Rens schreef:freek schreef:memento schreef:Daniël is inderdaad een goed jeugdblad, samen met de jeugdpagina van het Kerkblad van de HHK. Gewone normale taal, pakkende teksten en relevante onderwerpen.
Ik vind die stukjes nogal tegenvallen. Zó voorspelbaar.
zijn we (ben jij) ook onderdeel van de doelgroep dan??
ik denk dat het voor intelligente 20-plussers inderdaad erg voorspelbaar kan zijn. Of dat ook zo is voor 14-jarige VMBO'ers, vraag ik me af. Soms stellen leerlingen bij een dagopening vragen, waarvan ik denk: nou ja zeg, dat weet je toch wel. Of er wordt een opmerking gemaakt, waarvan ik in stilte denk: hallo, je bent nummer twee miljard die dit bedenkt. Maar voor hen is het nieuw. En dat zal voor de Danielstukjes ook wel gelden. Als er voor de tigduizendste keer wordt opgemerkt dat je - om maar een zijstraat te noemen - bij je vakantiebaantje het beste meteen kunt aangeven dat je christelijk bent in plaats van na drie weken, denk ik: hallo, dat weten we allang. Maar een veertienjarige hoort dat misschien wel voor het eerst. Bovendien hebben ze wel een beetje behoefte aan vastheid en herkenning. 't Is fijn als thuis en op school en in de kerk en in de Daniel ongeveer hetzelfde wordt gezegd, want dan zal het wel waar zijn.
Dat de Daniel daarmee niet heel sprankelend en verrassend, en dus wel voorspelbaar wordt, is min of meer logisch.