als de Heere hem roept, de Heere heeft hem al geroepen.. maar niet om als dominee verder te gaan in z'n leven.vlinder schreef:Sja, dat hebben meer dominees gezegd. Maar als de Heere roept, zul je wel moeten...Lassie schreef:en dat wil hij ook noooit worden.vlinder schreef:Ach bloempje misschien kan je dit helpen: Mister Post is (gelukkig) nog steeds geen dominee.
Kijk je dvd's? dan word je w.s. niet bekeerd.....
Re: Kijk je dvd's? dan word je w.s. niet bekeerd.....
*ik heb een heel stuk van dit topic nog niet gelezen, zal ik maar vast opbiechten, maar ik wil wel even ergens op reageren*
In dit topic en vele andere topics, in de loop der tijden, op dit forum, wordt er ontzettend negatief geschreven over jongeren. En dat doet pijn als ik om me heen kijk hoeveel jongeren wel serieus bezig zijn met Gods woord, Bijbelstudie doen (en nee, niet omdat het moet, maar omdat ze dat willen), met elkaar over het geloof praten e.d.
En ja, ik ben me er heel goed van bewust dat er idd jongeren zijn die er niets meer mee te maken willen hebben of gewoon hun eigen gang gaan, maar spreek dan niet zo generaliserend over jongeren.
In dit topic en vele andere topics, in de loop der tijden, op dit forum, wordt er ontzettend negatief geschreven over jongeren. En dat doet pijn als ik om me heen kijk hoeveel jongeren wel serieus bezig zijn met Gods woord, Bijbelstudie doen (en nee, niet omdat het moet, maar omdat ze dat willen), met elkaar over het geloof praten e.d.
En ja, ik ben me er heel goed van bewust dat er idd jongeren zijn die er niets meer mee te maken willen hebben of gewoon hun eigen gang gaan, maar spreek dan niet zo generaliserend over jongeren.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Waarvan acte!hmprff schreef:*ik heb een heel stuk van dit topic nog niet gelezen, zal ik maar vast opbiechten, maar ik wil wel even ergens op reageren*
-
Dominee of geen dominee.... ik vind zijn uitspraak nogal zwart-wit!vlinder schreef:Ach bloempje misschien kan je dit helpen: Mister Post is (gelukkig) nog steeds geen dominee.

Het kan best zwart-wit zijn, maar het is het toch vergif wat je zelf of je kinderen geeft. Er is toch wel wat betersBloempje28 schreef:Dominee of geen dominee.... ik vind zijn uitspraak nogal zwart-wit!vlinder schreef:Ach bloempje misschien kan je dit helpen: Mister Post is (gelukkig) nog steeds geen dominee.

Gijs, GijsGijs83 schreef:Het kan best zwart-wit zijn, maar het is het toch vergif wat je zelf of je kinderen geeft. Er is toch wel wat beters![]()

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Wat wil je nou? Waarheid ontkennenvlinder schreef:Gijs, GijsGijs83 schreef:Het kan best zwart-wit zijn, maar het is het toch vergif wat je zelf of je kinderen geeft. Er is toch wel wat beters![]()

