De zonde van de paus...
Re: De zonde van de paus...
Joh 3:18 Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld,32 dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
Inderdaad, ik schrik er van als ik dat lees.
Maar wil je zeggen dat het niet klopt?
Of je bent veroordeeld of je bent voor eeuwig gered.
En ja, als ik dat weet dan zit ik nog steeds op RF.
Ik leer hier best wat. Ik leer hier ook om om te gaan met moeilijke reacties zoals die van jou.
En dat doe ik niet zo best volgens jou, dus ik denk dat ik nog maar even blijf..
Je zegt dat hier wel geen mensen zal vinden die hun ongeluk inleven.
Nu, dat doe ik niet voor mijn lol. Maar soms verplicht Gods Geest me er wel eens toe..
Ik probeer hier echt zo eerlijk mogelijk te schrijven..
Misschien komt dat niet zo op je over.
En ik vind ook vaak dat je een punt hebt, dat mensen niet willen zien hoe verdoemelijk ze zijn in Gods ogen.
Maar overal waar ik in mijn leven kom, kom ik dat meer tegen dan op RF.
Het kan best zijn dat het het Leven vinden op internet.
Ook de dood kunnen we er vinden.
Maar je hebt wel gelijk dat internet vaak teveel tijd kost..
Normaliter zit ik door de weeks ook zo min mogelijk op internet.
Maar dat zijn zaken die iedereen zelf voor Gods aangezicht moet kunnen verantwoorden, dat hoeven we niet voor elkaar te doen.
Inderdaad, ik schrik er van als ik dat lees.
Maar wil je zeggen dat het niet klopt?
Of je bent veroordeeld of je bent voor eeuwig gered.
En ja, als ik dat weet dan zit ik nog steeds op RF.
Ik leer hier best wat. Ik leer hier ook om om te gaan met moeilijke reacties zoals die van jou.
En dat doe ik niet zo best volgens jou, dus ik denk dat ik nog maar even blijf..
Je zegt dat hier wel geen mensen zal vinden die hun ongeluk inleven.
Nu, dat doe ik niet voor mijn lol. Maar soms verplicht Gods Geest me er wel eens toe..
Ik probeer hier echt zo eerlijk mogelijk te schrijven..
Misschien komt dat niet zo op je over.
En ik vind ook vaak dat je een punt hebt, dat mensen niet willen zien hoe verdoemelijk ze zijn in Gods ogen.
Maar overal waar ik in mijn leven kom, kom ik dat meer tegen dan op RF.
Het kan best zijn dat het het Leven vinden op internet.
Ook de dood kunnen we er vinden.
Maar je hebt wel gelijk dat internet vaak teveel tijd kost..
Normaliter zit ik door de weeks ook zo min mogelijk op internet.
Maar dat zijn zaken die iedereen zelf voor Gods aangezicht moet kunnen verantwoorden, dat hoeven we niet voor elkaar te doen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
-
"Waarop grondde men dat?"-DIA- schreef:Een poos geleden al las ik dat elke paus de zonde tegen de Heilige Geest
had begaan.
Waarop grondde men dat?
Voor zover ik weet zijn er inderdaad nooit pausen tot bekering
gekomen...
Voor hen zeg ik zal men niet bidden...
- Dat valt nergens op te gronden en het is door de Reformatoren of in de Nadere Reformatie ook nooit op deze manier beweerd, want de zonde tegen de Heilige Geest veronderstelt dat men tegen beter weten in zondigt en de ware religie met opzet belastert. Dat kan wellicht voor veel pausen van toepassing zijn, maar je kunt dat niet op ALLE pausen van toepassing verklaren. Ook een paus zou vreselijk kunnen dwalen en terecht gebracht kunnen worden.
- Overigens zeg ik niet dat dit te verwachten is, zeker zeg ik dat niet. En ik denk ook dat de meeste pausen wel in hun geweten veroordeeld zijn geweest dat zij in sommige opzichten dwalen en deel uitmaken van een verderfelijk systeem. Waartoe zij ook dikwijls tot gruwelijke zonden overgegeven zijn.
