Hier hebben we een prachtig gat in de grond waar we alles ongebreideld in mogen kieperen, omdat onze OZB gewoon heel hoog is. Overigens gaat de OZB naar beneden met 01-01-2010.Mister schreef:Behalve dan dat je hier betaald per keer dat je je kliko leegt. Ik kan je vertellen dat als je plastic eruit houdt (en sappakken, karton, blik) je veel langer doet met een kliko. Hier scheiden we netjes dus.Luther schreef:Het lijkt zich als een olievlek over 't ganse te verspreiden. Wij mogen er vrijwillig aan meedoen. Ik vind 't allemaal grote onzin. Afgelopen zaterdag stond nog in het RD dat de afvalverbrandingsovens in Nederland niet meer rendabel zijn, omdat er te weinig restafval aangeboden wordt.
Ik kieper al het plastic weer gewoon in de vuilnisbak. Al die linkse flauwekul...
Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [6]
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
OZB? Wat is dat?Luther schreef:Hier hebben we een prachtig gat in de grond waar we alles ongebreideld in mogen kieperen, omdat onze OZB gewoon heel hoog is. Overigens gaat de OZB naar beneden met 01-01-2010.Mister schreef:Behalve dan dat je hier betaald per keer dat je je kliko leegt. Ik kan je vertellen dat als je plastic eruit houdt (en sappakken, karton, blik) je veel langer doet met een kliko. Hier scheiden we netjes dus.Luther schreef:Het lijkt zich als een olievlek over 't ganse te verspreiden. Wij mogen er vrijwillig aan meedoen. Ik vind 't allemaal grote onzin. Afgelopen zaterdag stond nog in het RD dat de afvalverbrandingsovens in Nederland niet meer rendabel zijn, omdat er te weinig restafval aangeboden wordt.
Ik kieper al het plastic weer gewoon in de vuilnisbak. Al die linkse flauwekul...

- Bert Mulder
- Contacteer:
Hier moeten we sorteren:Mister schreef:Behalve dan dat je hier betaald per keer dat je je kliko leegt. Ik kan je vertellen dat als je plastic eruit houdt (en sappakken, karton, blik) je veel langer doet met een kliko. Hier scheiden we netjes dus.Luther schreef:Het lijkt zich als een olievlek over 't ganse te verspreiden. Wij mogen er vrijwillig aan meedoen. Ik vind 't allemaal grote onzin. Afgelopen zaterdag stond nog in het RD dat de afvalverbrandingsovens in Nederland niet meer rendabel zijn, omdat er te weinig restafval aangeboden wordt.
organisch afval
blik, glas, plastic containers - moeten we wassen
plastic zakken
papier
alles wat niet in voorafgaande thuishoort (dus 'contaminated', betekende een mengsel van de voorafgaande) is gewoon afval
als we niet sorteren, wordt het niet opgehaald totdat we sorteren -
organisch en gewoon vuil wordt elke week afwisselend opgehaald - dus ieder elke 2 weken
'recyclables' (plastic, blik, papier,enz. elke week)
melk,sap, enz. containers zit statiegeld op...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
wij kregen een zak, dus toen heb ik t braaf een week in een zak gedaan, vervolgens nog een week in een eigen plastic tas, maar vond dat zoooo rommelig in de bijkeuken, zo n tas met plastic zooi aan de kapstok, dat ik nu gewoon alles maar weer bij elkaar mik, ik snap helma heel goed dat ze zoiets heeft van, waar moet ik dat ( nb van een maand......!) allemaal laten..priscilla schreef:Bij ons staan er her en der bakken voor in het dorp. Een soort van glascontainers en dan voor plastic.
Je moet er wel even aanwennen om het apart te houden. Ik vergeet het nog vaak.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:wij kregen een zak, dus toen heb ik t braaf een week in een zak gedaan, vervolgens nog een week in een eigen plastic tas, maar vond dat zoooo rommelig in de bijkeuken, zo n tas met plastic zooi aan de kapstok, dat ik nu gewoon alles maar weer bij elkaar mik, ik snap helma heel goed dat ze zoiets heeft van, waar moet ik dat ( nb van een maand......!) allemaal laten..priscilla schreef:Bij ons staan er her en der bakken voor in het dorp. Een soort van glascontainers en dan voor plastic.
ja, laat ze bakken in t dorp zetten

