We hebben niet de functie van toezichthouder.... En wat is er arrogant aan iedereen willen helpen? Volgens mij geven we daarmee juist een goed voorbeeld. Beter dan: Laat anderen ze maar helpen, het is niet mijn pakkie aan. Dat was de houding van de priester en de leviet in de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan. Die van de Samaritaan was niet: De priester of leviet staan in cultuur en geloof veel dichter bij, die moeten maar helpen.Joannah schreef:Maar dichterbij dan wij.En het zijn hun broeders (in taal, geloof cultuur, en volksaard)Marnix schreef:De Emiraten en Saudi Arabie liggen duizenden kilometers van Afghanistan af. Dus wat klets je nou. Die landen liggen dichter bij een hoop Afrikaanse landen... Je liefdeloze en negatieve houding leidt blijkbaar ook nog eens tot ongenuanceerde, rare uitspraken.Joannah schreef:Ik hoef mijzelf echt niet achter de oren te krabben om het als common sense te zien dat er in Afrika gesnakt wordt naar bijbels en voedsel.Marnix schreef:![]()
Maar Hij zou vast niet tegen het helpen van Afghanen zijn.... Dus wie zegt "Het is sowieso schandelig dat we hen helpen" moet zich nog maar eens achter de oren krabben.
Hier sterven ook nog eens duizenden kinderen per jaar een hongerdood.
terwijl de Emiraten en S-Arabie van gekkigheid niet weten wat ze met de oliedollars moeten doen,
met prive -jumbo's naar Marbella gaan op vakantie en mercedessen van puur goud ontwerpen, o ja je kunt tegenwoordig ook skieen in de woestij op echte sneeuw.
De westerse arrogantie dat wij zo verschrikkelijk goed en gul zijn, dat we iedereen willen helpen, stuit me tegen de borst.
Het hele midden Oosten stookt de palestijnen en Hezbolla op tegen israel, en de EU betaalt de rekeningen wel
Zo betalen we 2 keer voor de olie.
Als onze hulp vanuit christelijke motieven plaatsvond, zouden we ook wel wat meer toezien op een maatschappij die liefde ipv lust tot hoogste goed heeft verheven, om maar een voorbeeld te noemen.Op die Balkenende normen en waarden zit ik b.v.nog steeds te wachten....
Afghaanse leger ontvangt korans
Re: Afghaanse leger ontvangt korans
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-
Excuses zuster, het was niet onvriendelijk bedoeld hoor. Dit bericht over het arrestatiebevel is nieuw voor mij. Loopt er in Engeland ook een arrestatiebevel tegen President Mahinda Rajapaksa van Sri Lanka vanwege het buitenproportionele geweld tegen de Tamilburgers in het begin van dit jaar?Joannah schreef:vooruit dan,http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... tannie.htmMarie-Henriëtte schreef:Livni wordt helemaal niet gearresteerd zodra zij Engeland zou bezoeken, hoe kom je hier nou bij. Volgens mij bedoel je Lieberman.Joannah schreef: Die blaast zichzelf ook niet op, nee, de Islam moeten we koest houden.Niet Engeland wordt aangeklaagd, nee Israel's Tzipi Livni zal worden gearresteerd als ze naar Engeland zou gaan, Want ze heeft haar land verdedigd.
maar ik ga geen links blijven opzoeken hoor, als ik op een onvriendelijke manier gelijk word aangevallen met "hoe kom je daar nu bij?"
ook goede morgen.
Inderdaad, maar in Afghanistan hebben wij niets meer te zoeken. De doelstelling van de oorlog was het stoppen van de terreurgroerpering Al Qaida. Welnu, Al Qaida is al enige tijd verslagen in Afghanistan. Moeten wij de Afghanen hun eigen cultuur nu maar niet gewoon gunnen? Ik zie liever niet dat er nog meer van onze jongens daar zwaar gewond raken of sterven. Ik vraag mij ook af of Verhagen en de zijnen hun eigen zonen naar Afghanistan zouden sturen.Marnix schreef:En wat is er arrogant aan iedereen willen helpen? Volgens mij geven we daarmee juist een goed voorbeeld.
Zo groot was de vijandigheid dat Joden, as pelgrims op pad vanaf Galilea naar Jeruzalem, buiten om Samaria moesten gaan, anders werden ze doodgemaakt door de Samaritanen. Des te opvallender dat we zelfs onze vijanden als broeders en zusters moeten zien.
Maar wat mij stoort is dat we dit dus helemaal niet doen vanuit die beweegreden.
We zouden kunnen zeggen , hier zijn korans, maar mogen we ook wat bijbels verspreiden, of kunnen jullie misschien wat meer godsdienstvrijheid geven??
Nee, we slijmen uit angst dat de Islam-landen de oliekraan anders weer dichtdraaien, net als in de 70-er jaren, en de economie heeft het al zo moeilijk!
Die economie is de tegenwoordige religie, dat is het probleem.
.
Maar wat mij stoort is dat we dit dus helemaal niet doen vanuit die beweegreden.
We zouden kunnen zeggen , hier zijn korans, maar mogen we ook wat bijbels verspreiden, of kunnen jullie misschien wat meer godsdienstvrijheid geven??
Nee, we slijmen uit angst dat de Islam-landen de oliekraan anders weer dichtdraaien, net als in de 70-er jaren, en de economie heeft het al zo moeilijk!
.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Ook dit hele dossier zal als een boemerang op de SGP neerdalen. Zie Trouw van heden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
SGP heeft toch niets verkeerds gezegd?Luther schreef:Ook dit hele dossier zal als een boemerang op de SGP neerdalen. Zie Trouw van heden.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Op zichzelf niet.Joannah schreef:SGP heeft toch niets verkeerds gezegd?Luther schreef:Ook dit hele dossier zal als een boemerang op de SGP neerdalen. Zie Trouw van heden.
Alleen het dilemma is wel: door de minarettenmotie en dit dossier heeft Kees van der Staaij zijn goodwill verspeeld. En dan is best als het moet, maar hier liggen op het punt van de islam liggen anno 2009 de fronten niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nou, het uitdelen van die Korans heeft weinig met olie en economie te maken. De verhoudingen zijn niet altijd even soepel en men probeert op deze manier meer toenadering te krijgen.Joannah schreef:Zo groot was de vijandigheid dat Joden, as pelgrims op pad vanaf Galilea naar Jeruzalem, buiten om Samaria moesten gaan, anders werden ze doodgemaakt door de Samaritanen. Des te opvallender dat we zelfs onze vijanden als broeders en zusters moeten zien.
.
Maar wat moet nou de beweegredenen zijn? Misschien moet je eens beginnen met dit te accepteren: Nederland is geen christelijk land meer, het is een seculier land... en in dat land allerlei religies. Het christendom heeft de oudste papieren maar is de laatste tijd fors afgenomen.
Nederland neemt als seculier land deel aan de missie in Afghanistan. Verwacht dus geen ronduit christelijke motieven. Verwacht niet dat men Bijbels gaat uitdelen ofzo.... die Nederlanders geloven ook niet in Hem.
En moeten we daarom maar tegen hulpverlening vanuit Nederland zijn?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Al Qaida is nog niet verslagen... daarnaast waren de doelen daar ook: beschermen van de burgers en helpen bij wederopbouw. Dus stellen dat we er niets te zoeken hebben? Als wij weggaan, hoeveel onschuldige Afghanen gaan er dan de komende tijd sterven? Of is dat minder erg?Marie-Henriette schreef:Inderdaad, maar in Afghanistan hebben wij niets meer te zoeken. De doelstelling van de oorlog was het stoppen van de terreurgroerpering Al Qaida. Welnu, Al Qaida is al enige tijd verslagen in Afghanistan. Moeten wij de Afghanen hun eigen cultuur nu maar niet gewoon gunnen? Ik zie liever niet dat er nog meer van onze jongens daar zwaar gewond raken of sterven. Ik vraag mij ook af of Verhagen en de zijnen hun eigen zonen naar Afghanistan zouden sturen.
Ik hou mijn hart vast.
