Het probleem van 30 miljoen...of juist niet

JolandaOudshoorn

Re: Het probleem van 30 miljoen...of juist niet

Bericht door JolandaOudshoorn »

Misschien wat off-topic, maar budgetteren jullie je gaven? Of zou dat moeten? In het geval van de 30 milj. wordt het wel door velen gedaan. Ik geef zoveel (vaak minder dan de helft) aan goede doelen en de rest houd ik zelf.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
priscilla

Bericht door priscilla »

JolandaOudshoorn schreef:Misschien wat off-topic, maar budgetteren jullie je gaven? Of zou dat moeten? In het geval van de 30 milj. wordt het wel door velen gedaan. Ik geef zoveel (vaak minder dan de helft) aan goede doelen en de rest houd ik zelf.
Wij budgetteren onze gaven.
Een paar jaar terug hebben we alle goede doelen verzameld waar we geld aangaven. We vonden toen het aantal doelen erg groot. Je gaf dan relatief minder geld aan één doel. Bijna alle doelen sturen info blaadjes, daar hadden we ook een beetje de balen van.
We hebben toen een aantal doelen uitgezocht en besloten die financieel te steunen voor een bep. bedrag per jaar. Tussentijdse acceptgiro's reageren we ook niet meer op.
De kerk is altijd een flink bedrag. Ook al omdat we iedere zondag twee keer gaan met drie coll. per dienst. Met coll. bonnen kun je dat natuurlijk heel goed uitrekenen.
vlinder

Bericht door vlinder »

Wij hebben op de site van cbf (keurmerk voor goede doelen) gekeken en hiervan een lijstje opgesteld waaraan we willen geven. Per maand kiezen we een doel waar we aan geven. We houden heb we bij, omdat je een x % van de belasting kan aftrekken. Maar meestel is bijv. een verkoping van de kerk o.i.d. extra. Je kunt dit niet aftrekken, maar wilt wel geld geven. Dan kijken we gewoon wat we willen geven. Dat geldt ook voor collecten aan de deur enz.

Enne...wij vonden het ook zo vervelend als die blaadjes en acceptgiro kaarten met: geef meer! erop, dat we tegenwoordig bij het betalingskenmerk of opmerking bij de transactie typen: S.v.p. geen spam sturen. Bij ons helpt dat echt. :huhu (bespaart hun ook weer een postzegel...)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

priscilla schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Misschien wat off-topic, maar budgetteren jullie je gaven? Of zou dat moeten? In het geval van de 30 milj. wordt het wel door velen gedaan. Ik geef zoveel (vaak minder dan de helft) aan goede doelen en de rest houd ik zelf.
Een paar jaar terug hebben we alle goede doelen verzameld waar we geld aangaven. We vonden toen het aantal doelen erg groot. Je gaf dan relatief minder geld aan één doel. Bijna alle doelen sturen info blaadjes, daar hadden we ook een beetje de balen van.
We hebben toen een aantal doelen uitgezocht en besloten die financieel te steunen voor een bep. bedrag per jaar. Tussentijdse acceptgiro's reageren we ook niet meer op.
De kerk is altijd een flink bedrag. Ook al omdat we iedere zondag twee keer gaan met drie coll. per dienst. Met coll. bonnen kun je dat natuurlijk heel goed uitrekenen.
we hebben wel de "vaste goede doelen" berekent. Maar er zijn altijd collecte's, verkopingen, en ja tussentijdse giro's waar we ook nog wel eens aan geven. Kan je ook "teveel" geven :?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

JolandaOudshoorn schreef:
priscilla schreef:
we hebben wel de "vaste goede doelen" berekent. Maar er zijn altijd collecte's, verkopingen, en ja tussentijdse giro's waar we ook nog wel eens aan geven. Kan je ook "teveel" geven :?
nee, dat kan niet zolang je zelf nog te eten hebt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie