negro's dus, die ontbraken nog ja-DIA- schreef:Ik denk dat we in dit verband kunnen denken aan neo-gereformeerden: (vrijgemaakten, nederlands geref. en deels christelijk gereformeerden....)

negro's dus, die ontbraken nog ja-DIA- schreef:Ik denk dat we in dit verband kunnen denken aan neo-gereformeerden: (vrijgemaakten, nederlands geref. en deels christelijk gereformeerden....)
Misschien kan refo aangeven waarom hij de naam gebruikt die hij gebruikt.vlinder schreef:Ik zat ergens in een vragenrubriek te lezen en kwam het volgende tegen:
Is een grefo hetzelfde als een refo? Zo niet, wat is dan het verschil?
Antwoord
Beste vragensteller,
Een refo is iemand die behoort tot de reformatorische (bevindelijke) kerken, een grefo is iemand die behoort tot de gereformeerde/hervormde (met meer nadruk op het verbond) kerken.
Vriendelijke groet,
Raymond Warnaar
Is dit echt een serieuze titel?
En wat ben jij?
Nono was al bezetGenade door recht schreef:Misschien kan refo aangeven waarom hij de naam gebruikt die hij gebruikt.
Ik heb die nick al sinds refotrefpunt.nl.Genade door recht schreef: Misschien kan refo aangeven waarom hij de naam gebruikt die hij gebruikt.
o, dus je was niet de enige refo daar?refo schreef:Ik heb die nick al sinds refotrefpunt.nl.Genade door recht schreef: Misschien kan refo aangeven waarom hij de naam gebruikt die hij gebruikt.
Dat is lang geleden. 1999 of zo. Op dat trefpunt troffen refo's elkaar.
me, myself and I, heet dat toch?Hendrikus schreef:o, dus je was niet de enige refo daar?refo schreef:Ik heb die nick al sinds refotrefpunt.nl.Genade door recht schreef: Misschien kan refo aangeven waarom hij de naam gebruikt die hij gebruikt.
Dat is lang geleden. 1999 of zo. Op dat trefpunt troffen refo's elkaar.
Misschien een tip voor de volgende meeting?eilander schreef:Terug naar Antiochië, wat mij betreft.
Zelf noem ik mij wel een Refo ja. De meeste van mijn collega's zijn Evo en dan heb ik nog een dierbare collega, die is Bapto.Grefo
Refo
Profo
Provo
Vrijgo
Chigro
Een oud collega van mij is Holo.jakobmarin schreef:Zelf noem ik mij wel een Refo ja. De meeste van mijn collega's zijn Evo en dan heb ik nog een dierbare collega, die is Bapto.Grefo
Refo
Profo
Provo
Vrijgo
Chigro
Weer anderen zijn Ietso's en een heel enkele een Athio.
Halloooo
Auto schreef:Een oud collega van mij is Holo.jakobmarin schreef:Zelf noem ik mij wel een Refo ja. De meeste van mijn collega's zijn Evo en dan heb ik nog een dierbare collega, die is Bapto.Grefo
Refo
Profo
Provo
Vrijgo
Chigro
Weer anderen zijn Ietso's en een heel enkele een Athio.
Halloooo
Nah, dat klinkt zo als "nep-gereformeerden, het scheelt ook maar 1 letter". Dat is misschien ook wel jou visie, maar niet die van die gereformeerden-DIA- schreef:Ik denk dat we in dit verband kunnen denken aan neo-gereformeerden: (vrijgemaakten, nederlands geref. en deels christelijk gereformeerden....)
Marco schreef:Hoezo niet? Je noemde toch de NGK al?Marnix schreef:
(buitenverbanders enzo ga ik even niet noemen)
Met de term NEO-GEREFORMEERD worden onder ons (reformatorische kerken) algemeen de (oude) Gereformeerde Kerken (gedachtengoed van dr. A. Kuyper), Gereformeerd vrijgemaakt (gedachtengoed van prof. K. Schilder), en verwanten (NGK en deels de CGK) bedoelt...Marnix schreef:Nah, dat klinkt zo als "nep-gereformeerden, het scheelt ook maar 1 letter". Dat is misschien ook wel jou visie, maar niet die van die gereformeerden-DIA- schreef:Ik denk dat we in dit verband kunnen denken aan neo-gereformeerden: (vrijgemaakten, nederlands geref. en deels christelijk gereformeerden....)![]()