De zonde van de paus...

Zonderling

Re: De zonde van de paus...

Bericht door Zonderling »

Josephus schreef:
Zonderling schreef:Het is trouwens geen rekentruc, maar de gewone manier waarop een getalswaarde vanuit een naam of woord berekend wordt. Het Grieks en het Hebreeuws kennen geen cijfers, dus het is heel gewoon om de letters als cijfers te gebruiken. Nogmaals, je kunt het in een gewoon, seculier prisma woordenboek Grieks-Nederlands vinden.
Het is maar wat je gewoon noemt. Maar ik vind het nogal zwak om een Latijnse naam te vergrieksen en vervolgens door middel van wat gegoochel 'aan te tonen' dat de cijfers 666 betrekking hebben op onze huidige paus. En hoe zit het dan met al die andere christenen die de naam Benedictus (hebben ge)dragen?
Het is de Griekse spelling van de naam (BENEDIKTOS) die ik gebruikt heb. Tenzij je zou willen beweren dat alleen Grioekse namen of personen in aanmerking komen als verklaring van het getal 666. Dat lijkt mij echter wel een heel vreemde uitlegging van het getal 666.

Verder gaat het nooit om één kenmerk of één naam. Het gaat om een samenstel van kenmerken en een samenstel van namen die alle heenwijzen naar het beest in Openbaring 13. De naam BENEDIKTOS is er één van. Naast alle andere kenmerken van het beest c.q. de valse profeet die Rome c.q. de paus OOK heeft.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

De Rooms-Katholieke kerk is niet de antichrist. Er zijn sporen van de ware kerk in te vinden. Bovendien: de zonde van de paus (plaatsvervanger van Christus op aarde) is toch wel vergelijkbaar met elk mens, dat zonder God leeft: eigen haan kraait dan koning, in plaats van Christus.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Tiberius schreef:
Zonderling schreef:En dan nog een andere vraag: Waarom gaat het in Mattheüs 1 om het getal 14, en dan nog wel 3 keer?
Daar zul je denk ik het antwoord niet op weten, toch is het antwoord eenvoudig.
Dat 7 het getal van de volheid is in de Bijbel, daar geeft de Bijbel zelf richtlijnen voor.
Dat is geen verklaring waarom Mattheüs zo nadrukkelijk spreekt van 14 geslachten en drie maal 14 geslachten.
De verklaring ligt alleen in de gematria, want de Hebreeuwse naam "DWD" (David) (zie vers 1) heeft de getalswaarde 14 en bestaat uit 3 letters. Om te laten zien dat Christus waarlijk de beloofde Zoon van David is, illustreert Mattheüs dat met 3 maal 14 geslachten van David tot Christus. Heb je ooit een andere verklaring gezien die beter past dan deze?
Zonderling schreef:Het is trouwens geen rekentruc, maar de gewone manier waarop een getalswaarde vanuit een naam of woord berekend wordt. Het Grieks en het Hebreeuws kennen geen cijfers, dus het is heel gewoon om de letters als cijfers te gebruiken. Nogmaals, je kunt het in een gewoon, seculier prisma woordenboek Grieks-Nederlands vinden.
Dat kan zijn, maar iedereen die wel eens een checksum algoritme heeft gebruikt, weet hoe makkelijk het is om daar fouten mee te maken.
Daarom moeten we ook niet op één kenmerk of één naam afgaan. Wanneer dat zo is overgekomen, dan heb je mij echt verkeerd begrepen. Bij de paus zijn er echter vele kenmerken en vele namen die heenwijzen naar het beest of de valse profeet in Openbaring 13. Verder verwerp ik allerlei rekentrucs. Het algoritme stond reeds in de oudheid vast en dit algoritme met uitkomst 666 past slechts op enkele namen waaronder LATEINOS en BENEDIKTOS.
Laatst gewijzigd door Zonderling op 16 dec 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik vind al dat gegoochel met getallen toch wat vergezocht...
Ik heb er overigens geen redenen voor; het is slechts gevoel.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Josephus

Bericht door Josephus »

Zonderling schreef:Het is de Griekse spelling van de naam (BENEDIKTOS) die ik gebruikt heb.
En dat vind ik dus het zwakke, want Benedictus is een Latijns woord. Als je dan toch wilt goochelen, gebruik dan Romeinse cijfers, dat is in dit geval een stuk logischer... ;)

Overigens schijnt iemand uit de naam Bill Gates ook wel eens het getal 666 gedestilleerd te hebben. :bobo
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
memento

Bericht door memento »

Als we met cijfers bezig gaan, dan is de meest voor de hand liggende naam Nero. Deze wordt namelijk door kerkvaders genoemd, en komt daarnaast overeen met de verschillen in handschriften. Er zijn namelijk handschriften die 666 hebben, maar ook die 616 hebben. Beide getallen zijn te herleiden op Nero, nl. op Nero en Neron (2 schrijfwijzes die veel voorkwamen). Ook de beelden die Johannes gebruikt, passen bij Nero.
Joannah

Bericht door Joannah »

