Geen oudere man...
Geen oudere man...
....Vanuit historisch standpunt, is de verwachting dat een oudere man de komende opwekking zal leiden zeer gering. (Deze veronderstelling brengt natuurlijk niet de soevereiniteit van God in rekening Die doet wat Hij ook maar wil). Maar er zijn maar weinig voorbeelden te noemen van een groot werk van God dat onder leiding stond van een oude man. Als er een
opwekking komt, is het waarschijnlijk dat deze geleid zal worden door jongere mannen –
maar dan wel jongere mannen die waarde hechten aan raadgeving en leiding van degenen
die boven hen staan.
Deze stelling Richard Roberts heb ik nooit eerder gehoord.
Waren er geen oudere leiders toenertijd?
opwekking komt, is het waarschijnlijk dat deze geleid zal worden door jongere mannen –
maar dan wel jongere mannen die waarde hechten aan raadgeving en leiding van degenen
die boven hen staan.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
-
Re: Geen oudere man...
De opwekking zal een man leiden, jong of oud, dat is zeker, een opwekking komt nooit van God!vogeltje schreef:....Vanuit historisch standpunt, is de verwachting dat een oudere man de komende opwekking zal leiden zeer gering. (Deze veronderstelling brengt natuurlijk niet de soevereiniteit van God in rekening Die doet wat Hij ook maar wil). Maar er zijn maar weinig voorbeelden te noemen van een groot werk van God dat onder leiding stond van een oude man. Als er een
die boven hen staan.
Alexander CD schreef:......... een opwekking komt nooit van God!vogeltje schreef:....Vanuit historisch standpunt, is de verwachting dat een oudere man de komende opwekking zal leiden zeer gering. (Deze veronderstelling brengt natuurlijk niet de soevereiniteit van God in rekening Die doet wat Hij ook maar wil). Maar er zijn maar weinig voorbeelden te noemen van een groot werk van God dat onder leiding stond van een oude man. Als er een
die boven hen staan.

Psalm92:15................in de grijze ouderdom zullen ze nog vruchten dragen..........vogeltje schreef:....Vanuit historisch standpunt, is de verwachting dat een oudere man de komende opwekking zal leiden zeer gering. (Deze veronderstelling brengt natuurlijk niet de soevereiniteit van God in rekening Die doet wat Hij ook maar wil). Maar er zijn maar weinig voorbeelden te noemen van een groot werk van God dat onder leiding stond van een oude man. Als er een
die boven hen staan.
Als onder vrucht ook een opwekking verstaan kan worden, dan lijkt het mij, dat daar ook een grijsaard voor gebruikt kan worden.....
Hoi Alexander, wat versta jij onder een ¨opwekking¨?Alexander CD schreef: een opwekking komt nooit van God!
Ik zou hier toch graag een antwoord op willen hebben.jvdg schreef:Alexander CD schreef:......... een opwekking komt nooit van God!vogeltje schreef:....Vanuit historisch standpunt, is de verwachting dat een oudere man de komende opwekking zal leiden zeer gering. (Deze veronderstelling brengt natuurlijk niet de soevereiniteit van God in rekening Die doet wat Hij ook maar wil). Maar er zijn maar weinig voorbeelden te noemen van een groot werk van God dat onder leiding stond van een oude man. Als er een
die boven hen staan.
Waren er geen oudere leiders toenertijd?![]()
![]()
Waarschijnlijk is "opwekking" te evangelisch? 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nou dan gaan we op zoek naar een refo-variant.Marnix schreef:Waarschijnlijk is "opwekking" te evangelisch?

Reformatievogeltje schreef:Nou dan gaan we op zoek naar een refo-variant.Marnix schreef:Waarschijnlijk is "opwekking" te evangelisch?

helma schreef:Reformatievogeltje schreef:Nou dan gaan we op zoek naar een refo-variant.Marnix schreef:Waarschijnlijk is "opwekking" te evangelisch?

Volgens mij is er wel een verschil tussen een opwekking en een reformatie
Maar hij is leuk gevonden 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik zou hier toch graag een antwoord op willen hebben.jvdg schreef:Alexander CD schreef: ......... een opwekking komt nooit van God!![]()
![]()
- Sola Scriptura
In welk jasje of term je Gods werk ook wilt gieten, ik denk dat pinksteren toch wel kwalificeert als een opwekking.
Zo ook Gods werk onder de puriteinen.
En elke bekering opzich is al een soort opwekking, al is het maar dat ze uit de dood zijn ''opgewekt'' via de Geest, op basis van het volbrachte verzoeningswerk van Jezus.
En elke bekering opzich is al een soort opwekking, al is het maar dat ze uit de dood zijn ''opgewekt'' via de Geest, op basis van het volbrachte verzoeningswerk van Jezus.
Lees eens boeken over grote opwekkingen uit het verleden.Sola Scriptura schreef:In welk jasje of term je Gods werk ook wilt gieten, ik denk dat pinksteren toch wel kwalificeert als een opwekking.
B.V. Die God leeft nog van Jonathan Edwards over de Great Awakening.
Laat ons verlangen naar zo een Awakening
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.