Het RD in verandering

denkertje21

Re: Het RD in verandering

Bericht door denkertje21 »

Luther schreef:Mijn grootste moeite met het RD zit 'm in het feit dat ze nog veel gewoon nieuws brengen; terwijl dat veelal nieuws is, dat al lang op aan andere wijze bekend is geworden. (Radio, tv, internet)
Ik heb liever veel meer opnie en achtergrond en dan ruimte voor wat grotere verhalen.
Daar heb je nou meteen in één zin het belangrijkste onderscheidend vermogen van het RD.
Hoewel velen hier anders doen vermoeden, heeft niet iedere RD-lezer toegang tot radio, tv of internet. Het is nog een echte nieuwskrant. Gelukkig wel. En ik denk dat het de enige is in Nederland.

Zelfe heb ik drie abonnementen, vooral door mijn beroep: Trouw, RD en ND.
Maar laten we gruwelijk blij zijn met en krant als het RD! Met alle dingen die misschien beter kunnen, anders kunnen... Het lukt in onze refo kerken niet om bij elkaar door één deut te gaan. Maar deze krant komt door al die deuren heen.

Bidt om wijsheid voor directie en medewerkers om een krant te maken die er is tot Gods eer!
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

denkertje21 schreef:
Luther schreef:Mijn grootste moeite met het RD zit 'm in het feit dat ze nog veel gewoon nieuws brengen; terwijl dat veelal nieuws is, dat al lang op aan andere wijze bekend is geworden. (Radio, tv, internet)
Ik heb liever veel meer opnie en achtergrond en dan ruimte voor wat grotere verhalen.
Daar heb je nou meteen in één zin het belangrijkste onderscheidend vermogen van het RD.
Hoewel velen hier anders doen vermoeden, heeft niet iedere RD-lezer toegang tot radio, tv of internet. Het is nog een echte nieuwskrant. Gelukkig wel. En ik denk dat het de enige is in Nederland.
Daar heb ik alle begrip voor; maar inmiddels is dat toch wel een klein deel van de abonee's het geval.
Ik heb bijvoorbeeld vanmorgen de Trouw gelezen. Elke dag is het katern 'De Verdieping' bij Trouw gevoegd. Meer dan 10 pagina's grote verhalen, interessanten meningen, opinie, columns.
Als de bijlage Puntkomma bij het RD ongeveer zo eruit zou zien, hoor je mij niet over dat vele nieuws in het RD.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
henriët

Bericht door henriët »

Luther schreef:
Tiberius schreef:On-topic maar weer.
De discussie psalmen of gezangen kunt u in een ander topic, nieuw of reeds bestaand, voeren.
Nou, ontopic dan:
Ik was in het begin enthousiast, maar de krant is nu van maandag - vrijdag net zo dun als normaal gesproken alleen op maandag en dinsdag. Waarom is die bijlage niet minstens een pagin of 6 dikker????? Het zal al beter zijn als de voorkant gewoon ook tekst bevat en daarnaast die gekke fotopagina in het midden vervangen wordt door tekst. Daarvoor lees ik geen krant, om 2 seconden naar een foto te kijken van 2 pagina's.
ik vermoed dat ze niet voldoende mensen hebben,
of niet voldoende mensen die zoiets kunnen

is t niks voor jou om te solliciteren daar :super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

henriët schreef:
Luther schreef:
De discussie psalmen of gezangen kunt u in een ander topic, nieuw of reeds bestaand, voeren.
Nou, ontopic dan:
Ik was in het begin enthousiast, maar de krant is nu van maandag - vrijdag net zo dun als normaal gesproken alleen op maandag en dinsdag. Waarom is die bijlage niet minstens een pagin of 6 dikker????? Het zal al beter zijn als de voorkant gewoon ook tekst bevat en daarnaast die gekke fotopagina in het midden vervangen wordt door tekst. Daarvoor lees ik geen krant, om 2 seconden naar een foto te kijken van 2 pagina's.

Niks voor Luther, denk ik. Die is een beetje klaar met de zuil. :)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
henriët schreef:
Luther schreef:
Nou, ontopic dan:

Niks voor Luther, denk ik. Die is een beetje klaar met de zuil. :)
Ho, dan heb je me niet goed begrepen. Gian omschreef het mooi in het topic over 'Dorsvloer vol confetti': (Onderstreping van mij, ML)
Gian schreef:Nou, heb het topic eens doorgelezen. Topic wat veel losmaakt. Ik had nog nooit van het boek gehoord.Ik zou op willen merken toch wel onderscheid te blijven maken binnen de reformatorische zuil. We hebben er allemaal veel aan te danken enerzijds. Anderzijds is er de keerzijde die boeken als dit opleveren en daar moet juist de discussie over gaan.
Ik begrijp echt niets van de weerzin tegen dit boek en heb met instemming de bijdrage van oa Luther en Helma gelezen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rosa

