Ervaringen met goede DVD's ?
Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?
To end all wars.
Een speelfilm weliswaar, maar de boodschap is ongelofelijk mooi en zeer bijbels.
Een speelfilm weliswaar, maar de boodschap is ongelofelijk mooi en zeer bijbels.
Na 3 1/2 maand weer een reactie in dit topic.Adalberti schreef:To end all wars.
En dan over een film die mij onbekend is.
Wat is die ongelofelijk mooie en zeer bijbelse boodschap die de film presenteert?
Hoe zwaar iemand je geestelijk of lichamelijk ook heeft verminkt; keer hem / haar de andere wang toe.
Bij mij ligt de voorkeur van 'goede DVD's' bij literatuur-DVD's als:
- Pride en Prejudice, Emma, Sense en Sensebility enz. Deze zijn van Jane Austen.
- Lark Rise to Candleford
- Cranford
- Little Dorrit
Onder andere deze zijn erg klassiek en goed te bekijken. Er zijn nog meer klassiekers.
- Pride en Prejudice, Emma, Sense en Sensebility enz. Deze zijn van Jane Austen.
- Lark Rise to Candleford
- Cranford
- Little Dorrit
Onder andere deze zijn erg klassiek en goed te bekijken. Er zijn nog meer klassiekers.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
Ik zie de meerwaarde niet van het feit dat iets dergelijks in een speelfilm vertoond moet worden.Adalberti schreef:Hoe zwaar iemand je geestelijk of lichamelijk ook heeft verminkt; keer hem / haar de andere wang toe.
- jakobmarin
Voor de discussie zijn andere topics, dit is puur een topic waar je titels in kwijt kunt van DVD's die je aanraadt.Mister schreef:Ik zie de meerwaarde niet van het feit dat iets dergelijks in een speelfilm vertoond moet worden.Adalberti schreef:Hoe zwaar iemand je geestelijk of lichamelijk ook heeft verminkt; keer hem / haar de andere wang toe.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of meer mensen deze film gezien hebben.parsifal schreef:Ondertussen heb ik de film wel gezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het commentaar van anderen (Helma ofzo) op deze film. Het lijkt me een niet zo'n slechte besteding van een tweede gedeelte op een JV. Ik behoor zelf niet echt tot de doelgroep voor de film, maar toch was het wel goed om het te zien.parsifal schreef:...
Een tweede al wat oudere film (die ik niet zelf gezien heb), die goede recenties krijgt op veel Christelijke film recentiesites is "A walk to remenber" http://www.christiananswers.net/spotlig ... ember.html
Een film waar het Christelijke meisje een positieve hoofdrol vertolkt.
In het kader van Zweeds leren, kijk ik nu ook wat Zweedse films. Pas heb ik "Så som i himmelen" (As it is in heaven) gezien. Goed gemaakte film, en goed om gezien te hebben. Het is echter zeker geen Christelijke film en de filosofie die naar voren gebracht wordt, is denk ik het beste te bestempelen door "Gabriellas Sång"
http://lirama.net/song/32874/32456+67692
Toen ik dit lied voor het eerst hoorde (in een uitvoering van Molly Sanden) dacht ik "Zo dichtbij, maar toch zo ver weg".
Ik begrijp niet helemaal waarom deze film zo aangeraden wordt bij bijvoorbeeld het Nederlands Dagblad en CV Koers.
Ook wil ik wat films kijken van Ingmar Bergman (dat is zeker niet alleen vermaak). Zeker de films "Smultronstället" (wilde aardbeien) en "Det sjunde ingelet" (Het zevende zegel). Deze twee films hebben ook een plaats in de lijst van dertig films op de Vatican film list (voor wat dat waard is)
http://www.decentfilms.com/sections/art ... mlist.html
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal schreef:Eigenlijk ben ik wel benieuwd of meer mensen deze film gezien hebben.parsifal schreef:Ondertussen heb ik de film wel gezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het commentaar van anderen (Helma ofzo) op deze film. Het lijkt me een niet zo'n slechte besteding van een tweede gedeelte op een JV. Ik behoor zelf niet echt tot de doelgroep voor de film, maar toch was het wel goed om het te zien.parsifal schreef:...
