De zonde van de paus...

Tiberius
Administrator

Re: De zonde van de paus...

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Joannah schreef:
refo schreef:Dominees bekeren zich niet. Die zijn wedergeboren.
Was het maar waar.
Sommigen zijn zelfs atheistisch!

http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-ge ... 259789.ece
Dat is waar.
Maar zelfs als ze dat niet zijn, moeten ze bekeerd worden.
Wij hebben God op het hoogst misdaan. Ja, wij, en onze vaderen tevens.
Als we daar predikanten van gaan uitzonderen, dan komen we nergens.
Dan staan ze op het door Blaauwendraad geschetste voetstuk, met alle zichtbare narigheid vandien.
Ehm, bekeerd zijn of wedergeboren wil niet zeggen dat iemand God niet op het hoogst misdaan heeft. Integendeel zelfs.
Lees het Avondmaalformulier maar mee:
Want wij komen niet tot dit Avondmaal, om daarmede te betuigen, dat wij in onszelf volkomen en rechtvaardig zijn; maar integendeel, aangezien wij ons leven buiten ons zelf in Jezus Christus zoeken, zo bekennen wij daarmede, dat wij midden in den dood liggen.
Josephus

Bericht door Josephus »

Zonderling schreef:Het is trouwens geen rekentruc, maar de gewone manier waarop een getalswaarde vanuit een naam of woord berekend wordt. Het Grieks en het Hebreeuws kennen geen cijfers, dus het is heel gewoon om de letters als cijfers te gebruiken. Nogmaals, je kunt het in een gewoon, seculier prisma woordenboek Grieks-Nederlands vinden.
Het is maar wat je gewoon noemt. Maar ik vind het nogal zwak om een Latijnse naam te vergrieksen en vervolgens door middel van wat gegoochel 'aan te tonen' dat de cijfers 666 betrekking hebben op onze huidige paus. En hoe zit het dan met al die andere christenen die de naam Benedictus (hebben ge)dragen?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
refo

Bericht door refo »

Josephus schreef:
Zonderling schreef:Het is trouwens geen rekentruc, maar de gewone manier waarop een getalswaarde vanuit een naam of woord berekend wordt. Het Grieks en het Hebreeuws kennen geen cijfers, dus het is heel gewoon om de letters als cijfers te gebruiken. Nogmaals, je kunt het in een gewoon, seculier prisma woordenboek Grieks-Nederlands vinden.
Het is maar wat je gewoon noemt. Maar ik vind het nogal zwak om een Latijnse naam te vergrieksen en vervolgens door middel van wat gegoochel 'aan te tonen' dat de cijfers 666 betrekking hebben op onze huidige paus. En hoe zit het dan met al die andere christenen die de naam Benedictus (hebben ge)dragen?
Bovendien is benedictus een Latijns woord en geen Grieks of Hebreeuws. En spel je het met een C en een U.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah

Bericht door Joannah »

refo schreef:
Josephus schreef:
Bovendien is benedictus een Latijns woord en geen Grieks of Hebreeuws. En spel je het met een C en een U.
Het is niet eens zijn eigen naam, maar een typische pauzennaam, rare cultuur.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik vond zijn boek best mooi! Zou ik jullie wel willen aanraden.

Verder hier ook een mooi bericht over de paus:
http://www.refdag.nl/artikel/1335175/Pa ... uther.html
Josephus

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Het is niet eens zijn eigen naam, maar een typische pauzennaam, rare cultuur.
Sterk argument. :bobo
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Joannah schreef: Het is niet eens zijn eigen naam, maar een typische pauzennaam, rare cultuur.
.... ::please
The Groom's still waiting at the altar
Joannah

Bericht door Joannah »

Laatst gewijzigd door Joannah op 16 dec 2009, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
memento

Bericht door memento »

Tenzij je een wat betrouwbaardere bron hebt dan conspiracy-theory sites, gaan niet veel mensen dit serieus nemen.
Joannah

Bericht door Joannah »

memento schreef:
Tenzij je een wat betrouwbaardere bron hebt dan conspiracy-theory sites, gaan niet veel mensen dit serieus nemen.
dit is een gebeurtenis, waarvan talloze foto's zijn, dit is wat de katholieken er zelf als soort excuus bij zeggen...
http://www.catholicapologetics.net/pope ... did_he.htm
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
memento

Bericht door memento »

Joannah schreef:
memento schreef:
dit is een gebeurtenis, waarvan talloze foto's zijn, dit is wat de katholieken er zelf als soort excuus bij zeggen...
http://www.catholicapologetics.net/pope ... did_he.htm
Mja, en nu een serieuze bron, zoals een gerenommeerde krant, encyclopedie, oid...
jvdg

Bericht door jvdg »

Dat is ook geen kus.
Hij leest de achterkant waarop een samenvatting van de inhoud staat. :)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
Dat is ook geen kus.
Hij leest de achterkant waarop een samenvatting van de inhoud staat. :)
:haha
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tom A Hawk

Bericht door Tom A Hawk »

refo schreef: Bovendien is benedictus een Latijns woord en geen Grieks of Hebreeuws. En spel je het met een C en een U.
Dat is het hem nu! C en U: waar ken ik dat van?
Joannah

Bericht door Joannah »

memento schreef:
Is wikipedia wel goed genoeg als bewijs voor een dwaalleer ?
Of mag het gewoon het zoveelste verzinsel genoemd worden...net als de Maria Hemelvaart, je snapt toch niet waar ze het allemaal vandaan gehaald hebben, in de Bijbel kan ik het iig NIET vinden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte ... _van_Maria
Plaats reactie