Duikenburgse Wintermarkt

Tiberius
Administrator

Re: Duikenburgse Wintermarkt

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
jvdg schreef:
Tiberius schreef:
Mister schreef:Zal ik het zeggen? Vooruit maar...
Beide beurzen laat ik links liggen. Al dat materialisme ook in onze gezindte... :langue
Mogelijk ga ik er een spiegel kopen. :hum
Tja, je zult wel moeten, aangezien dit "evenement" ook onder de zuil kan worden gerangschikt. :)
Die Duikenburgse markt en de Wegwijs... tja.... ds. R. van de Kamp zei zaterdag: "We hebben alles wat de wereld ook heeft, alleen dan reformatorisch. [en hij noemde heel wat zaken, en toen:] ...en reformatorische beurzen... (even stilte)... op commerciële grondslag.
Ik zou zulke uitspraken maar met een flink korreltje zout nemen: er spreekt meer frustratie dan wijsheid uit.
Luther schreef:Alleen al de gedachte dat je op een foto gezet kunt worden, die de volgende dag in het RD staat, lekker shoppen in eigen sfeer...... :bobo
Daar ben ik niet knap genoeg meer voor. :)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Jongere schreef:Ik heb ook wel kritiek op onze (!) zuil, maar als ik dit lees vind ik het ook wat te veel worden eerlijk gezegd. We moeten niet tegen de zuil gaan preken, maar tegen de zonde. Er is inderdaad een grote groep mensen die de dominee blij toevalt als hij eens flink tekeer gaat tegen de zuil.
Wat ik lees van de houding van vd Schans spreekt me dan meer aan. Benoem concreet zonden als die aan zijn te wijzen, maar de zuil als zodanig is dat niet. Ik vind dit ook raken aan de christelijke vrijheid - een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd. Dat geldt dan blijkbaar niet voor mensen aan de "rechterkant" die dit soort dingen wel graag doen?
Ik denk dat je hier wel een punt heb. Ik ben ook niet altijd blij met de zuil en er is ook kritiek op aan te merken. Aan de andere kant ben ik blij dat hij bestaat, inderdaad, om zomaar eens heerlijk bij te tanken.
Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens.
:super
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
Die Duikenburgse markt en de Wegwijs... tja.... ds. R. van de Kamp zei zaterdag: "We hebben alles wat de wereld ook heeft, alleen dan reformatorisch. [en hij noemde heel wat zaken, en toen:] ...en reformatorische beurzen... (even stilte)... op commerciële grondslag.
Ik zou zulke uitspraken maar met een flink korreltje zout nemen: er spreekt meer frustratie dan wijsheid uit.
Kijk, dat vind ik dan weer jammer dat je dat zo moet zeggen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:
Tiberius schreef:
De wegwijs is een maand later; dan kan je weer bijsparen. :)
Wie zegt dat :quoi
Dat was ik. Je quootjes kloppen niet helemaal.
Ik bedoel: wie zegt dat ik dan weer bijgespaard kan hebben.:bobo
En leg me maar uit wat ik verkeerd doe!
Ik ben nooit te oud om te leren ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Ik bedoel: wie zegt dat ik dan weer bijgespaard kan hebben.:bobo
Ik niet in ieder geval; ik had het tegen Henriët. :)
Orchidee schreef:En leg me maar uit wat ik verkeerd doe!
Ik ben nooit te oud om te leren ;)
De binnenste quotes (tussen rechte haken) konden weg.
helma

Bericht door helma »

Mister schreef:
Tiberius schreef:
Kijk, dat vind ik dan weer jammer dat je dat zo moet zeggen.
Dat vindt ik ook jammer Tib.
Waarom probeer je niet te begrijpen wat Ds van de Kamp bedoelt?
Het zou ook nog kunnen zijn dat de mensen in het westen wel de zuil meer zien als benzinestation en de mensen op de Veluwe er een schuilplaats van gemaakt hebben.
Toch?

