Boekenreeks 'de laatste bazuin'

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ries,

Toch lijkt het erop alsof het enige tegenargument is dat er te diep wordt nagedacht over datgeen wat er staat in Openbaring (en dergelijke teksten). Waarom zou de verhalende vorm niet als 'waarschuwing en vertroosting' kunnen dienen?

Ik zie geen verschil tussen de boeken van Francine Rivers over de vrouwen in het geslachtsregister van de Heere Jezus en deze boeken. Alleen het lijkt erop alsof het onderwerp (eindtijd) de bottleneck is! Zie ook de marginale aandacht die de Openbaring krijgt in preken e.d.

Pim.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Nou, het zijn absoluut mijn favoriete schrijvers.
Op de een of andere manier kom je niet geloofwaardig over. :D
Ik zie geen verschil tussen de boeken van Francine Rivers over de vrouwen in het geslachtsregister van de Heere Jezus en deze boeken. Alleen het lijkt erop alsof het onderwerp (eindtijd) de bottleneck is! Zie ook de marginale aandacht die de Openbaring krijgt in preken e.d.
Dat is het waarschijnlijk inderdaad. Maar het gevaar van deze boeken is vooral dat je er vanuit gaat dat het zo zal gaan gebeuren, het is nog niet gebeurd maar het moet nog komen. Bij de vrouwen in de geslachtslijn van de Heere Jezus is het al gebeurd, het is verleden tijd. Dat scheelt nogal denk ik.

Overeenkomst tussen LaHaye en Rivers is dat bij allebei de tranen je in de ogen springen, zo vreselijk beroerd zijn die boeken. Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Overeenkomst tussen LaHaye en Rivers is dat bij allebei de tranen je in de ogen springen, zo vreselijk beroerd zijn die boeken. Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.
Kom op! Waarom zijn die boeken beroerd? Wat zie jij wat ik niet zie?

Heb je 'Bevrijdende Liefde' wel eens gelezen? Je zou het bijna als evangelisatiewerk gaan gebruiken!

Pim.
ries

Bericht door ries »

De boeken van Francine Rivers zijn zeker niet beroerd. De boeken over de bijbelse gebeurtenissen vindt ik ook niets en lees ik ook niet. Maar haar gewone romans (Bevrijdende liefde, Een stem in de wind e.d.) zijn echt geweldig goed. Daar kunnen wij als Christenen ook nog wel wat mee.

Ik ben het wel eens met leboath dat er nog wel een verschil is tussen dingen die gebeurt zij en dingen die nog moeten gebeuren. Dit is pure fantasie, en daar is het geen onderwerp voor.

Groet Ries
jacob

Bericht door jacob »

ik vond die boekjes over Tamar, Rachab, Ruth en Batseba heel aardig. Zeker van Tamer heb ik veel geleerd. Kende namelijk dat verhaal niet zo goed. En zeker niet de tijd waarin ze leefde.

Ik heb niet veel boeken verder van Rivers gelezen maar de Zonde eter en Bevrijdende liefde vond ik heel mooi.
Zeker bevrijdende liefde (een bekerings geschiedenis) was heel boeiend.
Adje

Bericht door Adje »

:D:D:D

kVind dat je wel gelijk hebt, ze zijn mij ook veel te 'makkelijk'.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Als evangelisatiewerk? Alsjeblieft zeg, dat meen je toch niet?!

Totaal geen literair niveau, vreselijk voorspelbaar, het christelijke element ligt er veel te dik op, het is verschrikkelijk geromantiseerd, veel te veel overdreven (Amerikaans zegmaar) en de karakters zijn erg slecht uitgewerkt.
Vooral die bijbels-historische romans van Rivers zijn afschuwelijk.

De christelijke boekenmarkt wordt de laatste jaren overspoeld met Amerikaanse rommel, die vreselijke Joke Verweerd doet er net zo hard aan mee en Jaap Zijlstra loopt voorop.

Ohohoh en nu KRIJG ik me toch een hoop commentaar. :,:,

Adje, met jou kan ik praten!! :) Die goeie ouwe tijd toch hè, toen schreven ze nog eens boeken!

