Idd.jvdg schreef:Nood breekt wet.Gijs83 schreef:Tja, 2 weekbeurten is voo Ds.Schreuder wel een beetje teveel van het goede! Maarre volgens mij mag een student uit het 3e jaar geen weekbeurten vervullen, toch?hmprff schreef:Donderdagavond: GG Bodegraven student R.A.M. Visser ipv ds. Schreuder
Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Vraag is dan of dit 'nood' is.jvdg schreef:Nood breekt wet.Gijs83 schreef:Tja, 2 weekbeurten is voo Ds.Schreuder wel een beetje teveel van het goede! Maarre volgens mij mag een student uit het 3e jaar geen weekbeurten vervullen, toch?hmprff schreef:Donderdagavond: GG Bodegraven student R.A.M. Visser ipv ds. Schreuder
Ik bedoelde het doorbreken van een regel dat.....Mister schreef:Vraag is dan of dit 'nood' is.jvdg schreef:Nood breekt wet.Gijs83 schreef:Tja, 2 weekbeurten is voo Ds.Schreuder wel een beetje teveel van het goede! Maarre volgens mij mag een student uit het 3e jaar geen weekbeurten vervullen, toch?hmprff schreef:Donderdagavond: GG Bodegraven student R.A.M. Visser ipv ds. Schreuder
Dus echt spreekwoordelijk.
En ja, voor sommigen is het wel een vorm van nood, het verlangen om zoveel als mogelijk het Evangelie te beluisteren.
A.S. Zondag 31 Jan hoopt om 10 uur en 18:30 in de Ger. Gem. Leerdam voortegaan Ds. G. Mouw uit Uddel
- JolandaOudshoorn
Eerlijk gezegd ben ik niet zo voor "reclame" voor kerkdiensten op zondag. Laat een ieder trouw opgaan naar de eigen gemeente waar God hem/haar gesteld heeft.Diederik schreef:A.S. Zondag 31 Jan hoopt om 10 uur en 18:30 in de Ger. Gem. Leerdam voortegaan Ds. G. Mouw uit Uddel
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Leerdam:31 januari 10.00u en 18.00u christ. ger. kerk ds Westerink.Diederik schreef:A.S. Zondag 31 Jan hoopt om 10 uur en 18:30 in de Ger. Gem. Leerdam voortegaan Ds. G. Mouw uit Uddel

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mee eens. Ik zie het ook niet meer dan een kennisgeving. Alleen als je een extra keer kan gaan en de (thuis)omstandigheden dat toelaten is het denk ik geoorloofd om een derde dienst te bezoeken indien dat uitkomt met de tijden.JolandaOudshoorn schreef:Eerlijk gezegd ben ik niet zo voor "reclame" voor kerkdiensten op zondag. Laat een ieder trouw opgaan naar de eigen gemeente waar God hem/haar gesteld heeft.Diederik schreef:A.S. Zondag 31 Jan hoopt om 10 uur en 18:30 in de Ger. Gem. Leerdam voortegaan Ds. G. Mouw uit Uddel
===========================
Nieuwe aankondigingen van predikbeurten uit de Wachter Sions, het nummer van deze week:
Dinsdag 9 februari
Harderwijk 19.30 uur ds. A. Schultink
Vlaardingen 19.30 uur (bev. Ambtsdragers) ds. A. Geuze
IJsselmuiden 19.30 uur ds. M. Krijgsman
Woensdag 10 februari
Leerdam 19.30 uur (H.D.) ds. A. van Voorden
Rhenen 19.30 uur ds. J.A. Weststrate
Urk: 10.00 en 17.00 uur ds. M. Krijgsman (biddag)
Utrecht-De Bilt 19.30 uur ds. A. Schultink
Zierikzee (Chr. Ger. Kerk, Zevengetijstraat 11) 19.30 uur ds. J. Roos
Donderdag 11 februari
's Gravendeel 19.30 uur (H.D.) ds. A. van Voorden
Middelburg 19.30 uur (H.D.) ds. A. Schultink
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Rectificatie:-DIA- schreef:Aanstaande dinsdag hoopt de. Klok het woord te bedienen in het kerkgebouw
van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland te Rijssen.
