dagje uit???

priscilla

Re: dagje uit???

Bericht door priscilla »

Een dagje treinen?
Corpus lijkt me ook leuk of omniversum?
Marnix

Bericht door Marnix »

FlyingEagle schreef:We zijn niet echt museum bezoekers dus blijft er weinig over he?
Helemaal niet? Wat dacht je van het openluchtmuseum. Dat is gedeeltelijk binnen, als het regent hoef je in ieder geval niet nat te regenen... genoeg dingen om binnen te bekijken... verder heb je daar een heel leuke sfeer, het is heel anders dan een kunstmuseum, rijksmuseum etc. Momenteel hebben ze er dacht ik ook een schaatsbaan bij enzo. Dat vind ik wel een aanrader, misschien is dat een museum dat je wel heel leuk zou vinden?

Anders is "wel binnen, geen museum" toch nog niet zo eenvoudig :) Tenzij je houdt van relaxen. Dan kan ik je het Sanadome wel aanraden. Lekkere sauna's, speciale baden, zonnebankje etc. (voor de goede orde, met badkleding). Ik ben daar met Joanne heen gegaan toen we 1 en 2 jaar een relatie hadden en ik kan je vertellen, vrouwen vinden dat soort dingen vaak erg relaxt :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het Watermuseum in Arnhem is ook leuk.
Sea Life in Scheveningen is ook mooi. Daarna een (overdekt + verwarmd) terrasje pikken of (als het weer meezit) een strandwandeling.
Lassie

Bericht door Lassie »

Sea life in Scheveningen ben je met 10 min. ook weer uitgekeken en het stinkt daar... :deg

Sanadome is heeeeerlijk, echt aan te raden. Ik hoop er volgende week twee dagen heen te gaan. Lekker een gezichtsbehandeling plus allerlei baden en lekker een nachtje daar slapen.

kijk eens op: www.eropuit.nl
Lourens

Bericht door Lourens »

Neem Utrecht, eerst spoorwegmuseum en daarna van speelklok tot pierement.
Vervolgens lekker een etentje in een van de werfrestaurantjes aan de Oude gracht.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:[Helemaal niet? Wat dacht je van het openluchtmuseum. Dat is gedeeltelijk binnen, als het regent hoef je in ieder geval niet nat te regenen... genoeg dingen om binnen te bekijken... verder heb je daar een heel leuke sfeer, het is heel anders dan een kunstmuseum, rijksmuseum etc. Momenteel hebben ze er dacht ik ook een schaatsbaan bij enzo. Dat vind ik wel een aanrader, misschien is dat een museum dat je wel heel leuk zou vinden?
website Openluchtmuseum schreef:Van 2 november t/m 4 december 2009 en van 18 januari t/m 31 maart 2010 is het museum alleen geopend als wandelpark. Wandelen kan elke dag van 11.00 tot 16.30 uur. Tijdens deze periode betaalt u een aangepaste entreeprijs.
Klik hier voor de entreeprijs voor de Winter in het Openluchtmuseum van 5 december 2009 t/m 17 januari 2010.
Entreeprijs Wandelpark
Vrienden v.h. Openluchtmuseum gratis
Museumkaart gratis
Volwassenen € 4,00
4 t/m 12 jaar € 2,00
Parkeren €1,50

Let op! De historische gebouwen, de tentoonstellingen en de horecalocaties zijn gesloten in deze periodes.
Tijdens deze periodes is de collectie uit de gebouwen gehaald ter bescherming tegen kou en vocht. Verder worden er werkzaamheden aan de gebouwen uitgevoerd en voorbereidingen getroffen voor het winterseizoen.

Vanaf 5 december a.s. beleeft u de winter van vroeger in het Nederlands Openluchtmuseum. Sleeën en schaatsen, stamppot en snijbonen, vroeg onder de wol met een wollen borstrok en een kruik aan je voeten. Laat u verwarmen door winterverhalen en deel uw ervaringen.

