ROMANS/VERHALEN/GESCHIEDENISSEN
Ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. Zeker als het verder een mmoi/spannend boek is. Tenminste ik vind het moeilijk om bij de eerste vloek het boek al weg te leggen. Tegenwoordig lees ik trouwens maar zelden boeken meer waar dergelijke dingen in voor kunnen komen. Dat heeft aan de ene kant te maken met het feit dat ik er eigenlijk geen tijd meer voor heb. Aan de andere kant trekt het lezen van gewone literatuur me niet meer, terwijl ik altijd een gigantische leesfanaat was.
Als ik vermoed dat er vloeken of andere 'rarigheid' in een boek voor komt, dan begin ik er vaak niet aan. Je wordt er toch niets wijzer van, alleen slechter.
Als ik vermoed dat er vloeken of andere 'rarigheid' in een boek voor komt, dan begin ik er vaak niet aan. Je wordt er toch niets wijzer van, alleen slechter.
De RD-bijlage 'Boeken' helpt mij om een keus te maken uit het grote aantal boeken dat verschijnt. Ik knip de besprekingen van mijn keuze uit en sorteer ze op naam van de auteur. Met die lijst ga ik dan naar de Openbare Bibliotheek. Mijn ervaring is dat je dan niet snel voor (vloek)verrassingen komt te staan.
Zijn er hier forummers die niet naar de OB gaan, maar naar een 'kerkelijke bibliotheek'?
Zijn er hier forummers die niet naar de OB gaan, maar naar een 'kerkelijke bibliotheek'?
Door alleen maar naar de bieb van de kerk te gaan werk je mee aan de instandhouding van de verzuiling. Echter, die tijd ligt ver achter ons. Ga daarom maar gewoon naar de Openbare Bibliotheek en let gewoon goed op welke boeken je meeneemt of niet. Dit vereist wel enige voorbereiding en tijd, maar dat mag je er ook wel eens voor over hebben.
de paus
de paus
Zeker, hebben jullie wel eens "vallei van liefde" gelezen?hebben jullie nog aanvullingen? Ik hoor het graag.
De titel klinkt flutroman-achtig misschien, maar 't is erg mooi!
Over een misvormd jongentje (Gunther) die aan epileptie lijdt. Zijn ouders dumpen hem bij zijn oma, maar die moet, als Gunther 6 jaar is, niks meer van hem hebben. Ze brengen hem naar een epilepsiedorp in Duitsland en daar leeft hij verder met meer misvormde kinderen/jongeren/ouderen tot hij sterft.
Echt een prachtig boek! Vooral als je leest hoe die kinderen allemaal, stuk voor stuk, niet veel kunnen, maar toch elke dag weer de Heere groot maken!
'k Zou het iedereen (die kan lezen

Schrijver is: Edna Hong
Groetjes, Lieneke

[Edited on 2/18/02 by Lieneke]
Als niemand anders antwoord, zal ik het maar doen!
Het feit dat je niet weet waar ze over gaan, zegt mi al genoeg! kZal de directeur van het C-college eens opbellen, dat hij de boeken eens verplicht gaat stellen. Ze gaan over de relatie tussen natuurwetenschap en geloof. Evolutie, Creationisme, utilisme, zingeving enz. Echt reuze boeiend. Prima stof voor de docenten scheikunde, biologie, maatschappijleer en niet te vergeten godsdienst!
Het feit dat je niet weet waar ze over gaan, zegt mi al genoeg! kZal de directeur van het C-college eens opbellen, dat hij de boeken eens verplicht gaat stellen. Ze gaan over de relatie tussen natuurwetenschap en geloof. Evolutie, Creationisme, utilisme, zingeving enz. Echt reuze boeiend. Prima stof voor de docenten scheikunde, biologie, maatschappijleer en niet te vergeten godsdienst!
Is er hier iemand die 'Oorlog en Vrede' gelezen heeft, van Tolstoj? Ik heb hem op het moment op de plank staan, geleend van een vriend, maar ik zie er eigenlijk een beetje tegenop om erin te beginnen. De eerste paar bladzijden waren reuze taai, en hij is zo dik... Is het de moeite waard? Hij is wel erg bekend, maar is dat op goede gronden?