Nu zit ik nogal eens in deze bunker

Het oude orgel heb ik natuurlijk ook nog wel gekend(ik vond het een lelijk ding, maar nu hebben we juist vrij eenvoudig mooi instrument!) De nieuwe is ook alweer wat verouderd: de groen vloerbedekking is vervangend door rood, wat beter past bij de de opnieuw geverfde banken en het orgelfront.-DIA- schreef:
De Noorderkerk van de Gereformeerde Gemeente te Rijssen
Links de Decaloog
Rechts de Apostolische Geloofsbelijdenis
Door de openstaande deur een kijkje in de Trouwzaal
Meest opvallend: Het nieuwe orgel.
Voor degenen die het oude orgel niet kennen, die is hier nog te zien...
hebben jullie een aparte trouwzaalGijs83 schreef:Het oude orgel heb ik natuurlijk ook nog wel gekend(ik vond het een lelijk ding, maar nu hebben we juist vrij eenvoudig mooi instrument!) De nieuwe is ook alweer wat verouderd: de groen vloerbedekking is vervangend door rood, wat beter past bij de de opnieuw geverfde banken en het orgelfront.-DIA- schreef:
De Noorderkerk van de Gereformeerde Gemeente te Rijssen
Links de Decaloog
Rechts de Apostolische Geloofsbelijdenis
Door de openstaande deur een kijkje in de Trouwzaal
Meest opvallend: Het nieuwe orgel.
Voor degenen die het oude orgel niet kennen, die is hier nog te zien...
Bij een kerk met ca 2000 zitplaatsen is het a niet zo gezellig om met een klein gezelschap voor een trouwdienst in die enorme ruimte te zitten, en b is het verwarmen van zo'n grote kerk in de winter ook erg kostbaar. Vandaar de afzonderlijke "trouwzaal", die overigens met een zitplaatsenaantal van 150 of meer niet onderdoet voor menig kerkje.Orchidee schreef:hebben jullie een aparte trouwzaal
Ja, maar het is ook mogelijk om in de kerkzaal te trouwen. Overigens wel meer kerken hebben een aparte trouwzaal. Onze dominee heeft wel voorkeur voor de trouwzaal. Een enkele keer wordt er ook een rouwdienst gehouden(zoals met met de moeder van -DIA-), daar ligt normaal meestal de overledene opgebaard en is er gelegenheid tot condoleren.Orchidee schreef: hebben jullie een aparte trouwzaal
..voor een eenvoudige prijs..Gijs83 schreef: maar nu hebben we juist vrij eenvoudig mooi instrument!)
freek schreef:Dit was vroeger mijn kerk.
Er is een en ander tussen gekomen.HHKtE schreef:
waar blijft de Bron van de Molenstraat????
benieuwd me waar je je het meeste thuisvoeltfreek schreef:Dit was vroeger mijn kerk.
Nu zit ik nogal eens in deze bunker
Dit is toch Kootwijker broek?freek schreef: Nu zit ik nogal eens in deze bunker
Vanwaar die grijns?Tiberius schreef:freek schreef:Dit was vroeger mijn kerk.
Nou ja, Ger. Gem-kerken lijken veel op elkaar, net als de nieuwe HHK-kerken.Gian schreef:Dit is toch Kootwijker broek?freek schreef: Nu zit ik nogal eens in deze bunker
Zo,fluitje schreef:Er is een en ander tussen gekomen.HHKtE schreef:
waar blijft de Bron van de Molenstraat????
Maar lukt me nog niet om het urregel op het internet te vinden. Nu heb ik ook nog niet zo uitgebreid gezocht.