Een tweede al wat oudere film (die ik niet zelf gezien heb), die goede recenties krijgt op veel Christelijke film recentiesites is "A walk to remenber" http://www.christiananswers.net/spotlig ... ember.html
heb je hem te leen?
Ik heb hem wel te leen ja.helma schreef:parsifal schreef:Eigenlijk ben ik wel benieuwd of meer mensen deze film gezien hebben.parsifal schreef:Ondertussen heb ik de film wel gezien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het commentaar van anderen (Helma ofzo) op deze film. Het lijkt me een niet zo'n slechte besteding van een tweede gedeelte op een JV. Ik behoor zelf niet echt tot de doelgroep voor de film, maar toch was het wel goed om het te zien.parsifal schreef:...
heb je hem te leen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
IK heb een ontzettend mooie, ontroerende film gezien.
CANVAS.
CANVAS.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
- MarthaMartha
absolute aanrader: fireproof .........
geweldig!!!!!
- vooral voor (echt)paren, samen kijken -
geweldig!!!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
-
[quote="MarthaMartha"]absolute aanrader: fireproof .........
geweldig!!!!!
- vooral voor (echt)paren, samen kijken -[/quote
Oh leuk zullen wij de film dan ook een keer samen kijken
geweldig!!!!!
- vooral voor (echt)paren, samen kijken -[/quote
Oh leuk zullen wij de film dan ook een keer samen kijken

Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
- MarthaMartha
ga effe quoten leren joh.....Democritus schreef:Oh leuk zullen wij de film dan ook een keer samen kijkenMarthaMartha schreef:absolute aanrader: fireproof .........
geweldig!!!!!

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Is het echt wel een goede film?
Wordt een gecompliceerde huwelijksconflict in de film niet erg vereenvoudigd?
Is er wel karakterdiepte te zien?
Ik heb gehoord dat het een aardige drama is met een hoog Het little house on the prairie gehalte.
Nee, denk dat ik meer voor een film als CANVAS kies.
Beschrijving
De tienjarige Chris woont aan de kust. Zijn vader John is timmerman. Zijn moeder Mary lijdt aan schizofrenie en schildert haar dromen op canvas. Chris probeert Mary's ziekte verborgen te houden, maar haar bizarre gedrag vervreemd hem van zijn klasgenoten. Mary en John zijn beiden gek op zeilen. Vol heimwee naar betere tijden stort John zich op de bouw van een eigen zeilboot. Daarbij vergeet hij soms dat de jonge Chris ook zijn steun nodig heeft. En hij die van hem.' Deze ontroerende film volgt de moeilijke weg die de familie moet gaan. Eerst de moeilijkheden met het omgaan met Mary's ziekte, dan de acceptatie en uiteindelijk het nader tot elkaar komen dankzij liefde, begrip en onderlinge steun.
Wordt een gecompliceerde huwelijksconflict in de film niet erg vereenvoudigd?
Is er wel karakterdiepte te zien?
Ik heb gehoord dat het een aardige drama is met een hoog Het little house on the prairie gehalte.
Nee, denk dat ik meer voor een film als CANVAS kies.
Beschrijving
De tienjarige Chris woont aan de kust. Zijn vader John is timmerman. Zijn moeder Mary lijdt aan schizofrenie en schildert haar dromen op canvas. Chris probeert Mary's ziekte verborgen te houden, maar haar bizarre gedrag vervreemd hem van zijn klasgenoten. Mary en John zijn beiden gek op zeilen. Vol heimwee naar betere tijden stort John zich op de bouw van een eigen zeilboot. Daarbij vergeet hij soms dat de jonge Chris ook zijn steun nodig heeft. En hij die van hem.' Deze ontroerende film volgt de moeilijke weg die de familie moet gaan. Eerst de moeilijkheden met het omgaan met Mary's ziekte, dan de acceptatie en uiteindelijk het nader tot elkaar komen dankzij liefde, begrip en onderlinge steun.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
- Bert Mulder
- Contacteer:
[quote="vogeltje"]Ik heb gehoord dat het een aardige drama is met een hoog Het little house on the prairie gehalte.
quote]
"Little house' is een classic, maar het is moeilijk christelijk te noemen...
Je ziet ze altijd van de kerk weg verhuizen...
quote]
"Little house' is een classic, maar het is moeilijk christelijk te noemen...
Je ziet ze altijd van de kerk weg verhuizen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.