Collega ondernemers online?

breezer4u

Re: Collega ondernemers online?

Bericht door breezer4u »

Zucht, na een dagje refoforum is het nut van het forum mij totaal duidelijk..
Niet dus..
Grappig dat er maar één kant op geredeneerd wordt, en nogmaals deel ik de mening zoals hier veelvuldig verwoord wordt niet..

En of het mij niet van mijn werk afhoudt?
hoef mij persoonlijk niet te verdedigen, maar mij vader heetf gisterochtend een hartinfarct gehad en moet dus even andere zaken regelen..
breezer4u

Bericht door breezer4u »

overigens stelde ik dit niet ter discussie, maar vroeg hoe anderen daarmee omgingen..
Jullie maakten er een discussie van..

Ongenuanceerd..
helma

Bericht door helma »

ik heb gezegd hoe wij er mee omgingen

een eigen zaak is leuk. Voelt ook goed. Maar is vaak helaas te druk als je een gezin hebt. Zeker als eenmanszaakje.
Dus dan moet je prioriteiten gaan stellen.

Voor mijn man viel het aanvankelijk niet mee om van het idee 'eigen baas' af te stappen.
Zeker niet omdat hij het bedrijf van zijn vader had overgenomen en het ook als een soort falen voelde. Zeker t.o. zijn vader.
Gelukkig stonden zijn ouders ook achter de beslissing.
En hij zou echt nooit meer terug willen!
En als ik zie hoeveel tijd hij nu in het gezin doorbrengt dan ben ik zo dankbaar voor die keus.
Dat zijn dingen die je nooit overnieuw kan doen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Heb ook mijn eigen bedrijf....

En het is echt vaak dit tegen dat afwegen....

je kerk en gezin mogen niet tekort komen...

de tijd voor gebed en Bijbelstudie vooral niet...

het personeel moet ook op tijd betaald worden...

ik weet dus wat je bedoelt....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Grace

Bericht door Grace »

Heb ook een eigen onderneming. Het is overigens indirect evangelisatiewerk. We hebben heel de dag door gesprekken en er gaan dagelijks mensen de deur uit met of een Nieuwe Testament (rand- of onkerkelijken) of een boekje van Spurgeon (kerkelijken).

Wij (ik en de rest van het personeel) zorgen er voor dat we 40 uur effectief zijn en lekker doorwerken. In die tijd doen we goed en keihard ons best.
Liever 1 plak kaas op m'n boterham en genoeg tijd gezin en geestelijk in de rust dan 2 plakken kaas op brood en geestelijk onrustig, het gezin onrustig en onvrede in de verhouding met God.

Zoek eerst het Koninkrijk en alles wordt je geschonken (ook zakelijk). Daar mogen wij wekelijks getuigen van zijn.
Oosterling

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco

Bericht door Marco »

breezer4u schreef:overigens stelde ik dit niet ter discussie, maar vroeg hoe anderen daarmee omgingen..
Jullie maakten er een discussie van..

Ongenuanceerd..
Volgens mij heb je nu wel wat reacties waar je wat mee kunt. Verder moet je wel bedenken dat dit een discussieforum is, en dat je zelf aangeeft dat een en ander nu niet lekker loopt. Dat je dan reacties krijgt waar je het niet mee eens bent kun je verwachten.

Verder is je probleem eigenlijk niet eens voorbehouden aan ondernemers alleen. Ook anderen kunnen overvraagd worden. En dan helpt het om jezelf steeds de vraag te stellen: "Moet ik dit nu doen?
Je kunt misschien ook wel eens 'nee' zeggen, of 'niet nu'?

En die vraag moet je niet alleen jezelf stellen. Stel hem ook in gebed. En als je hem jezelf stelt, vraag je dan wel af wat Jezus ervan vindt.

Misschien dat je dan ook nog wat anders gaat denken over sommige ongenuanceerde uitlatingen hier.

Bij de weg: sterkte met je vader. Kijk uit dat je juist nu niet over de rooie gaat... Dat willen we geen van allen!
Plaats reactie