Het boek Prediker behoort tot de zgn. wijsheids- c.q. poëtische literatuur. Dat moet je hierbij wel in je achterhoofd houden. Met een uitspraak als hierboven doet Prediker daarom geen feitelijke uitspraak, maar wil hij ons hiermee vooral wil laten nadenken: 'ga er niet te snel van uit dat je iets nieuws bedenkt'. Zelfrelativering dus.albion schreef:Waar slaat deze tekst dan op:
„Hetgeen er geweest is, hetzelve zal er zijn, en hetgeen er gedaan is, hetzelve zal er gedaan worden; zodat er niets nieuws is onder de zon.”
Welke muziek beluister je nu? [6]
Re: Welke muziek beluister je nu? [6]
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- MarthaMartha
hervormingsavond in Veenendaal, zit op mijn neefjes te passen dus kan er niet bij zijn... heerlijk dat je zo toch mee kan luisteren...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Inderdaad, heel practischMarthaMartha schreef:hervormingsavond in Veenendaal, zit op mijn neefjes te passen dus kan er niet bij zijn... heerlijk dat je zo toch mee kan luisteren...

- MarthaMartha
Hahahaa... jij hebt de oppasdienst? dat koor hoor je bijna niet.... wanneer staat jullie ds in het programma? (stuur je vrouw even een sms... zie kan het zo zien in d'r boekje)Auto schreef:Inderdaad, heel practischMarthaMartha schreef:hervormingsavond in Veenendaal, zit op mijn neefjes te passen dus kan er niet bij zijn... heerlijk dat je zo toch mee kan luisteren...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Beetje muzak.
Wasda?Mister schreef:Beetje muzak.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muzakjudith schreef:Wasda?Mister schreef:Beetje muzak.
Achso... ik begrijp het.Mister schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Muzakjudith schreef:Wasda?Mister schreef:Beetje muzak.

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Ik luister naar een sterke brok nostalgie oproepende CD:
Schoolliederen (uit mijn jeugd
) door Karel Bogerd (Bariton) met Dick Sanderman op een harmonium!!
Ik noem er een paar:
- Vier weverkens
- De winter is vergangen
- Zie de leliën op het veld
- Sikkels klinken, sikkels blinken
- Een karretje op een zandweg reed
Prachtig!
Schoolliederen (uit mijn jeugd

Ik noem er een paar:
- Vier weverkens
- De winter is vergangen
Prachtig!
Ik ken ze allemaal!jvdg schreef:Ik luister naar een sterke brok nostalgie oproepende CD:
Schoolliederen (uit mijn jeugd) door Karel Bogerd (Bariton) met Dick Sanderman op een harmonium!!
Ik noem er een paar:
- Vier weverkens
- De winter is vergangen
Prachtig!
Hoewel ze uit een tijd stammen die ver voor mijn tijd was...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
In totaal zijn het 27 liedjes, 5 kwartier smullen.-DIA- schreef:Ik ken ze allemaal!jvdg schreef:Ik luister naar een sterke brok nostalgie oproepende CD:
Schoolliederen (uit mijn jeugd) door Karel Bogerd (Bariton) met Dick Sanderman op een harmonium!!
Ik noem er een paar:
- Vier weverkens
- De winter is vergangen
Prachtig!
Hoewel ze uit een tijd stammen die ver voor mijn tijd was...

En dat voor € 3.
Daar heb ik nog geen 30 cent voor over...jvdg schreef:In totaal zijn het 27 liedjes, 5 kwartier smullen.-DIA- schreef:Ik ken ze allemaal!jvdg schreef:Ik luister naar een sterke brok nostalgie oproepende CD:
Ik noem er een paar:
- Vier weverkens
- De winter is vergangen
Prachtig!
Hoewel ze uit een tijd stammen die ver voor mijn tijd was...![]()
En dat voor € 3.

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat meen je niet, DIA! Dat vind ik ook al een van de redenen dat de jeugd zo weinig weten van hun vaderland. De liedjes kennen ze niet meer, de geschiedenis reikt niet verder dan WOII en bij sommigen (die graag lezen) weten ze ook wel iets van de Franse tijd.-DIA- schreef:Daar heb ik nog geen 30 cent voor over...jvdg schreef:In totaal zijn het 27 liedjes, 5 kwartier smullen.-DIA- schreef:Ik ken ze allemaal!jvdg schreef:Ik luister naar een sterke brok nostalgie oproepende CD:
Ik noem er een paar:
- Vier weverkens
- De winter is vergangen
Prachtig!
Hoewel ze uit een tijd stammen die ver voor mijn tijd was...![]()
En dat voor € 3.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)