Oudejaardag ........

Terugblik 2009

Ik heb alles gedaan wat ik me voornam
0
Geen stemmen
Mijn voornemens komen nooit uit dus geen voornemens voor 2010
1
5%
2009 is compleet anders verlopen dan ik gewild had
2
10%
Op de laatste dag van het jaar kijk ik altijd terug en leg (weer) mijn missers voor aan God
5
25%
Ik kijk nooit terug of vooruit ik zie het wel
0
Geen stemmen
Als ik maar genoeg oliebollen en appelflappen in huis heb
3
15%
Fijne dag met als hoogtepunt vuurwerk en champagne
1
5%
Mwah de datum verspringt gewoon en als ik moe ben ga ik naar bed
8
40%

Totaal aantal stemmen: 20

Bart

Oudejaardag ........

Bericht door Bart »

Oudejaarsdag vind ik persoonlijk altijd een mooie dag die ook heel emotioneel kan zijn, ik heb wel eens gehoord van iemand "ik weet nooit of ik om 00 uur moet lachen of huilen"

Hoe kijken/beleven julie deze dag ?
Bonny
Contacteer:

Re: Oudejaardag ........

Bericht door Bonny »

Ik word melancholisch van oudjaarsdag
The Groom's still waiting at the altar
Rens

Bericht door Rens »

't doet me totaal niets.........geen bespiegelingen achter- of voorwaarts..........volkomen zinloze bezigheden.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lourens

Bericht door Lourens »

Ik heb maar wat gekozen.
De mogelijkheden zijn en beetje vreemd. Gaat het nu om 2009 of om oudjaarsdag?

Oudjaarsdag is in zoverre bijzonder dat in de gemeente teruggekeken wordt en ook diegenen herdacht worden die ons in het jaar ontvielen.

Oudjaars avond was altijd om 10 voor 12 het lezen van Psalm 90 en dan een gebed met de aanwezigen in onze huiskamer.

Dit jaar wordt het anders, kan gelukkig wel naar de dienst om half 6 maar om tien uur 's avonds moet ik aan het werk voor de nachtdienst.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Jammer dat deze keuze er niet bij staat:
2009 is compleet anders gelopen dan ik gedacht had.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lourens

Bericht door Lourens »

Luther schreef:Jammer dat deze keuze er niet bij staat:
2009 is compleet anders gelopen dan ik gedacht had.
Die miste ik ook al ja. :super
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik kijk terug op afgelopen jaar, de mooie dingen, de niet mooie dingen. Ik denk vooruit over het komende jaar, de plannen, de voornemens. Ik sluit het jaar af met Hem en zijn gemeente, danken Hem, bidden tot Hem en vragen een zegen. 's Avonds is het gezellig... sluiten we het jaar af met gebed. En daarna is er plezier, een paar drankjes, een feestje met wat vrienden :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

2009, anders dan verwacht... zeker. En toch, zoveel zegeningen weer mogen ontvangen! Weer een jaar om vol dankbaarheid om terug te kijken.
Toch zal oudejaarsavond bij ons wat anders worden dan gedacht. In verband met het overlijden van mijn schoonvader is gevraagd of wij de oudejaarsdienst in de gemeente van mijn schoonmoeder willen bijwonen. Het zal wel vreemd zijn om de naam van je (schoon)vader of man te horen bij de lijst van overledenen. Geen idee eigenlijk wat we de rest van de avond gaan doen, een uitbundig feest zal het niet worden. Wel verwondering!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

De datum verspringt gewoon en als ik moe ben ga ik naar bed.

De erediensten aan het einde en begin van het jaar vind ik wel waardevol !
Maar al het gedoe om het verspringen van de datum voor de rest niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Marnix

Bericht door Marnix »

Wij hebben 1 dienst en die vind ik altijd wel mooi en waardevol. Het feestje is altijd leuk, niet heel uitbundig ofzo, wel heel gezellig... En het duurt altijd wel tot vrij laat... of moet ik zeggen, vroeg :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Upquark

Bericht door Upquark »

Ik vind het erg jammer dat in de GKV de nieuwjaarsdienst verdwenen is. Gelijk een stok achter de deur om niet onzinnig laat naar bed te gaan... doe ik toch al niet, ik lig er altijd wel voor 1 uur in met oud/nieuw.
Rens

Bericht door Rens »

Upquark schreef:Ik vind het erg jammer dat in de GKV de nieuwjaarsdienst verdwenen is. Gelijk een stok achter de deur om niet onzinnig laat naar bed te gaan... doe ik toch al niet, ik lig er altijd wel voor 1 uur in met oud/nieuw.
ik lig er op de gewone tijd, zoals ik dat gewend ben, op bed........'s morgens om 07.00 uur staat de thuiszorg alweer naast m'n bedje...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Upquark schreef:Ik vind het erg jammer dat in de GKV de nieuwjaarsdienst verdwenen is. Gelijk een stok achter de deur om niet onzinnig laat naar bed te gaan... doe ik toch al niet, ik lig er altijd wel voor 1 uur in met oud/nieuw.
- Waarom zou je per se 2 diensten moeten doen? We doen het oude jaar afsluiten en om een zegen vragen voor het nieuwe jaar in 1 dienst. Dat kan toch prima?
- Waarom zou je niet laat naar bed moeten gaan? Sinds wanneer is daar wat mis mee? :)
Marnix

Bericht door Marnix »

Rens schreef:
ik lig er op de gewone tijd, zoals ik dat gewend ben, op bed........'s morgens om 07.00 uur staat de thuiszorg alweer naast m'n bedje...........
Hm, dan ben ik net een uur of 2 onder de wol denk ik :)
memento

Bericht door memento »

Er zijn vast genoeg kerkelijke gemeenten in je buurt die wél een nieuwjaarsdienst hebben, waar je hartelijk welkom bent...
Plaats reactie