Aanvang van de dienst: 's avonds om half 8.
De aangekondigde dienst waar ds. T. Klok zou voorgaan in de OGGiN te Rijssen
was niet die genoemde dinsdag, maar de dienst was vanavond.
Hij preekte over
ZACHARIA 2 : 5-6a
En Ik zal haar wezen, spreekt de HEERE,een vurige Muur van rondom; en Ik zal
to Heerlijkheid wezen in het midden van haar.
Hui, hui, vliedt toch uit het noorderland, spreekt de HEERE.
Ds.Klok verdeelde de preek in 3 punten:
1. Wie er de zalige bescherming beloofd wordt
2. Wie hun Heerlijkheid zal zijn
3. Een ernstige vermanig om te vlieden uit het noordenland
Meteen kan ik eraan toevoegen dat DV morgen er een Bijbellezing wordt gehouden
in de Noorderkerk van de Gereformeerde Gemeente te Rijssen, waarin hoopt
voor te gaan ds. C.A.van Dieren.
Aanvang half 8.
Tegelijkertijd wordt er ook een Bijbellezing gehouden in het kerkgebouw
van de Oud Gereformeerde Gemeente aan de Bevervoorde, daarin hoopt
ds. C.L. Onderdelinden voor te gaan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jammer dat dat niet wat beter afgestemd wordt op elkaar.-DIA- schreef:Meteen kan ik eraan toevoegen dat DV morgen er een Bijbellezing wordt gehouden
Aanvang half 8.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Het kon slechter hoor, want de weekdienten van de OGGiN worden de laatste tijdcaprice schreef:Jammer dat dat niet wat beter afgestemd wordt op elkaar.-DIA- schreef:Meteen kan ik eraan toevoegen dat DV morgen er een Bijbellezing wordt gehouden
Aanvang half 8.
zoveel mogelijk op dinsdag gehouden, en dan kan je toch 2 weekdiensten
beluisteren. Als de OGG (Bevervoorde) het nu naar de donderdag verplaatste
zouden dat er 3 zijn, toch ben ik al blij als er 2 weekdiensten zijn te beluisteren.
Er is volgens mij daar wel onderling overleg over geweest,want de kerkenraden
staan hier (gelukkig!) niet tegenover elkaar maar naast elkaar.
-DIA- schreef:Het kon slechter hoor, want de weekdienten van de OGGiN worden de laatste tijdcaprice schreef:Jammer dat dat niet wat beter afgestemd wordt op elkaar.-DIA- schreef:Meteen kan ik eraan toevoegen dat DV morgen er een Bijbellezing wordt gehouden
Aanvang half 8.
zouden dat er 3 zijn, toch ben ik al blij als er 2 weekdiensten zijn te beluisteren.
Hebben we het hier over de OGGiN (algemeen)? Die hebben volgens mij weekdiensten van maandag tot en met vrijdagavond! Kijk de activiteiten van ds als zwartbol en klok maar eens na. Ik vraag me wel eens af wanneer die mensen een preek maken, catechisatie geven, kerkenraadsvergaderingen voorzitten etc.
Bevervoorde is trouwens een vrije gemeente, niet aangesloten bij de OGGiN, voor zover ik weet. Ik dacht dat dat in Rijssen de oranjekerk was.
De OGG (Bevervoorde) was de oorspronkelijke OGGiN maar die zijn door het laten voorgaan (tegen het besluit van de synode) van lerend ouderling H.A. Vosmanhenry30 schreef:-DIA- schreef:Het kon slechter hoor, want de weekdienten van de OGGiN worden de laatste tijdcaprice schreef:Jammer dat dat niet wat beter afgestemd wordt op elkaar.-DIA- schreef:Meteen kan ik eraan toevoegen dat DV morgen er een Bijbellezing wordt gehouden
Aanvang half 8.
Hebben we het hier over de OGGiN (algemeen)? Die hebben volgens mij weekdiensten van maandag tot en met vrijdagavond! Kijk de activiteiten van ds als zwartbol en klok maar eens na. Ik vraag me wel eens af wanneer die mensen een preek maken, catechisatie geven, kerkenraadsvergaderingen voorzitten etc.
Bevervoorde is trouwens een vrije gemeente, niet aangesloten bij de OGGiN, voor zover ik weet. Ik dacht dat dat in Rijssen de oranjekerk was.
buiten het verband geraakt. In dezen was de synode wel fout mijns inziens, daar ds. H.A. Vosman wel een duidelijke roeping van Godswege had voor het
ambt van herder en leraar. En ook nooit heeft de OGG (Bevervoorde) zo gebloeid als juist onder zijn predikantschap aldaar.
De huidige OGGiN is inderdaad de Oranjekerk. Die is in de jaren 50/60 ontstaan, doordat mensen van de plaatselijke Hervormde Kerk (Gerformeerde Bond) het niet
langer in die kerk konden uithouden. Uiteidelijk heeft die groep zich aangesloten bij de OGGiN, terwijl er al een OGGiN was (Bevervoorde). Beide gemeenren hebben
samen in één kerkverband naast elkaar bestaan tot die kweste met lerend ouderling H.A. Vosman.
- MarthaMartha
vanavond bijbellezing, hervormd Waarder, over Efeze
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Predikbeurten, overgenomen uit de Wachter Sions van 4 februari 2010
Dinsdag 16 februari
Nieuwaal 19.30 uur (H.D.) ds. A. Geuze
Woensdag 17 februari
Aalsmeer 19.30 uur (bev. ambtsdragers) ds. A. van Voorden
Gouda (Stationsplein) 19.30 uur ds. M. Krijgsman
Rijssen (Eskerk) 19.30 uur ds. A. Schultink
Donderdag 18 februari
Dordrecht 15.00 uur (huw. bev.) ds. J.A. Weststrate
Hendrik-Ido-Ambacht 19.30 uur (H.D.) ds. A. Schultink
Nieuwerkerk a/d IJssel (H.D.) ds. J.A. Weststrate
Opheusden 14.00 uur (huw. bev.) ds. J. Roos
Vrijdag 19 februari
Ederveen 14.45 uur (huw. bev.) ds. J. Roos
Zaterdag 20 februari
IJsselmuiden 19.00 uur ds. J.A. Weststrate
Dinsdag 16 februari
Nieuwaal 19.30 uur (H.D.) ds. A. Geuze
Woensdag 17 februari
Aalsmeer 19.30 uur (bev. ambtsdragers) ds. A. van Voorden
Gouda (Stationsplein) 19.30 uur ds. M. Krijgsman
Rijssen (Eskerk) 19.30 uur ds. A. Schultink
Donderdag 18 februari
Dordrecht 15.00 uur (huw. bev.) ds. J.A. Weststrate
Hendrik-Ido-Ambacht 19.30 uur (H.D.) ds. A. Schultink
Nieuwerkerk a/d IJssel (H.D.) ds. J.A. Weststrate
Opheusden 14.00 uur (huw. bev.) ds. J. Roos
Vrijdag 19 februari
Ederveen 14.45 uur (huw. bev.) ds. J. Roos
Zaterdag 20 februari
IJsselmuiden 19.00 uur ds. J.A. Weststrate
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
kijk dan ook eens naar de Geref Gemeenten te Rotterdam die hebben soms ook 3 diensten op een doordeweekse avond en daar zijn nog veel minder mensen dan in Rijssencaprice schreef:Jammer dat dat niet wat beter afgestemd wordt op elkaar.-DIA- schreef:Meteen kan ik eraan toevoegen dat DV morgen er een Bijbellezing wordt gehouden
Aanvang half 8.