Wat ziet als waarheid hoeft het nog niet (helemaal) te zijn, Gijs.Gijs83 schreef:Wat wil je nou? Waarheid ontkennenvlinder schreef:Gijs, GijsGijs83 schreef:Het kan best zwart-wit zijn, maar het is het toch vergif wat je zelf of je kinderen geeft. Er is toch wel wat beters![]()
Helemaal mee eens, Gijs.Gijs83 schreef:Het kan best zwart-wit zijn, maar het is het toch vergif wat je zelf of je kinderen geeft. Er is toch wel wat betersBloempje28 schreef:Dominee of geen dominee.... ik vind zijn uitspraak nogal zwart-wit!vlinder schreef:Ach bloempje misschien kan je dit helpen: Mister Post is (gelukkig) nog steeds geen dominee.![]()
Overigens is de beste man geen dominee.
-
Dvd's die niet stroken met de wet van God zijn inderdaad vergif. Net als verkeerde lectuur en verkeerde sites.... maar goede dvd's hoeven geen vergif te zijn, als God op de eerste plaats staat. Net als het lezen van een mooi boek! Wanneer de goede dingen de plaats van God innemen, wordt het vergif... dan houdt het ons van God af. Dus ja.... er is meer vergif dan alleen in slechte media. Ook goede dingen kunnen een te grote plaats innemen in ons leven, waardoor we niet bezig zijn met God... dan lijkt het goed maar is het fout. Bijvoorbeeld: een ouderling die veel te druk is met zijn ambt. Lijkt heel goed: 'Die man is zo bezig voor Gods gemeente!" Maar de duivel lacht, want deze man heeft bijna geen tijd meer voor zijn gezin en voor God. Even een zijpaadje in deze discussie!Mister schreef:Wat ziet als waarheid hoeft het nog niet (helemaal) te zijn, Gijs.Gijs83 schreef:Wat wil je nou? Waarheid ontkennenvlinder schreef:Gijs, GijsGijs83 schreef:Het kan best zwart-wit zijn, maar het is het toch vergif wat je zelf of je kinderen geeft. Er is toch wel wat beters![]()
de reactie in Opgemerkt (RD vandaag) val ik bij
ik ookhelma schreef:de reactie in Opgemerkt (RD vandaag) val ik bij
Persoonlijk: Ik heb jaren m'n (genade)tijd verdaan met het kijken naar tv-programma's via de pc (lang leve het www!!) totdat de Heere me liet zien waar ik mee bezig was. Ik schaamde me zó, ik durfde de computer niet eens meer op te starten....
Ik werd me bewust dat ik de Heere daardoor op het hart getrapt had, door liever met de dingen van de wereld bezig te zijn dan met het zoeken van de Heere. Wel wetend bekeerd te moeten worden maar het niet te willen.
Toch heeft dit mogen leiden tot het grootste wonder: De Heere heeft mijn harde hart gebroken door op Hem te mogen zien. De woorden uit het HAvondmaalsformulier: Ik voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven, zijn voor mij bewaarheid geworden.
En wat betreft het kijken naar tv-programma's (wat voor mij hetzelfde is als *DVD's kijken): wat een lust was, werd een last...
Wat ik hiermee wil zeggen is: Je kunt bekeerd worden als je *DVD's kijkt, maar het zal je dan wel gaan berouwen dat je dat gedaan hebt....
Paulus vervolgde Gods kerk en werd bekeerd, maar kreeg daar (daarna) toch ook berouw van?
*onverantwoorde DVD's (en iedereen weet deksels goed voor zichzelf welke dat zijn)
voor een aantal mensen is élke dvd onverantwoord................Zacheüs schreef:
*onverantwoorde DVD's (en iedereen weet deksels goed voor zichzelf welke dat zijn)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
-
Ik vind het van de zotte dat er zo'n heisa wordt gemaakt over de moderne communicatiemiddelen waarvan ieder een GEPAST gebruik mag maken. (Let op de hoofdletters). Alles heeft zijn goede en slechte kanten en we moeten een ieder de christelijke vrijheid gunnen om iets te doen of niet te doen wat dat betreft.
Denk eens aan degenen die aan huis gebonden zijn en zo met veel dingen kunnen meeleven. En kom nu niet met 'de hele dag 'stichtelijke lectuur' en 'bijbel' lezen en 'preken beluisteren'. Daar kan een mens ook soms even genoeg van krijgen en God vraagt niet van ons dat we de hele dag als een asceet leven.
Ik heb het artikel van deze heer(?) Post niet gelezen (Ik lees geen RD), maar ik vind het hoogste arrogant van deze doctor (waarin?) om zulke dingen die wellicht zijn persoonlijke mening zijn, publiek te maken. Of hij uitmaakt of iemand al dan niet bekeerd wordt. Hij wil dus blijkbaar op de stoel van de Heilige God gaan zitten, Die bekering in de harten van de mensen werkt.
Denk eens aan degenen die aan huis gebonden zijn en zo met veel dingen kunnen meeleven. En kom nu niet met 'de hele dag 'stichtelijke lectuur' en 'bijbel' lezen en 'preken beluisteren'. Daar kan een mens ook soms even genoeg van krijgen en God vraagt niet van ons dat we de hele dag als een asceet leven.
Ik heb het artikel van deze heer(?) Post niet gelezen (Ik lees geen RD), maar ik vind het hoogste arrogant van deze doctor (waarin?) om zulke dingen die wellicht zijn persoonlijke mening zijn, publiek te maken. Of hij uitmaakt of iemand al dan niet bekeerd wordt. Hij wil dus blijkbaar op de stoel van de Heilige God gaan zitten, Die bekering in de harten van de mensen werkt.
Dat is ook wat mij tegenstaat aan dit soort uitlatingen. Helaas staan mensen in de gereformeerde gezindte daar soms erg snel mee klaar: als jij nog zus, of als jij niet zo, dan zou ik m'n bekering nog maar eens nakijken, dan ben je nog een vreemdeling van genade, dan kun je onmogelijk een van God geroepen predikant zijn, dan word je vast nooit bekeerd. Veel te vaak heb ik dat soort verhalen gehoord. Men matigt zich een oordeel aan dat -zoals je zegt- alleen de Heere toekomt.Eppo Gremdaat schreef:Ik heb het artikel van deze heer(?) Post niet gelezen (Ik lees geen RD), maar ik vind het hoogste arrogant van deze doctor (waarin?) om zulke dingen die wellicht zijn persoonlijke mening zijn, publiek te maken. Of hij uitmaakt of iemand al dan niet bekeerd wordt. Hij wil dus blijkbaar op de stoel van de Heilige God gaan zitten, Die bekering in de harten van de mensen werkt.
Steef Post is overigens neerlandicus, en zit na een loopbaan in het onderwijs tegenwoordig als manager bij Eleos. En hij drukt zich wil vaker op deze manier uit.
~~Soli Deo Gloria~~