Luther schreef:De Rooms-Katholieke kerk is niet de antichrist. Er zijn sporen van de ware kerk in te vinden. Bovendien: de zonde van de paus (plaatsvervanger van Christus op aarde) is toch wel vergelijkbaar met elk mens, dat zonder God leeft: eigen haan kraait dan koning, in plaats van Christus.
Ho ho, de RKK zit duidelijk zelf op de troon, het oordeelt, vergeeft zonden, heeft talloze mensen om het leven gebracht die de Waarheid zochten, ( de schilderijen van de rivieren vol bloed der hugenoten prijken nog steeds in het Vaticaan), de aflaten,folteringen, inquisitie en leugens over Maria, de grote macht van de Paus is goed ingedamd na 1260 jaar.
Lees dit maar eens (ja; copy/paste, maar zeer aannemenswaardig)et is bekend, dat de werkzaamheid van Jezus als Messias hier op aarde drie en een half jaar duurde.We zien dus aan deze voorbeelden, hoe de profetische tijd moet worden berekend, een dag in de profetie is in de vervulling een jaar. Deze sleutel, toegepast op het profetische woord wat tijd aangeeft, ontsluit menige verborgenheid.
2. Daniël 7 : 25 laatste deel nu spreekt van tijd, tijden en een gedeelte eens tijds.Volgens vele bijbeluitleggers, moeten we onder „tijd" een jaar verstaan. „Tijden" zijn dan minstens „twee jaren" en „een gedeelte eens tijds" is volgens Daniël 12: 7 een half jaar. Hier wordt dus een tijdvak genoemd van drie en een half jaar, d.w.z. drie en halve profetische jaren.Dit tijdvak wordt zevenmaal in de Bijbelse profetie genoemd:Daniël 7 : 25: „Tijd, tijden en een gedeelte eens tijds". Daniel 12: 7: „Drie en een halve tijd".Openbaring 12: 14:„Drie en een halve tijd".Openbaring 13: 5:„Twee en veertig maanden" (is ook drieen een half jaar).
„Twee en veertig maanden".Openbaring 11:2:Openbaring 12:6:„Twaalf honderd en zestig dagen".Openbaring 11 :3:„Twaalf honderd en zestig dagen".De Bijbel rekent met maanden van 30 dagen. Drie en een half jaar telt 42 maanden en 42 maanden van 30 dagen vormen twaalf honderd en zestig dagen. En daar dit profetisch is, hebben we hier dus een tijdvak van 1260 jaren in werkelijkheid.
is onze verklaring juist, dan moet er in de geschiedenis van het Pausdom dus een tijdvak aan te wijzen fijn van 1260 jaren van bijzondere werkzaamheid en macht.3. De vervulling.Toen in het jaar 533 n. Chr. de bisschop van Rome door een decreet van de Romeinse keizer Justitianus, boven alle andere bisschoppen verheven werd, was dit het begin van de machtsontplooiing van de latere pausen. Maar eerst nadat in 538 n. Chr. de laatste van de drie horens was uitgerukt, was de weg vrij voor de ontvouwing van de pauselijke macht. Met de benoeming. van Paus Vigillius (538-555) bereikte het Pausdom grote invloed en macht over de overige wereld en de kerk.Het beginpunt van de pauselijke heerschappij ligt dus in de jaren 533-538 n. Chr. Rekenen we nu vanaf die datums 1260

jaren verder dan komen we tot de jaren 1793-1798 n. Chr. Wat gebeurde er die tijd met het Pausdom? De algemene geschiedenis geeft hierop het antwoord. In 1793 was de grote Franse revolutie, waarin alle godsdienst, ook de Roomse, verboden werd. Vijf jaar later, dus in het jaar 1798, werd op last van Napoleon Paus Plus de VI gevangen genomen en deze paus stierf na een jaar gevangenschap in Valancien in Frankrijk. Dit was het einde van de heerschappij van het Pausdom. Deze gebeurtenis wordt beschouwd als de dodelijke wonde die deze macht werd toegebracht. De wereld dacht dat dit het einde zou betekenen van de pauselijke macht. De profetie had zich dus vervuld, er brak een andere tijd aan.

