tweede fase en boeken
Ik heb voor nederlands 12 boeken moeten lezen van in totaal ongeveer 35 punten. Het is denk ik wel een kwalijke zaak dat er minder gelezen hoeft te worden, maar men moet niet vergeten dat hier tegenover staat dat er in de Tweede Fase naast nederlands ook nog SLO, CHK en CKV wordt gegeven (bij mij op school althans).
Ik zat vroeger ook te klagen over het aantal boeken dat ik moest lezen (maar zit nu ook te praten over die goede ouwe tijd
) Ik denk dat het niet slecht is om ongeveer 30 boeken voor Nederlands te lezen en 20 boeken voor Engels als je VWO doet. Het papiertje moet immers wel voor iets staan en een beetje algemene ontwikkeling is altijd meegenomen (maar dat hadden ze toch ook afgeschaft in de tweede fasse? Het ging er nu toch om dat je moest leren hoe je je eventueel algemeen kon ontwikkelen?)

Ja precies Quazzy. De hele tweede fase is gewoon een grote flop, ik kan geen eens bio nemen. :mad2:
Lo-Ruchama, ik vind die verslagen maken ook niet leuk, maar het gaat wel voor een deel om je algemene ontwikkeling. Guido Gezelle is trouwens toch supermooi? :in
Little Mouse, om eerlijk te zijn weet ik niet wat SLO en CHK is? (wij hebben op school maar superweinig keuzevakken dus misschien ligt 't daaraan)
Groetjes, Lebaoth
Lo-Ruchama, ik vind die verslagen maken ook niet leuk, maar het gaat wel voor een deel om je algemene ontwikkeling. Guido Gezelle is trouwens toch supermooi? :in
Little Mouse, om eerlijk te zijn weet ik niet wat SLO en CHK is? (wij hebben op school maar superweinig keuzevakken dus misschien ligt 't daaraan)
Groetjes, Lebaoth
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Ik heb op school in het gemeenschappelijke deel SLO (samenhangend literatuuronderwijs), CHK (cultureel historisch kader) en CKV1 (culturele kunstzinnige vorming). Ik vind dat ik daarom op het gebied van algemene ontwikkeling -in tegenstelling tot mijn zus en broer zonder tweede fase- niets te kort kom. Juist doordat iedereen de vakken uit het gemeenschappelijke algemene deel verplicht is te volgen, is algemene ontwikkeling naar mijn mening helemaal niet afgeschaft in de Tweede Fase.
Hoi little mouse,
SLO zit bij mij op school gewoon in het vak Nederlands. En dan heb ik het nog maar één keer in de maand, vind het echt wel triest. CHK en CKV-1 is samengevoegd bij mij op school, (kun je trouwens alleen in de vierde krijgen) maar wordt daarmee je algemene ontwikkeling vergroot? Ik heb niet echt iets nieuws geleerd daarmee volgens mij.
Mijn broer en zus hebben hun vwo ook nog in oude stijl gehaald en volgens mij weten die echt veel meer dan ik wanneer ik m'n diploma heb gehaald. In de tweede fase moet je meer werkstukjes enzo doen, maar je leert uiteindelijk veel minder. Als je bijvoorbeeld alleen kijkt naar de wiskundeles. Ik kan dan geen wiskunde dus ik vind het sowieso moeilijk, maar volgens mij is de wiskunde B die we krijgen van een bedroevend laag niveau..
Hee Lo-Rucháma,
Gezelle blijft toch mooi?:in:in:in:in:,
Twintig boeken voor Engels is wel een hoop, maar zoals Quazzy zelf al zei: het papiertje moet ergens voor staan.
Groetjes, Lebaoth
SLO zit bij mij op school gewoon in het vak Nederlands. En dan heb ik het nog maar één keer in de maand, vind het echt wel triest. CHK en CKV-1 is samengevoegd bij mij op school, (kun je trouwens alleen in de vierde krijgen) maar wordt daarmee je algemene ontwikkeling vergroot? Ik heb niet echt iets nieuws geleerd daarmee volgens mij.
Mijn broer en zus hebben hun vwo ook nog in oude stijl gehaald en volgens mij weten die echt veel meer dan ik wanneer ik m'n diploma heb gehaald. In de tweede fase moet je meer werkstukjes enzo doen, maar je leert uiteindelijk veel minder. Als je bijvoorbeeld alleen kijkt naar de wiskundeles. Ik kan dan geen wiskunde dus ik vind het sowieso moeilijk, maar volgens mij is de wiskunde B die we krijgen van een bedroevend laag niveau..
Hee Lo-Rucháma,
Gezelle blijft toch mooi?:in:in:in:in:,
Twintig boeken voor Engels is wel een hoop, maar zoals Quazzy zelf al zei: het papiertje moet ergens voor staan.
Groetjes, Lebaoth
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
HELEMAAL MEE EENS!!!Oorspronkelijk gepost door Quazzy
Ik zat vroeger ook te klagen over het aantal boeken dat ik moest lezen (maar zit nu ook te praten over die goede ouwe tijd) Ik denk dat het niet slecht is om ongeveer 30 boeken voor Nederlands te lezen en 20 boeken voor Engels als je VWO doet. Het papiertje moet immers wel voor iets staan en een beetje algemene ontwikkeling is altijd meegenomen (maar dat hadden ze toch ook afgeschaft in de tweede fasse? Het ging er nu toch om dat je moest leren hoe je je eventueel algemeen kon ontwikkelen?)