Nou dat het "persoonlijk" is word wel eens vlug gezegd. Als je vanuit de randstad op de veluwe komt wonen zitten mensen je wel eens aan te kijken met een blik in de ogen van "GA JE MOND SPOELEN". Als ik bij een klant in Amsterdam was geweest dan liep mijn vrouw 's avonds te zuchten vanwege mijn taalgebruik. Het is goed om er eens over na te denken wat je soms "uitbraakt". Het is ook niet voor niets dat mijn ouders enkele weken na mijn trouwdag dankbaar opmerkte "het gaat goed met de heropvoeding". Dat het een feit is dat in bepaalde delen van het land er vlugger en grof met de mond wordt gewerkt, wil niet zeggen dat we het zo maar goed moeten vinden.BJD schreef:Ik heb me er niet aan gestoord. Het is denk ik ook persoonlijk..vlinder schreef:Klootzak klinkt in iedere kamer wel eens en daar worden kinderen om bestraft. Maar om woorden als l*llen en vern**kt te gebruiken gaat m.i. te ver als je een sfeer mee aan wilt duiden. Dat had echt prima op een andere manier gekund.
Ik vind het erg hypocriet dat er vaak gezegd wordt dat een mens geen baas is over een tv-knop en dat je het lelijke woord dan al hebt gehoord, terwijl het nu gaat om een sfeer aan te duiden. Als in een film iemand vreselijk pijn heeft of een soldaat die geschoten wordt vloekt wordt dat toch ook niet goed gepraat (mag ik hopen op een REFOforum). Er zijn schrijvers die prima een vreselijke sfeer kunnen schetsen zonder lelijke woorden.
En dat van de provincies kan waar zijn, maar dan vind ik het nog jammer dat het boek hier op REFOforum gepromoot wordt, terwijl niemand heeft gezegd dat er zulke taal in naar voren komt....Dus mensen die het nog niet gelezen hebben: Er staat vulgaire taal in het boek.
Dorsvloer vol confetti
Re: Dorsvloer vol confetti
Maar vind je (vlinder, auto) dan ook dat je geen radio kan luisteren? Want hoewel de muziek vaak in het engels is en je de woorden dan vaak niet opmerkt, vinden jullie dan dat dat ook niet kan?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
er zijn genoeg zenders te vinden op de radio waar het probleem niet speelt, bijvoorbeeld klassieke zenders, kijk maar eens bij de zenderindeling van je eigen gemeente/kabelaar......op zaterdag/zondag is radio 5 nostalgia omgewerkt naar een volledig christelijk cq levensbeschouwelijke zenderFjodor schreef:Maar vind je (vlinder, auto) dan ook dat je geen radio kan luisteren? Want hoewel de muziek vaak in het engels is en je de woorden dan vaak niet opmerkt, vinden jullie dan dat dat ook niet kan?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Oké. Maar al de rest kunnen we dan dus eigenlijk niet luisteren?Rens schreef:er zijn genoeg zenders te vinden op de radio waar het probleem niet speelt, bijvoorbeeld klassieke zenders, kijk maar eens bij de zenderindeling van je eigen gemeente/kabelaar......op zaterdag/zondag is radio 5 nostalgia omgewerkt naar een volledig christelijk cq levensbeschouwelijke zenderFjodor schreef:Maar vind je (vlinder, auto) dan ook dat je geen radio kan luisteren? Want hoewel de muziek vaak in het engels is en je de woorden dan vaak niet opmerkt, vinden jullie dan dat dat ook niet kan?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
als je consequent wilt zijn: nee, niet écht, want wat je vaak voorbij hoort komen is niet hartverheffend: loflied op de vrije relaties (om het simpel te houden), of er komen nummers voorbij die de satan regelrecht verheerlijken..........Fjodor schreef:Oké. Maar al de rest kunnen we dan dus eigenlijk niet luisteren?Rens schreef:er zijn genoeg zenders te vinden op de radio waar het probleem niet speelt, bijvoorbeeld klassieke zenders, kijk maar eens bij de zenderindeling van je eigen gemeente/kabelaar......op zaterdag/zondag is radio 5 nostalgia omgewerkt naar een volledig christelijk cq levensbeschouwelijke zenderFjodor schreef:Maar vind je (vlinder, auto) dan ook dat je geen radio kan luisteren? Want hoewel de muziek vaak in het engels is en je de woorden dan vaak niet opmerkt, vinden jullie dan dat dat ook niet kan?
Moderatorbericht:
Ik luister inderdaad vrijwel nooit naar de radio. Soms een hopeloze poging om te luisteren hoe lang de file nog is waar ik middenin sta.Fjodor schreef:Maar vind je (vlinder, auto) dan ook dat je geen radio kan luisteren? Want hoewel de muziek vaak in het engels is en je de woorden dan vaak niet opmerkt, vinden jullie dan dat dat ook niet kan?
Ik denk dat er net als op TV genoeg programma's zijn die wel goed zijn, maar er zijn er ook tussen die niet door de beugel kunnen.
O ja, nog iets uit de rare zuil: je mag niet bellen op zondag, maar wel naar het nieuws luisteren omdat er geen krant op zondag komt. Ik ga steeds meer dingen zeeer hypocriet vinden.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Toen prinses Amalia geboren werd, op een zondag aan het eind van de middag, speelde ik vóór de avonddienst motieven uit het Wilhelmus. Ook degenen die het nieuws van 18.00 niet hadden gehoord, hadden toen snel genoeg door wat er aan de hand was.vlinder schreef:O ja, nog iets uit de rare zuil: je mag niet bellen op zondag, maar wel naar het nieuws luisteren omdat er geen krant op zondag komt. Ik ga steeds meer dingen zeeer hypocriet vinden.
Ook een vorm van zondagse berichtgeving