-
Dat klopt.albion schreef:Hoeveel oudvaders waarschuwden niet tegen de paus. Hij werd zelfs met het getal 666 vergeleken. We hebben het hier niet over de mens maar de dwaalleer die hij voorstaat en door de hele grote invloed die de paus heeft heeft hij wel zijn tienduizenden verslagen, als je begrijpt wat ik bedoel. En bepaalde concillies zijn nog steeds niet herroepen.
En zelfs deze paus draagt met zijn Griekse naam BENEDIKTOS het getal 666 persoonlijk volgens de getalswaarden van de letters in het Grieks. (Deze getalswaarden kun je b.v. vinden in een Grieks woordenboek.)
B = beta = 2
E = epsilon = 5
N = nu = 50
E = epsilon = 5
D = delta = 4
I = jota = 10
K = kappa = 20
T = tau = 300
O = omikron = 70
S = sigma = 200
Totaal = 2 + 5 + 50 + 5 + 4 + 10 + 20 + 300 + 70 + 200 = 666.
Dit berekende ik begin mei 2005, enkele weken na de pausverkiezingen.
Maar op sommige buitenlandse forums was het al direct na de verkiezing van de paus bekend.
De naam Benediktos vind je in sommige oude verklaringen van Openbaring ook al genoemd als naam met getalswaarde 666.
Deze naam Benedictus is ook een naam van (gods)lastering, omdat de paus zich met deze naam ook Christus laat noemen.
Namelijk via deze tekst: Gezegend (= Benedictus) is Hij Die komt in de Naam des Heeren.
Deze tekst beduidt Christus, maar Benedictus XVI laat zich met deze tekst verwelkomen en begroeten alsof hij de Christus is.
Dit gebeurde al op de eerste dag nadat hij gekozen was bij een officiële gelegenheid. Toen werd Benediktus openlijk met deze woorden begroet. Hij werd dus begroet alsof hij zelf de Christus is. Zo is deze naam Benediktos (gezegende) geworden tot het tegendeel, namelijk een naam van (gods)lastering zoals ook in Openbaring voorzegd.
Zo ken ik er nog een....wat er op zijn mijter staat
In de 16de eeuw besteedden eminente wiskundigen kostbare dagen van hun leven aan de puzzel van Johannes. Protestanten ontdekten dat de paus een 666-titel droeg, vicarius filii dei ('plaatsvervanger van de zoon Gods'). Uit deze woorden zijn de drie zessen te destilleren door de letters die tevens een Romeins cijfer zijn bij elkaar op te tellen:
VICarIVs fILII DeI =
(5+1+100+1+5) + (1+50+1+1) + (500+1) = 666
Maar persoonlijk heb ik een ander 666 voor ogen.
In de 16de eeuw besteedden eminente wiskundigen kostbare dagen van hun leven aan de puzzel van Johannes. Protestanten ontdekten dat de paus een 666-titel droeg, vicarius filii dei ('plaatsvervanger van de zoon Gods'). Uit deze woorden zijn de drie zessen te destilleren door de letters die tevens een Romeins cijfer zijn bij elkaar op te tellen:
VICarIVs fILII DeI =
(5+1+100+1+5) + (1+50+1+1) + (500+1) = 666
Maar persoonlijk heb ik een ander 666 voor ogen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Zonderling schreef:En zelfs deze paus draagt met zijn Griekse naam BENEDIKTOS het getal 666 persoonlijk volgens de getalswaarden van de letters in het Grieks. (Deze getalswaarden kun je b.v. vinden in een Grieks woordenboek.)
B = beta = 2
E = epsilon = 5
N = nu = 50
E = epsilon = 5
D = delta = 4
I = jota = 10
K = kappa = 20
T = tau = 300
O = omikron = 70
S = sigma = 200
Maar op sommige buitenlandse forums was het al direct na de verkiezing van de paus bekend.
De naam Benediktos vind je in sommige oude verklaringen van Openbaring ook al genoemd als naam met getalswaarde 666.