Hoeveel onschuldige Afrikanen sterven er al sinds jaar en dag, waar we ons totaal niet druk om maken, terwijl hier voedsel vernietigd wordt en daar oneerlijke competitie in stand wordt gehouden door ons subsidie-systeem?Marnix schreef:Al Qaida is nog niet verslagen... daarnaast waren de doelen daar ook: beschermen van de burgers en helpen bij wederopbouw. Dus stellen dat we er niets te zoeken hebben? Als wij weggaan, hoeveel onschuldige Afghanen gaan er dan de komende tijd sterven? Of is dat minder erg?Marie-Henriette schreef:Inderdaad, maar in Afghanistan hebben wij niets meer te zoeken. De doelstelling van de oorlog was het stoppen van de terreurgroerpering Al Qaida. Welnu, Al Qaida is al enige tijd verslagen in Afghanistan. Moeten wij de Afghanen hun eigen cultuur nu maar niet gewoon gunnen? Ik zie liever niet dat er nog meer van onze jongens daar zwaar gewond raken of sterven. Ik vraag mij ook af of Verhagen en de zijnen hun eigen zonen naar Afghanistan zouden sturen.
Ik hou mijn hart vast.
Ja, dit klinkt echt als een vals argument, maar ik ben het er wel mee eens.Joannah schreef:Hoeveel onschuldige Afrikanen sterven er al sinds jaar en dag, waar we ons totaal niet druk om maken, terwijl hier voedsel vernietigd wordt en daar oneerlijke competitie in stand wordt gehouden door ons subsidie-systeem?Marnix schreef:Al Qaida is nog niet verslagen... daarnaast waren de doelen daar ook: beschermen van de burgers en helpen bij wederopbouw. Dus stellen dat we er niets te zoeken hebben? Als wij weggaan, hoeveel onschuldige Afghanen gaan er dan de komende tijd sterven? Of is dat minder erg?Marie-Henriette schreef:Inderdaad, maar in Afghanistan hebben wij niets meer te zoeken. De doelstelling van de oorlog was het stoppen van de terreurgroerpering Al Qaida. Welnu, Al Qaida is al enige tijd verslagen in Afghanistan. Moeten wij de Afghanen hun eigen cultuur nu maar niet gewoon gunnen? Ik zie liever niet dat er nog meer van onze jongens daar zwaar gewond raken of sterven. Ik vraag mij ook af of Verhagen en de zijnen hun eigen zonen naar Afghanistan zouden sturen.
Ik hou mijn hart vast.
Als we echt wat voor onze verre naaste willen betekenen dan kunnen we ons geld beter niet in oorlog steken.
En het allerbeste kunnen we niet naar andere winkels gaan als de schappen bij onze eigen winkel leeg zijn en we de volgende dag terug moeten komen. Dan kunnen winkels tenminste weer normaal in gaan kopen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Ja? Dus? Denk jij nog echt dat op het moment dat we stoppen met de missie in Afghanistan, we collectief stoppen met voedselvernietiging en Afrikanen gaan helpen? Je zet er nu iets tegenover wat ook erg is. Wat wil je nou dat ik ga doen, dat ik ga kiezen wat ik het ergst vind? Kiezen tussen Afrika en Afghanistan ofzo?Joannah schreef:Hoeveel onschuldige Afrikanen sterven er al sinds jaar en dag, waar we ons totaal niet druk om maken, terwijl hier voedsel vernietigd wordt en daar oneerlijke competitie in stand wordt gehouden door ons subsidie-systeem?Marnix schreef:Al Qaida is nog niet verslagen... daarnaast waren de doelen daar ook: beschermen van de burgers en helpen bij wederopbouw. Dus stellen dat we er niets te zoeken hebben? Als wij weggaan, hoeveel onschuldige Afghanen gaan er dan de komende tijd sterven? Of is dat minder erg?Marie-Henriette schreef:Inderdaad, maar in Afghanistan hebben wij niets meer te zoeken. De doelstelling van de oorlog was het stoppen van de terreurgroerpering Al Qaida. Welnu, Al Qaida is al enige tijd verslagen in Afghanistan. Moeten wij de Afghanen hun eigen cultuur nu maar niet gewoon gunnen? Ik zie liever niet dat er nog meer van onze jongens daar zwaar gewond raken of sterven. Ik vraag mij ook af of Verhagen en de zijnen hun eigen zonen naar Afghanistan zouden sturen.
Ik hou mijn hart vast.