4. Verdere gegevens tot herkenning van de anti-christelijke macht.
Niet alleen in het boek Daniël, maar ook in de Openbaring, het laatste boek van de Bijbel, wordt ons deze macht beschreven. Het is een bekend feit, dat belde boeken elkaar aanvullen. Openbaring 13: 1-5. In deze verzen wordt dezelfde macht beschreven die in Daniël 7 de kleine hoorn genoemd wordt. Johannes op Patmos schildert deze macht in zijn gezicht als „het beest dat uit de zee opkomt". De ziener van Patmos ziet hier de karaktereigenschappen van de vier wereldrijken uit Darliël 7 samengevat in één macht: „het beest dat uit de zee opkomt".
Hier zijn ook weer de tien horens, dus het Romeinse rijk.
Openbaring 13 2: Het beest ontvangt grote macht.
Openbaring 13: 5: Het spreekt grote godslasterlijke dingen. Gedurende twee en veertig maanden.Openbaring 13: 3: Het ontvangt een dodelijke wonde (1798).Openbaring 13: 3: De gehele aarde verwonderde zich achter het beest, omdat de wonde weer genas.
De profetie in de Openbaring gaat dus iets verder en spreekt van de genezing van de dodelijke wonde. Ook hier weer wijst de geschiedenis ons de weg. Het Pausdom herstelde zich van deze wonde. Een volledig herstel van haar souvereiniteit verkreeg het In het jaar 1929, toen de Italiaanse dictator Mussolini de erkenning van de kerkelijke staat ondertekende, op 11 februari 1929. Reeds op 7 februari van dat jaar schreven de dagbladen: „De wereld staat voor het feit der volkomen verzoening tussen de Heilige Stoel en de Italiaanse staat, een gebeurtenis van wereldhistorische betekenis. Een open wonde aan het lichaam der wereldkerk, die alle katholieken tegelijkertijd als hun eigen wonde gevoelen, is genezen en vergroeid..."
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Joannah

Bericht door Joannah »

[quote="Luther"]De Rooms-Katholieke kerk is niet de antichrist. Er zijn sporen van de ware kerk in te vinden.[quote]
Wel eens stilgestaan bij mattheus 23:9?
Als zelfbenoemde plaatsvervanger van Jezus dit verbod willens en wetens overtreden (Heilige Vader-titel en laat ook voor zich knielen,(Op 19:10) en de leugens over Jezus' moeder Maria, is 100% godslasterlijk.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Joannah

Bericht door Joannah »

Nog 1 poging, om je echt te overtuigen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onfeilbaarheid_van_de_paus
refo

Bericht door refo »

Is er een plausibele verklaring waarom Mattheus zo'n code verwerkt in het Evangelie?
Zijn er in het OT ook van deze trucjes te ontdekken? Als het NT met zo'n leeswijzer aan komt zetten, dan moet dat haast wel. Er staat niet wat er staat: tel de letters.

Wat wel vreemd is is dat de stamboom over Jozef loopt. Die is slechts de man van Maria.

Het verklaart wel je hardnekkige vasthouden aan het oude. Als de letters veranderen kloppen de sommen niet meer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Joannah schreef:Nog 1 poging, om je echt te overtuigen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onfeilbaarheid_van_de_paus
En heb je ook paraat hoevaak de paus ex-kathedra heeft gesproken?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:De Rooms-Katholieke kerk is niet de antichrist. Er zijn sporen van de ware kerk in te vinden. Bovendien: de zonde van de paus (plaatsvervanger van Christus op aarde) is toch wel vergelijkbaar met elk mens, dat zonder God leeft: eigen haan kraait dan koning, in plaats van Christus.
Zolang de waarheid nog in een kerk wordt gevonden mogen we die toch niet verlaten?
Dus terug maar de roomse kerk wil je zeggen?

Ik heb het trouwens hier vanaf de kansel wel anders gehoord. Maaja, het kan natuurlijk
dat de Gereformeerde Gemeente een valse kerk is????
Ik zie dat nog niet, en daarom hoop ik hier te blijven zolang ik de waarheid er vindt...
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Zolang de waarheid nog in een kerk wordt gevonden mogen we die toch niet verlaten?

Ik heb het trouwens hier vanaf de kansel wel anders gehoord. Maaja, het kan natuurlijk
Ik zie dat nog niet, en daarom hoop ik hier te blijven zolang ik de waarheid er vindt...
Als het zou kunnen dan zouden we inderdaad terugmoeten naar de RKK. Dat vond Luther destijds ook al hoor. Sterker nog: hij wilde niet eens uittreden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:

Als het zou kunnen dan zouden we inderdaad terugmoeten naar de RKK. Dat vond Luther destijds ook al hoor. Sterker nog: hij wilde niet eens uittreden.
Tja... uittreden is een beladen woord... Ik zou niet snel contacten zoeken in de RKK,
eerder met de zogenaamde "uitgetredenen", als je begrijpt wat ik bedoel...
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Joannah

Bericht door Joannah »

Luther schreef:
-DIA- schreef:

Iedereen die ook maar iets van de schrift afhaalt of toevoegt.....de Bijbel is heilig, alle leugens die de RKK er bij heeft verzonnen, en wat ze nalaat, heeft haar tot DE Valse profeet gemaakt."Gaat uit van haar, mijn volk", is de opdracht.
Wij moeten niet terug naar de RKK, maar andersom.
Iedereen die tegenwoordig kan lezen en verstand heeft, toetst de RKK aan wat de bijbel zegt en verlaat deze "kerk".
Maar dat zal wel niet gebeuren, want traditie en menselijke inzettigen zijn voor velen belangrijker dan de waarheid.
En dat de RKK nu toenadering zoekt tot een "verzoening" met luther, 500 jaar te laat, zegt helemaal niets.Integendeel, ik verdenk de RKK ervan een soort voor iedereen acceptable wereldmix te willen scheppen, om haar macht te vergroten.
Plaats reactie