Als Ds van de Kamp veel mensen tegenkomt die genoeg hebben aan de stevigheid van de zuil; zich er een veilige thuishaven hebben gebouwd zonder nog maar enige zicht te hebben dat er maar een Schuilplaats is, dat er alleen maar veiligheid is door vast te staan op de Steenrots Christus dan maakt hij zich toch terecht druk om de zuil?
Dan is die zuil toch ook een groot gevaar?
henriët

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
Luther schreef:Alleen al de gedachte dat je op een foto gezet kunt worden, die de volgende dag in het RD staat, lekker shoppen in eigen sfeer...... :bobo
je vist naar een complimentje?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

henriët schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:
impliciet zegt 'ie natuurlijk wel even dat 'ie ooit wel heel knap is geweest ;)
~~Soli Deo Gloria~~
henriët

Bericht door henriët »

Hendrikus schreef:
henriët schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:
impliciet zegt 'ie natuurlijk wel even dat 'ie ooit wel heel knap is geweest ;)
sommige mannen zien er als ze 40 + zijn ook niet slecht uit hoor
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

henriët schreef:sommige mannen zien er als ze 40 + zijn ook niet slecht uit hoor
Als ze 60+ zijn ook hoor :)
henriët

Bericht door henriët »

Orchidee schreef:
henriët schreef:sommige mannen zien er als ze 40 + zijn ook niet slecht uit hoor
dat is waar, mijn vader is ook zeer charmant :tilt
Orchidee

Bericht door Orchidee »

henriët schreef:
Orchidee schreef:
dat is waar, mijn vader is ook zeer charmant :tilt
Mijn man ook!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:Dat vindt ik ook jammer Tib.
Waarom probeer je niet te begrijpen wat Ds van de Kamp bedoelt?
Het zou ook nog kunnen zijn dat de mensen in het westen wel de zuil meer zien als benzinestation en de mensen op de Veluwe er een schuilplaats van gemaakt hebben.
Toch?

Als Ds van de Kamp veel mensen tegenkomt die genoeg hebben aan de stevigheid van de zuil; zich er een veilige thuishaven hebben gebouwd zonder nog maar enige zicht te hebben dat er maar een Schuilplaats is, dat er alleen maar veiligheid is door vast te staan op de Steenrots Christus dan maakt hij zich toch terecht druk om de zuil?
Dan is die zuil toch ook een groot gevaar?
Zou je deze post nog wat meer kunnen toelichten? Wat bedoel je concreet?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ik vind de opmerking van Tib ook jammer.
Zuil prima , maar dan wel de zaken met een daadwerkelijk doel zoals het bewaren van identiteit en een elkaar vinden en opbouw mbt tot de levensbeschouwing.

Maar om nu allerlei beurzen te organiseren , hoort dat er echt bij ? Heeft het een meerwaarde ?

Ds vd Kamp gaf idd aan dat wat de wereld heeft wij ook nabootsen met een reformatorisch sausje. (voordat hij wordt aangevallen; dit is geen letterlijk citaat , maar een vrije interpretatie mijnerzijds)

De wereld de disco : wij de zangavond (dat veelal haar doel voorbij schiet, meer tot eer van de mens dan tot eer van God)
De wereld hun evenementen : wij de refo beurzen.
De wereld hun idolen : wij ook in de vorm van musici of nog erger , predikanten
De wereld hun vakanties : wij ook in een overvloed van commerciele reformatorische organisaties.

We kunnen ons werkelijk afvragen of dit nu is wat we willen met de instandhouding van de zuil. Of zou het oorspronkelijk toch anders bedoelt zijn ?

De vraag is : willen we een schuilzuil of een tankzuil ?
Gian

Bericht door Gian »

Ik zeg het nog maar eens, de zelfingenomenheid kan niet met kritiek om gaan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Plaats reactie