Hallo, maar dat is iets anders dan "op het gevoel preken".Joannah schreef:met veilig preken bedoel ik, dus NIET op het gevoel preken, maar ingehouden, wat mijns inziens niet overeen stemt met de inhoud, want ook ik kan mijn emoties niet altijd onder controle houden als ik de bijbel lees.En daar ben ik eigenlijk best tevreden mee, ik kan me helemaal inleven in wat er staat, en het raakt me.Als het allerbelangrijkste Boek, het enige Boek wat waar is, je niet raakt, dan kun je ook minder goed tegen een levende preek, wellicht.
emotieloze lezingen en preken boeien me totaal niet, ik moet het idee hebben dat de voorganger er helemaal in op gaat, er achter staat, het is me nog al niet iets, waar het over gaat....vandaar dat ik nog maar nauwelijks naar de kerk ga.
Liever een internet-"preek"die me raakt, dan een preek waar iedere vijfde kerkganger bij zit te knikkebollen.
Om het maar even in uitersten te trekken
En als er zorgen zijn, dan heb je aan die digitale predikanten niet zoveel... Dan mag je eigen saaie predikant toch weer z'n jas aandoen.