Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nou Rens. Kan me best voorstellen.
Jij kan die brief aan Ichtus niet beoordelen. Ik weet van mijn ouders dat het zij géén gedrukte brieven kregen en dat er zelfs een goed contact is ontstaan toentertijd.
Het feit dat jij iets meemaakt hoe echt niet te betekenen dat het bij een ander gebeurd.
Ik kan me voorstellen dat iemand het leuk vind om zo'n brief te ontvangen en dat hoeft niet de grond in geboord te worden.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
fluitje schreef:Nou Rens. Kan me best voorstellen.
Jij kan die brief aan Ichtus niet beoordelen. Ik weet van mijn ouders dat het zij géén gedrukte brieven kregen en dat er zelfs een goed contact is ontstaan toentertijd.
Het feit dat jij iets meemaakt hoe echt niet te betekenen dat het bij een ander gebeurd.
Ik kan me voorstellen dat iemand het leuk vind om zo'n brief te ontvangen en dat hoeft niet de grond in geboord te worden.
derhalve mag je dus niet uit eigen ervaring spreken?
Wij krijgen ook vaak zo'n briefje van een Woord en Daad sponsorkind.
Het ziet er persoonlijk uit, want handgeschreven, maar het is inderdaad wel massaproduktie.
Woord en Daad maakt een briefje. Dat wordt in het Frans vertaald. De kinderen schrijven die tekst over en kleuren een plaatje. Woord en Daad niet een kopietje van hun briefje er aan en noemt dat 'vertaling'.
Maar ach, het maakt niet zoveel uit. Ons geweten wordt maandelijks gesust als het geld wordt afgeschreven. De kinderen zijn er goed mee.
We hebben het idee dat ons geld echt persoonlijk aan dat kind besteed wordt. Wat natuurlijk niet zo is. Maar door dat briefje word je daarin weer gesterkt. De extra centen voor de persoonlijke ipv groepssponsoring zijn blijkbaar gewoon administratiekosten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.