~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
Ik denk niet dat dit perse uit DE zuil komt. Probeer net als een kip het goede van de zuil te vinden en te houden en de rest laat je liggen. Doe ik ook!vlinder schreef:Ik luister inderdaad vrijwel nooit naar de radio. Soms een hopeloze poging om te luisteren hoe lang de file nog is waar ik middenin sta.Fjodor schreef:Maar vind je (vlinder, auto) dan ook dat je geen radio kan luisteren? Want hoewel de muziek vaak in het engels is en je de woorden dan vaak niet opmerkt, vinden jullie dan dat dat ook niet kan?
Ik denk dat er net als op TV genoeg programma's zijn die wel goed zijn, maar er zijn er ook tussen die niet door de beugel kunnen.
O ja, nog iets uit de rare zuil: je mag niet bellen op zondag, maar wel naar het nieuws luisteren omdat er geen krant op zondag komt. Ik ga steeds meer dingen zeeer hypocriet vinden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn schreef: Ik denk niet dat dit perse uit DE zuil komt. Probeer net als een kip het goede van de zuil te vinden en te houden en de rest laat je liggen. Doe ik ook!

Huh??vlinder schreef:O ja, nog iets uit de rare zuil: je mag niet bellen op zondag, maar wel naar het nieuws luisteren omdat er geen krant op zondag komt. Ik ga steeds meer dingen zeeer hypocriet vinden.
Bij ons is het weer andersom: wel bellen op zondag, maar niet naar de radio luisteren...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bij ons geen van beiden: noch bellen, noch radio luisteren.
Tenzij de nood het vordert, natuurlijk.
Tenzij de nood het vordert, natuurlijk.
Waarmee weer is aangetoond, dat dit soort uiterlijkheden nooit het merg van de zuil kunnen inhouden, terwijl het voor sommigen toch als schibboleth / sibboleth functioneert.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
ik bel toch al vrijwel nooit, en op zondag al helemaal niet.
maar 's morgens en 's avonds via de pc (audio-server) een dienst van de gergem volgen (ds Baan; Kapelle-Biezelinge), verder radio 5 om een zo breed mogelijk beeld te krijgen wat er leeft binnen andere geloofskringen dan de gergem. (uitgezonderd de moslim- en boedhistische omroepen)
maar 's morgens en 's avonds via de pc (audio-server) een dienst van de gergem volgen (ds Baan; Kapelle-Biezelinge), verder radio 5 om een zo breed mogelijk beeld te krijgen wat er leeft binnen andere geloofskringen dan de gergem. (uitgezonderd de moslim- en boedhistische omroepen)
Moderatorbericht:
Kijk, Rens, dat is nou eens katholiek in de ware zin des woords...Rens schreef:ik bel toch al vrijwel nooit, en op zondag al helemaal niet.

je zou er haast Rooms van worden..................Luther schreef:Kijk, Rens, dat is nou eens katholiek in de ware zin des woords...Rens schreef:ik bel toch al vrijwel nooit, en op zondag al helemaal niet.
Moderatorbericht: