een veelkleurig palet aan culturen en religies.
Faramir

Bericht door Faramir »

3 partijen is wat weinig, maar een maximum zou toch niet verkeerd zijn om het allemaal nog werkbaar te houden. Ik zit dan eerder aan een partij of 6 a 8 te denken. Ik denk ook dat een aantal marginale partijen prima onderdak kunnen vinden bij grotere partijen. Zoals de CU bij de CDA en de PvdD bij GL. En straks de PvdA (laten we het hopen dat die zo marginaal worden) bij de SP.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
jvdg

Bericht door jvdg »

Faramir schreef:3 partijen is wat weinig, maar een maximum zou toch niet verkeerd zijn om het allemaal nog werkbaar te houden. Ik zit dan eerder aan een partij of 6 a 8 te denken. Ik denk ook dat een aantal marginale partijen prima onderdak kunnen vinden bij grotere partijen. Zoals de CU bij de CDA en de PvdD bij GL. En straks de PvdA (laten we het hopen dat die zo marginaal worden) bij de SP.
Op ons forum zitten nogal wat SGP-ers.
Waar wou je die in laten opgaan?
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Ik vind het wel onvoorstelbaar dat Balkenende weer lijsttrekker wordt. Het partijbestuur moet nu toch wel beter weten en Balkenende zelf ook. Maar het begint erop te lijken dat hij absoluut geen zelfkritiek kent.
Faramir

Bericht door Faramir »

jvdg schreef:
Faramir schreef:3 partijen is wat weinig, maar een maximum zou toch niet verkeerd zijn om het allemaal nog werkbaar te houden. Ik zit dan eerder aan een partij of 6 a 8 te denken. Ik denk ook dat een aantal marginale partijen prima onderdak kunnen vinden bij grotere partijen. Zoals de CU bij de CDA en de PvdD bij GL. En straks de PvdA (laten we het hopen dat die zo marginaal worden) bij de SP.
Die mogen wat mij betreft een eigen partij houden.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Faramir

Bericht door Faramir »

Marie-Henriëtte schreef:Ik vind het wel onvoorstelbaar dat Balkenende weer lijsttrekker wordt. Het partijbestuur moet nu toch wel beter weten en Balkenende zelf ook. Maar het begint erop te lijken dat hij absoluut geen zelfkritiek kent.
We hebben in de afgelopen periode gezien dat Balkenende boven partijen kan staan en het landsbelang dient. Nu een ander als lijsttrekker kiezen zou gezichtsverlies zijn en daarnaast wordt Balkenende binnen de partij breed gedragen.
Joannah

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:Ik vind het wel onvoorstelbaar dat Balkenende weer lijsttrekker wordt. Het partijbestuur moet nu toch wel beter weten en Balkenende zelf ook. Maar het begint erop te lijken dat hij absoluut geen zelfkritiek kent.
Inderdaad, de schaamte voorbij.Om over dichtbij het volk staan maar niet te spreken.
Genant gewoon.
Maar zal zeker afgestraft worden door de kiezer!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Fjodor

Bericht door Fjodor »

De verkiezingen zijn nog niet eens geweest en we gaan nu al, op basis van opiniepeilingen zeggen dat het met zoveel partijen niet werkzaam is. De redenering is volgens mij dat er geen regering van drie partijen gevormd kan worden, wat blijkt uit de peilingen, dus moeten we maar naar minder partijen. Ik zou eerst de verkiezingen maar afwachten. En waarschijnlijk kan er dan best weer een regering gevormd worden.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
jvdg

Bericht door jvdg »

Faramir schreef:
jvdg schreef:
Die mogen wat mij betreft een eigen partij houden.
Dan moet je de grondwet wijzigen om voor deze partij een uitzondering te creeëren.
En dat in een week waar het voortbestaan van deze partij min of meer op het spel staat.

Overigens, dank voor je gebaar om de SGP een apart plekje in ons politieke spectrum te gunnen!
Faramir

Bericht door Faramir »

jvdg schreef: Dan moet je de grondwet wijzigen om voor deze partij een uitzondering te creeëren.
Dat hoeft helemaal niet. En daarnaast is het maar een idee. Maar gezien de onmogelijke standpunten van de SGP kunnen zij onmogelijk samen met CU en CDA.
En dat in een week waar het voortbestaan van deze partij min of meer op het spel staat.
Dat is nieuwe informatie voor mij. Heb je misschien meer informatie?
Overigens, dank voor je gebaar om de SGP een apart plekje in ons politieke spectrum te gunnen!
Graag gedaan, maar het was meer uit belang voor de andere christelijke partijen.
Plaats reactie