jvdg schreef:Vergeten jullie niet om de boterletter van de baas in de discussie te betrekken?
Zolang ik op school werk heb ik daar aangegeven dat ik het kerstpakket afgeschaft zou willen zien.
En ja hoor, onder druk van de kredietcrisis is het nu uiteindelijk gelukt.
En toen het fenomeen nog wel bestond, heb je het toen ook principieel geweigerd?
goeie!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg schreef:Vergeten jullie niet om de boterletter van de baas in de discussie te betrekken?
Zolang ik op school werk heb ik daar aangegeven dat ik het kerstpakket afgeschaft zou willen zien.
Jammer zeg, anders had je het nog aan de voedselbank kunnen geven bijv.....
En toen het fenomeen nog wel bestond, heb je het toen ook principieel geweigerd?
Ik heb de spullen die erin zaten gegeven aan mensen die het harder nodig hebben dan ik.
En toen het 1 jaar een bon was, heb ik m in het postvak van onze directeur teruggelegd
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Zolang ik op school werk heb ik daar aangegeven dat ik het kerstpakket afgeschaft zou willen zien.
Luther schreef:Zolang ik op school werk heb ik daar aangegeven dat ik het kerstpakket afgeschaft zou willen zien.
Eindejaarsuitkering ook teruggestort?
Ja, aan goeede doelen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik heb de spullen die erin zaten gegeven aan mensen die het harder nodig hebben dan ik.
En toen het 1 jaar een bon was, heb ik m in het postvak van onze directeur teruggelegd
Luthertje Luthertje... die goede werken blijven je parten spelen
de jaarlijkse discussie.
in een paar opzichten lijkt er wat voor te pleiten om niet mee te doen aan dit feest der commercie (consuminderen bijvoorbeeld). edoch, ik heb nog niet een ander feest gezien waar mensen zich voor de ander (die je getrokken hebt) of anderen (net hoe het gevierd wordt) zo inzetten en er echt iets van te maken. ondanks alle bezwaren die misschien terecht misschien onterecht zijn vind ik het een feest dat in bijv. familieverband een hoop warmte geeft.
Laatst gewijzigd door sela op 16 nov 2009, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
MarthaMartha schreef:
Luthertje Luthertje... die goede werken blijven je parten spelen
Nee hoor, geen goede werken, maar ik vind kerstpakketten en dat soort gesnor, gewoon onzin en geldverspiling.
er zijn tijden geweest dat ik ze goed kon gebruiken en ze meer dan welkom waren....
natuurlijk zou je dat zelf nooooooooooooooit aangeven, dus is het heerlijk als het een algemeen feit is....
dus niet te hard roepen.... gewoon zelf doen wat je moete doen...
Heb je je vast populair mee gemaakt
Ik was absoluut de enige niet! Sterker nog: het verzet tegen het kerstpakket groeide elk jaar.
N.a.v. de sinterklaas-discussie discussieerden we in de chat zaterdagavond nog even verder over feesten in het algemeen. Daarnaast verdedigden Mister en ik de visie van Koelman op feestdagen. Mijn stelling was dat ik verjaardagen, diploma-uitreikingen, etc. doorgaans maar een vermoeiende aangelegenheid vind.
Laatst gewijzigd door Luther op 16 nov 2009, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, én? Het klinkt of je iets vies in je mond hebt..........
Welkom op REFOforum
"Heb uw naästen lief gelijk uzelve" gaat wel wat verder dan elkaar alleen op "foute" zaken wijzen.............het houdt ook in het volledig aanvaarden van de ander zoals je jezelf aanvaard zoals je bent.........