Geloof jij werkelijk in dit soort rekentrucs, Zonderling?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Normaal gesproken waardeer ik je postings bijzonder, Zonderling, maar dit soort kabbalistische rekentrucs ...Zonderling schreef:Dat klopt.albion schreef:Hoeveel oudvaders waarschuwden niet tegen de paus. Hij werd zelfs met het getal 666 vergeleken. We hebben het hier niet over de mens maar de dwaalleer die hij voorstaat en door de hele grote invloed die de paus heeft heeft hij wel zijn tienduizenden verslagen, als je begrijpt wat ik bedoel. En bepaalde concillies zijn nog steeds niet herroepen.
En zelfs deze paus draagt met zijn Griekse naam BENEDIKTOS het getal 666 persoonlijk volgens de getalswaarden van de letters in het Grieks. (Deze getalswaarden kun je b.v. vinden in een Grieks woordenboek.)
B = beta = 2
E = epsilon = 5
N = nu = 50
E = epsilon = 5
D = delta = 4
I = jota = 10
K = kappa = 20
T = tau = 300
O = omikron = 70
S = sigma = 200
Deze naam Benedictus is ook een naam van (gods)lastering, omdat de paus zich met deze naam ook Christus laat noemen.
Namelijk via deze tekst: Gezegend (= Benedictus) is Hij Die komt in de Naam des Heeren.
Deze tekst beduidt Christus, maar Benedictus XVI laat zich met deze tekst verwelkomen en begroeten alsof hij de Christus is.
Dit gebeurde al op de eerste dag nadat hij gekozen was bij een officiële gelegenheid. Toen werd Benediktus openlijk met deze woorden begroet. Hij werd dus begroet alsof hij zelf de Christus is. Zo is deze naam Benediktos (gezegende) geworden tot het tegendeel, namelijk een naam van (gods)lastering zoals ook in Openbaring voorzegd.

-
Tiberius,Tiberius schreef:Normaal gesproken waardeer ik je postings bijzonder, Zonderling, maar dit soort kabbalistische rekentrucs ...
Ik begrijp dat je dan ook bezwaar hebt tegen de kanttekening bij Openbaring 13.
En dan nog een andere vraag: Waarom gaat het in Mattheüs 1 om het getal 14, en dan nog wel 3 keer?
Daar zul je denk ik het antwoord niet op weten, toch is het antwoord eenvoudig.
Het is trouwens geen rekentruc, maar de gewone manier waarop een getalswaarde vanuit een naam of woord berekend wordt. Het Grieks en het Hebreeuws kennen geen cijfers, dus het is heel gewoon om de letters als cijfers te gebruiken. Nogmaals, je kunt het in een gewoon, seculier prisma woordenboek Grieks-Nederlands vinden.
3 keer 14 is 42. wat ook weer 6 x 7 is. Vanaf Jezus is het dus het begin van 7 x 7. Volheid, vervulling, de Rust, de eeuwige sabbat?.Zonderling schreef:Tiberius,Tiberius schreef:Normaal gesproken waardeer ik je postings bijzonder, Zonderling, maar dit soort kabbalistische rekentrucs ...
En dan nog een andere vraag: Waarom gaat het in Mattheüs 1 om het getal 14, en dan nog wel 3 keer?
Het is trouwens geen rekentruc, maar de gewone manier waarop een getalswaarde vanuit een naam of woord berekend wordt. Het Grieks en het Hebreeuws kennen geen cijfers, dus het is heel gewoon om de letters als cijfers te gebruiken. Nogmaals, je kunt het in een gewoon, seculier prisma woordenboek Grieks-Nederlands vinden.
42 maanden is ook de tijd dat de imitatie-christus, de anti-christ zal regeren.
Zeg het maar Zonderling, zit ik in de buurt?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
leuk zijn die wiskundige berekeningen he ? Je kan van elk woord 666 maken
L=11
U=20
T=19
H=8
E=5
R=18
---------------- +
81x8,2-0,2=666
Pas op met berekeningen en welke betekenis je er an geeft
http://members.home.nl/frankcolijn/fran ... 662368.htm
"Er bestaan niet meer dan 100 mensen die de Katholieke Kerk haten.
Er zijn er, echter, miljoenen, die dát haten waarvan zij abusievelijk aannemendat het de
Katholieke Kerk is- hetgeen natuurlijk een heel andere zaak is."
