Ik wil even reageren op de woorden: ploegen op rotsen. Ik hoor deze uitdrukking geregeld. En ik vind het heel verschrikkelijk deze uitdrukking. Alsof evangelisatiewerk een zo idioot werk is als ploegen op de rotsen. Want wie gaat er nu op rotsen ploegen????caprice schreef:Fijn als je wat neerlegt uit je hart dat er dergelijke reacties op komen, en er vervolgens ook een karikatuurbeeld in je schoenen geschoven wordt, of geopperd dat ik iets niet zou (proberen, het blijft een proberen) doen wat ik zou moeten doen.cosmo schreef:Pfff. Clichétaal zonder enige toegevoegde waarde. De vraag is wat jij doet in het koninkrijk van God. Op je gat zitten en in je zwarte pak naar de kerk gaan is niet voldoende. Ga de straat op en vertel mensen over het evangelie, pas dan zal er wat veranderen in Nederland, niet eerder.
Dus als je niets doet aan evangelisatie, dan moet je verder ook niet zeuren.
Afgezien nog van het feit dat evangelisatie ploegen op rotsen is (hoewel we het daarom niet moeten laten), en de oren van dit volk hard zijn om te horen. Dit schrijf ik uit ervaring. Ik wil mij verder niet verdedigen o.i.d., maar slechts aangeven dat ik teleurgesteld ben in een reactie van een dergelijk niveau.
Nee, evangelisatiewerk is: ploegen op hoop!
En dan weet ik(uit ervaring) dat je er wel eens moedeloos van wordt, maar ik geloof dat God het evangelisatiewerk zegent. Misschien dat je het nu niet ziet, maar mogelijk wel na vele jaren. Misschien zal jij of ik het nooit zien maar een ander wel! En daarom het is ploegen op hoop.