Spreuk van de dag
- Johann Gottfried Walther
Re: Spreuk van de dag
Hij (God) veinst noch en spot niet, wie alle mensen roept en niet wil alle mensen zalig maken, dat is tot Hem, trekken, en krachtelijk doen, dat ze tot Hem komen, en zalig worden; maar wie alle mensen roept en nochtans niet wil dat ze al teza¬men tot Hem komen, of die tot Hem komen niet wil zalig maken, die moet geacht worden te veinzen, spotten en bedriegen. Maar dit doet God niet. Want Hij roept alle mensen, en wil ernstelijk dat ze alle tot Hem komen, en Hij wil ook alle mensen zalig maken, die tot Hem komen. God, wil niet dat iemand hemzelven achte een verworpene te zijn; maar Hij wil dat ze alle het Evangelium zullen geloven en zich bekeren.
(Prof. Dr. Zacharias Ursinus)
(Prof. Dr. Zacharias Ursinus)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Een Christus-mythe verlost mij niet, maar wel een Heiland die onder Pontius Pilatus geleden heeft, gestoren en begraven is, en opgewekt ten derde dage!
- Johann Gottfried Walther
U kunt honderd keer bekeerd zijn, maar u moet Christus kennen, bekering maakt niet zalig, maar Christus maakt zalig, en het door geloof met Hem verbonden zijn, en Hem kennen door het geloof.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
God is de Zon, ik ben de maan; als de wereld er tussen staat, is het donker bij mij.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het geloof redeneert niet, het geloof gehoorzaamt!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Blijvende levensles!henriët schreef:Het geloof redeneert niet, het geloof gehoorzaamt!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- jakobmarin
De zon is de schaduw van GodLuther schreef:God is de Zon, ik ben de maan; als de wereld er tussen staat, is het donker bij mij.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
het verleden betreden is het heden ingaan
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- jakobmarin
alleen echte vrienden zeggen het als je gezicht vies is 

bron rdjakobmarin schreef:alleen echte vrienden zeggen het als je gezicht vies is

Heel leuke spreuk!henriët schreef:bron rdjakobmarin schreef:alleen echte vrienden zeggen het als je gezicht vies is
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
- jakobmarin
De vrouw volgt de man waar zij gaat (of had ik die al eens opgegeven? ik vind hem nog steeds errug sterk
)

"hij die blij is met niets, is blij met alles"
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gelezen op internet: "Dear Iceland, we said send CASH, not ASH".
Ja wat een rotland he. ik ben best wel voor referenda, maar om je bevolking nu te raadplegen over het willen terugbetalen van schuld, te wijten aan het wanbestuur van een bank, is wel heel absurd.elbert schreef:Gelezen: "Dear Iceland, we said send CASH, not ASH".
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?