[Aangepast op 1/7/03 door lebaoth]
parsifal

Bericht door parsifal »

Voor een leuke discussie over Lahaye zie:
http://www.derekwebb.com/phpBB2/viewtop ... tim+lahaye

vooral de eerste reactie van Rebecca is goed :). Ik heb de boeken van Rivers nooit gelezen trouwens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje

Bericht door Adje »

Adje, met jou kan ik praten!! Die goeie ouwe tijd toch hè, toen schreven ze nog eens boeken!
Vroeger was aaaaaaaaaaaalles beter.... :)

Joke Verweerd moet inderdaad ook eindelijk eens ophouden met het schrijven van 'literatuur', dat is echt zonde van het papier. Druk daar bijbels op en stuur die naar China, maar verziek niet een hele generatie ermee...
Loïs

Bericht door Loïs »

Woehahaha, jullie zijn een stel mooies. :,:,:,

Schrijf zelf eens een boek, met de fantasie zit het wel goed merk ik en de zinnen klinken ook al geweldig!
('Overeenkomst tussen LaHaye en Rivers is dat bij allebei de tranen je in de ogen springen, zo vreselijk beroerd zijn die boeken.':,:,
'Joke Verweerd moet inderdaad ook eindelijk eens ophouden met het schrijven van 'literatuur', dat is echt zonde van het papier.':,:,)
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ja we zijn al hard bezig, onder een pseudoniem uiteraard. Het gaat over vroeger, toen de aarde nog plat was en alles beter was. Toen er nog geen auto's waren en de mensen gewoon een waterput achterin de tuin hadden waarin ze hun eigengemolken koeien verdronken.
Wat was de titel ook al weer, Adje?

jacob

Bericht door jacob »

Totaal geen literair niveau, vreselijk voorspelbaar, het christelijke element ligt er veel te dik op, het is verschrikkelijk geromantiseerd, veel te veel overdreven (Amerikaans zegmaar) en de karakters zijn erg slecht uitgewerkt.
Vooral die bijbels-historische romans van Rivers zijn afschuwelijk.

Ohohoh en nu KRIJG ik me toch een hoop commentaar. :,:,

ach zielig.

Kan me niet zoveel schelen of het literatuur is of niet. Ik vind het gewoon mooie boeken. Maar over smaak valt niet te twisten.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ds. H. Veldhuizen schreef er altijd zulke afkrakende recensies over in de Waarheidsvriend.

Maar afgezien van die recensies...het boek Openbaringen is het volle Woord van de Heilige God. Als je een beetje eerbied en ontzag voor Gods Woord hebt, dan ga je daar geen spannende roman over schrijven waar je je fantasie een beetje overheen laat gaan en dingen erbij haalt die pure onzin zijn (ik had gehoord dat er in een van die boeken stond dat in de eindtijd zomaar een piloot in een vliegtuig wordt weggenomen van de aarde).

Het boek Openbaringen is niet voor sensatie bedoeld, ook niet voor een roman in Telegraafstijl. Je haalt de geloofwaardigheid van de Bijbel naar beneden met zulke boeken en volgens ds. H. Veldhuizen worden er dingen gezegd die het verstaan van het boek Openbaringen op een juist manier enkel maar belemmeren.

De boeken van LaHaye en consorten vullen de teksten van Openbaringen in op een spectaculaire manier, en wij maar genieten van zulke boeken. Koop zulk prul niet! Doe een beetje nuchter, we zijn toch geen Amerikanen?!?!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Totaal geen literair niveau, vreselijk voorspelbaar, het christelijke element ligt er veel te dik op.[Aangepast op 1/7/03 door lebaoth]
Ik zie niet in waarom ik literatuur zou moeten gebruiken voor Evangelisatiewerk. Ik zou aan een niet-christelijk iemand aan de hand van het boek Bevrijdende Liefde de kern van het Christelijke geloof goed uit kunnen leggen.

Maar we dwalen van de topic af denk ik.....

Pim.
Adje

Bericht door Adje »

Wat was de titel ook al weer, Adje?
hadden we al een titel dan? kHeb net hoofdstuk 87 afgerond, maar een titel kan ik me niet meer herinneren. Hoever ben jij met hfd 88?
Doe een beetje nuchter, we zijn toch geen Amerikanen?!?!
:D:D:D
Plaats reactie