dat werkt met glas toch ook prima
ik vind schoon plastic nog niet zo erg, maar er zit toch vaak wel etensresten enzo aan kuipjes van boter/smeerkaas e.d.
ja bij ons staat er 1 bak.. aan de andere kant van het dorp bij de c1000.. maar ik ga echt niet elke dag met mn plastic tasje naar de andere kant van t dorp rijden.....helma schreef:henriët schreef:wij kregen een zak, dus toen heb ik t braaf een week in een zak gedaan, vervolgens nog een week in een eigen plastic tas, maar vond dat zoooo rommelig in de bijkeuken, zo n tas met plastic zooi aan de kapstok, dat ik nu gewoon alles maar weer bij elkaar mik, ik snap helma heel goed dat ze zoiets heeft van, waar moet ik dat ( nb van een maand......!) allemaal laten..priscilla schreef:Bij ons staan er her en der bakken voor in het dorp. Een soort van glascontainers en dan voor plastic.
ja, laat ze bakken in t dorp zetten![]()
dat werkt met glas toch ook prima
ik vind schoon plastic nog niet zo erg, maar er zit toch vaak wel etensresten enzo aan kuipjes van boter/smeerkaas e.d.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Inderdaad! Zeer onhandig, rommelig, etc. Langzamerhand komen er in steeds meer gemeente ondergrondse MOL-systemen om het afval in kwijt te kunnen. Laten we dan niet weer heel ouderwets met zakken gaan werken. Dat is echt uit de tijd. Wij mikken ook alles weer lekker bij elkaar.henriët schreef:wij kregen een zak, dus toen heb ik t braaf een week in een zak gedaan, vervolgens nog een week in een eigen plastic tas, maar vond dat zoooo rommelig in de bijkeuken, zo n tas met plastic zooi aan de kapstok, dat ik nu gewoon alles maar weer bij elkaar mik, ik snap helma heel goed dat ze zoiets heeft van, waar moet ik dat ( nb van een maand......!) allemaal laten..priscilla schreef:Bij ons staan er her en der bakken voor in het dorp. Een soort van glascontainers en dan voor plastic.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mijn moeder had een ladenkastje van kunststof in de bijkeuken staan... zaten ze vol? dan bracht ze die naar de container toe.
Misschien ook maar aanschaffen zo'n ladenkastje.
Misschien ook maar aanschaffen zo'n ladenkastje.
Hoe doe je dat dan met je glas?henriët schreef:helma schreef:henriët schreef:priscilla schreef:Bij ons staan er her en der bakken voor in het dorp. Een soort van glascontainers en dan voor plastic.
ja bij ons staat er 1 bak.. aan de andere kant van het dorp bij de c1000.. maar ik ga echt niet elke dag met mn plastic tasje naar de andere kant van t dorp rijden.....
ik heb bijna geen glas om weg te brengen, nou ja, een paar wijnflessen en hooguit als we friet hebben gegeten een potje van erwtjes en appelmoes. thats all.. dat kiep ik op t oud papier en breng ik dan weg als ik de weekboodschappen ga doen.priscilla schreef:
Hoe doe je dat dan met je glas?
Dan moet je maar niet om het hoekje komen kijken in de bijkeuken....henriët schreef:wij kregen een zak, dus toen heb ik t braaf een week in een zak gedaan, vervolgens nog een week in een eigen plastic tas, maar vond dat zoooo rommelig in de bijkeuken, zo n tas met plastic zooi aan de kapstok, dat ik nu gewoon alles maar weer bij elkaar mik, ik snap helma heel goed dat ze zoiets heeft van, waar moet ik dat ( nb van een maand......!) allemaal laten..priscilla schreef:Bij ons staan er her en der bakken voor in het dorp. Een soort van glascontainers en dan voor plastic.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
zojuist van mn zusje gehad
cd van het nationaal strijkorkest!!

en wij maar denken dat je een hekel aan strijken had....henriët schreef:zojuist van mn zusje gehad![]()
~~Soli Deo Gloria~~
nee integendeel, dat heb je dan echt altijd verkeerd begrepenHendrikus schreef:en wij maar denken dat je een hekel aan strijken had....henriët schreef:zojuist van mn zusje gehad![]()

henriët schreef:ik heb bijna geen glas om weg te brengen, nou ja, een paar wijnflessen en hooguit als we friet hebben gegeten een potje van erwtjes en appelmoes. thats all.. dat kiep ik op t oud papier en breng ik dan weg als ik de weekboodschappen ga doen.priscilla schreef:
Hoe doe je dat dan met je glas?
ik hergebruik bijna al het glas
de grotere potten voor appelmoes/peertjes
de kleinere voor zelfgemaakte jam of advocaat