L=11
U=20
T=19
H=8
E=5
R=18
---------------- +
81x8,2-0,2=666
Pas op met berekeningen en welke betekenis je er an geeft
http://members.home.nl/frankcolijn/fran ... 662368.htm
"Er bestaan niet meer dan 100 mensen die de Katholieke Kerk haten.
Er zijn er, echter, miljoenen, die dát haten waarvan zij abusievelijk aannemendat het de
Katholieke Kerk is- hetgeen natuurlijk een heel andere zaak is."
Bezwaar is wat massief uitgedrukt, temeer daar de kanttekenaren daar een grote voorzichtigheid aan de dag leggen. Ze zeggen dat die verklaring hen aannemelijk lijkt, omdat ze (toen) al 1450 jaar bestaat.Zonderling schreef:Tiberius,Tiberius schreef:Normaal gesproken waardeer ik je postings bijzonder, Zonderling, maar dit soort kabbalistische rekentrucs ...
Maar over het algemeen denk ik dat we zeer terughoudend moeten zijn om getallen in de Bijbel te verklaren, als de Bijbel daar zelf geen duidelijke richtlijnen voor geeft. Zeker niet als het zo'n vergaande veroordeling, in dit geval zelfs demonisering, inhoudt.
Dat 7 het getal van de volheid is in de Bijbel, daar geeft de Bijbel zelf richtlijnen voor.Zonderling schreef:En dan nog een andere vraag: Waarom gaat het in Mattheüs 1 om het getal 14, en dan nog wel 3 keer?
Maar die richtlijn hebben we niet, dat het getal 666 zou slaan op een paus in 2009.
Dat kan zijn, maar iedereen die wel eens een checksum algoritme heeft gebruikt, weet hoe makkelijk het is om daar fouten mee te maken.Zonderling schreef:Het is trouwens geen rekentruc, maar de gewone manier waarop een getalswaarde vanuit een naam of woord berekend wordt. Het Grieks en het Hebreeuws kennen geen cijfers, dus het is heel gewoon om de letters als cijfers te gebruiken. Nogmaals, je kunt het in een gewoon, seculier prisma woordenboek Grieks-Nederlands vinden.
-
Onze dominee heeft bji het aantreden van de huidige paus gebeden of hij de naam van Christus in heel de wereld uit mocht dragen. Misschien moeten wij vaker voor dit sorot mensen bidden in plaats van speculeren over hun heil.-DIA- schreef:Wat is de grond waarop men stelde dat elke paus deze zonde had begaan?Marnix schreef:???
Ik snap je niet precies. Wat is je punt? Hoe weet je of pausen tot bekering zijn gekomen enzo?
Wat wil je precies duidelijk maken?
Voor zover mij bekend (zoals ik al schreef) is er ook nooit een paus tot bekering gekomen.
Zegt dat niet iets? En nog iets: het is gewoonte in de kerk dat er voorbede wordt gedaan voor de overheden, maar nooit heb ik voor de paus horen bidden...
Ik hoor trouwens ook zelden dat dominees tot bekering komen.
Ik mag hopen van nooit.Tom A Hawk schreef:Ik hoor trouwens ook zelden dat dominees tot bekering komen.
Dominees bekeren zich niet. Die zijn wedergeboren.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Was het maar waar.refo schreef:Dominees bekeren zich niet. Die zijn wedergeboren.
Sommigen zijn zelfs atheistisch!
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-ge ... 259789.ece
Dat is waar.Joannah schreef:Was het maar waar.refo schreef:Dominees bekeren zich niet. Die zijn wedergeboren.
Sommigen zijn zelfs atheistisch!
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-ge ... 259789.ece
Maar zelfs als ze dat niet zijn, moeten ze bekeerd worden.
Wij hebben God op het hoogst misdaan. Ja, wij, en onze vaderen tevens.
Als we daar predikanten van gaan uitzonderen, dan komen we nergens.
Dan staan ze op het door Blaauwendraad geschetste voetstuk, met alle zichtbare narigheid vandien.
--------------