Bericht door Rosa »

Tiberius schreef:Niks voor Luther, denk ik. Die is een beetje klaar met de zuil. :)
Luther is mijns inziens niet klaar met de zuil maar kijkt breder dan de koker waar velen in de zuil in verkeren. En een krant zou ook over de zuil heen moeten kijken, daar is toch de journalistiek voor?
Het geheim van je leven waardevol te maken, bestaat erin te geloven dat het dat is...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rosa schreef:
Tiberius schreef:Niks voor Luther, denk ik. Die is een beetje klaar met de zuil. :)
Luther is mijns inziens niet klaar met de zuil maar kijkt breder dan de koker waar velen in de zuil in verkeren. En een krant zou ook over de zuil heen moeten kijken, daar is toch de journalistiek voor?
Lees zijn postings maar eens van voor 7 januari. :)
hmprff

Bericht door hmprff »

ik denk dat veel RF-ers het beeld wat Kranendonk over de reactie op het nieuwe concept schetst niet herkennen...het zou positief ontvangen worden...dan is er vast en zeker niet meegelezen ;)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Rosa schreef:
Lees zijn postings maar eens van voor 7 januari. :)
Nee, Tib, hiermee doe je me onrecht aan. Ik maak me alleen zorgen om de voosheid binnen de zuil. En ik zie wel degelijk dat de zuil goede dingen heeft, maar de zorgen die ds. R. van de Kamp in "In Contact" uitte, zijn ook mijn zorgen.
refo

Bericht door refo »

Vandaag plaatst het RD per ongeluk het commentaar wat eigenlijk voor volgende week donderdag bedoeld was.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Jager

Bericht door Jager »

refo schreef:Vandaag plaatst het RD per ongeluk het commentaar wat eigenlijk voor volgende week donderdag bedoeld was.
Inspiratie ontleend aan http://www.depers.nl/binnenland/483792/ ... e-rug.html?
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Het commentaar van gisteren was ook nogal eenzijdig. Hoewel de kritiek op de internationale media terecht is, werd voorbijgegaan aan het feit dat de actie van de Israelische commando's in de Israelische pers als een groot fiasco wordt omschreven (zie bijvoorbeeld hier), vooral door politieke en militaire blunders. Nu kreeg ik de indruk dat het RD vond dat er eigenlijk niks misgegaan was.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Topictitel wijzigen in: commentaar op commentaar? :fi
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

elbert schreef:Het commentaar van gisteren was ook nogal eenzijdig. Hoewel de kritiek op de internationale media terecht is, werd voorbijgegaan aan het feit dat de actie van de Israelische commando's in de Israelische pers als een groot fiasco wordt omschreven (zie bijvoorbeeld hier), vooral door politieke en militaire blunders. Nu kreeg ik de indruk dat het RD vond dat er eigenlijk niks misgegaan was.
Het commentaar was een goed antwoord op al degenen die direct, zonder van toeten of blazen te weten, moord en brand riepen tegen Israël. Minister Verhagen geeft nu ook al aan dat Israël het recht had om deze schepen te stoppen.

Verder geeft het door jou gelinkte artikel aan dat niet zozeer de actie fout is, maar de gevolgen van deze actie voor de beeldvorming. Dáár had beter over nagedacht moeten worden.
freek

Bericht door freek »

Erasmiaan schreef:
elbert schreef:Het commentaar van gisteren was ook nogal eenzijdig. Hoewel de kritiek op de internationale media terecht is, werd voorbijgegaan aan het feit dat de actie van de Israelische commando's in de Israelische pers als een groot fiasco wordt omschreven (zie bijvoorbeeld hier), vooral door politieke en militaire blunders. Nu kreeg ik de indruk dat het RD vond dat er eigenlijk niks misgegaan was.
Het commentaar was een goed antwoord op al degenen die direct, zonder van toeten of blazen te weten, moord en brand riepen tegen Israël. Minister Verhagen geeft nu ook al aan dat Israël het recht had om deze schepen te stoppen.

Verder geeft het door jou gelinkte artikel aan dat niet zozeer de actie fout is, maar de gevolgen van deze actie voor de beeldvorming. Dáár had beter over nagedacht moeten worden.
Ik vond dat Geert Wilders de meest evenwichtige benadering had van alle politici, eergisteren in Nova. (Wat trouwens toch een bijzonder inhoudelijke uitzending was. Niet eerder meegemaakt met hem)
Plaats reactie