Inderdaad. Er sterven vele onschuldige Afrikanen. Laat ons dat ook aan het hart gaan. Laten we proberen er iets aan te doen, hoe moeilijk dat ook is in een maatschappij als de onze. Maar dat heeft niets met Afghanistan te maken. Het is geen of/of, het weggaan uit Uruzgan lost die andere problemen ook niet op. Dus wat moet ik met dit soort losse flodders?
Inderdaad!Marnix schreef:Ja? Dus? Denk jij nog echt dat op het moment dat we stoppen met de missie in Afghanistan, we collectief stoppen met voedselvernietiging en Afrikanen gaan helpen? Je zet er nu iets tegenover wat ook erg is. Wat wil je nou dat ik ga doen, dat ik ga kiezen wat ik het ergst vind? Kiezen tussen Afrika en Afghanistan ofzo?Joannah schreef:Hoeveel onschuldige Afrikanen sterven er al sinds jaar en dag, waar we ons totaal niet druk om maken, terwijl hier voedsel vernietigd wordt en daar oneerlijke competitie in stand wordt gehouden door ons subsidie-systeem?Marnix schreef:Al Qaida is nog niet verslagen... daarnaast waren de doelen daar ook: beschermen van de burgers en helpen bij wederopbouw. Dus stellen dat we er niets te zoeken hebben? Als wij weggaan, hoeveel onschuldige Afghanen gaan er dan de komende tijd sterven? Of is dat minder erg?Marie-Henriette schreef:Inderdaad, maar in Afghanistan hebben wij niets meer te zoeken. De doelstelling van de oorlog was het stoppen van de terreurgroerpering Al Qaida. Welnu, Al Qaida is al enige tijd verslagen in Afghanistan. Moeten wij de Afghanen hun eigen cultuur nu maar niet gewoon gunnen? Ik zie liever niet dat er nog meer van onze jongens daar zwaar gewond raken of sterven. Ik vraag mij ook af of Verhagen en de zijnen hun eigen zonen naar Afghanistan zouden sturen.
Ik hou mijn hart vast.
Inderdaad. Er sterven vele onschuldige Afrikanen. Laat ons dat ook aan het hart gaan. Laten we proberen er iets aan te doen, hoe moeilijk dat ook is in een maatschappij als de onze. Maar dat heeft niets met Afghanistan te maken. Het is geen of/of, het weggaan uit Uruzgan lost die andere problemen ook niet op. Dus wat moet ik met dit soort losse flodders?
Nu vertrekken uit Uruzgan.... dan zou alles voor niets geweest zijn.
Ben ik met je eens.Luther schreef:Inderdaad!
Ik schrijf dit met terughoudendheid, maar dan zouden ook de diep betreurde militairen tevergeefs zijn gevallen.
Ja, ik zeg dat ook m.n. richting al die partijen in de Tweede Kamer die zo wild waren van Obama. Obama gaat nu een gigantisch grote troepenmacht sturen; dan moeten al die juichende Obamafans nu over de brug komen en zeggen: OK, wij doen ook mee!.jvdg schreef:Ben ik met je eens.Luther schreef:Inderdaad!
Ik schrijf dit met terughoudendheid, maar dan zouden ook de diep betreurde militairen tevergeefs zijn gevallen.
Die arme jonge soldaten vallen zowiezo voor niets. Een oorlog tegen zelfmoordcommando's, gedreven door de belofte dat ze een eeuwig paradijs ingaan voor hun moorden tegen christenhonden en afvalligen, kan niet gewonnen worden, tenzij we met veel zwaarder geschut tekeer gaan,(en dat zal er wellicht van komen).Maar dan nog roepen we alleen maar meer haat op, winnen we daar iets mee?Luther schreef:Ja, ik zeg dat ook m.n. richting al die partijen in de Tweede Kamer die zo wild waren van Obama. Obama gaat nu een gigantisch grote troepenmacht sturen; dan moeten al die juichende Obamafans nu over de brug komen en zeggen: OK, wij doen ook mee!.jvdg schreef:Ben ik met je eens.Luther schreef:Inderdaad!
Obama neemt de Nobelprijs in ontvangst (die prijs gaat helemaal nergens over natuurlijk)maar stuurt extra troepen naar Afghanistan, tegengesteld aan zijn verkiezingsbeloften.
Leugenaar dus.