Zes weken lang - van 5 december 2009 t/m 17 januari 2010 - gaan we terug in de tijd.
Twee jaar geleden ben ik er tijdens zo'n winteropenstelling geweest. Erg mooi, verlichte gebouwen en zo. Heel sfeervol.
Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

wim schreef:
FlyingEagle schreef:Hoi allemaal,

mijn vrouw en ik zijn bijna een jaar getrouwd, wie weet een leuk dagje uit om dat te vieren? (moet wel binnen zijn want ze geven regen op) :cry
Lekker ritje met de auto in een mooi gebied. Route tussen leuke stadjes en dorpjes plannen. TomTom op 'vermijd hoofdwegen' zetten en je laten verrassen. Dat pakt soms heel goed uit, soms wat minder. Maar risico's zijn er om genomen te worden. Vervolgens lekker uitgebreid uit eten. Het hoeft niet altijd ingewikkeld toch?
Leuk idee!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lourens

Bericht door Lourens »

Luther schreef:
wim schreef:

mijn vrouw en ik zijn bijna een jaar getrouwd, wie weet een leuk dagje uit om dat te vieren? (moet wel binnen zijn want ze geven regen op) :cry
Lekker ritje met de auto in een mooi gebied. Route tussen leuke stadjes en dorpjes plannen. TomTom op 'vermijd hoofdwegen' zetten en je laten verrassen. Dat pakt soms heel goed uit, soms wat minder. Maar risico's zijn er om genomen te worden. Vervolgens lekker uitgebreid uit eten. Het hoeft niet altijd ingewikkeld toch?
Leuk idee!
Luther, je hebt geen mobiel.

Wil je zeggen dat je wel een TomTom hebt dan? Waar is het ouderwets de weg vragen dan?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Dank voor jullie ideeën, ik dacht dat ik nooit iets zou vinden maar Lassie bracht me op een heel goed idee!!

Zaterdag gaan wij tweeën heerlijk naar Sanadome. Nooit gedaan maar lijkt me geweldig! Lekker relaxen! :sorc
Bart

Bericht door Bart »

Op zondagmorgen na de kerk een wandeling over de Amsterdamse grachten maken, ergens een kop koffie halen, heerijk vind ik dat (helaas mis ik dit nu door ziekte

Ook leuk nu met de feestdagen in zicht ´s avonds door de stad te lopen langs alle etalages en niet vergeten op het spui lekker tappas eten

maak eens een rondvaart door de grachten bij avondlicht, slenteren door de Jordaan door al die kleine straatjes en een leuk cafeetje opzoeken
albion

Bericht door albion »

fluitje schreef:
Luther schreef:
wim schreef:

Leuk idee!
Luther, je hebt geen mobiel.

Wil je zeggen dat je wel een TomTom hebt dan? Waar is het ouderwets de weg vragen dan?
Tom Tom is ook niet alles. Iemand moest in Midden Duitsland zijn maar werd naar Noord Duitsland gestuurd :jongle
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij hebben geen tomtom en hebben alleen een kaart. Toen we een nachtje in Belgie (kortrijk) gelogeerd hadden, hebben we niet de snelweg genomen maar zijn we van dorpje naar dorpje richting Antwerpen gereden. Prachtig was dat.
wim

Bericht door wim »

albion schreef: Tom Tom is ook niet alles. Iemand moest in Midden Duitsland zijn maar werd naar Noord Duitsland gestuurd :jongle
Dat ligt niet aan de TomTom. Dat ligt aan de gebruiker, die niet bedenkt dat er in Duitsland heel veel plaatsen dezelfde naam hebben en die de uitgerekende route ook niet nog eens controleert.
wim

Bericht door wim »

Lassie schreef:Wij hebben geen tomtom en hebben alleen een kaart. Toen we een nachtje in Belgie (kortrijk) gelogeerd hadden, hebben we niet de snelweg genomen maar zijn we van dorpje naar dorpje richting Antwerpen gereden. Prachtig was dat.
Kaart of tomtom maakt niet uit. Waar het om gaat: je mist heel veel moois wanneer je altijd alleen maar de hoofdwegen volgt.
Lassie

Bericht door Lassie »

een kaart is gewoon even heel anders dan een tomtom.

tomtom is voor luie mensen
:barbare
Plaats reactie