Mits het gebruik in overeenstemming is met hetgeen naar de regels van het maatschappelijk verkeer redelijkerwijs geoorloofd is, staat er bij. Ik heb nog nooit eerder verhaaltjes van Jip en Janneke gelezen die door een andere auteur zijn geschreven. Dat zal best gebeuren hoor, maar of deze ook allemaal openbaar gemaakt worden zoals dat hier door een forummer is gedaan, dat is nog maar de vraag. Ik weet dus niet of het in deze vorm geoorloofd is.Josephus schreef:Ik denk dat het met dat auteursrecht nog wel mee zal vallen. Het verhaaltje van Sela lijkt me een schoolvoorbeeld van een pastiche en volgens de Auteurswet (art. 18b) is die in principe toegestaan.Marie-Henriëtte schreef:@Sela, ik heb het even uitgezocht en nu blijkt toch dat Bureaucraat gelijk heeft wat betreft het auteursrecht. Als ik jou was, zou ik alleen even de namen veranderen en er twee andere leuke namen van maken. Voor meer informatie kun je even een blik werpen op de volgende site: http://wetten.overheid.nl/BWBR0001886/g ... HoofdstukI
Jip en Janneke in de kerk.
-
Re: Jip en Janneke in de kerk.
Dat weet ik ook niet. Het probleem van dit soort kwesties is dat ze nogal casuïstisch zijn, veel zal dus moeten worden ingevuld door de rechtspraak. De vaagheid van termen als 'redelijkerwijs geoorloofd' helpt ook niet echt mee.Marie-Henriëtte schreef:Mits het gebruik in overeenstemming is met hetgeen naar de regels van het maatschappelijk verkeer redelijkerwijs geoorloofd is, staat er bij. Ik heb nog nooit eerder verhaaltjes van Jip en Janneke gelezen die door een andere auteur zijn geschreven. Dat zal best gebeuren hoor, maar of deze ook allemaal openbaar gemaakt worden zoals dat hier door een forummer is gedaan, dat is nog maar de vraag. Ik weet dus niet of het in deze vorm geoorloofd is.
Ik ken zelf overigens wel meer voorbeelden van alternatieve JJ-verhalen (columns).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)

Zo zijn we dan ook wel weer. 

Als een chirurg te veel latijn gebruikt aan het bed van een patiënt zeggen wij ook: nu even in jip-en-janneke-taal graag.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Zo is dat. En documenteren van ingewikkelde systemen in de ICT doen we in Jip-en-janneke-taal met Nijntje-plaatjes.vlinder schreef:Als een chirurg te veel latijn gebruikt aan het bed van een patiënt zeggen wij ook: nu even in jip-en-janneke-taal graag.

vlinder schreef:Als een chirurg te veel latijn gebruikt aan het bed van een patiënt zeggen wij ook: nu even in jip-en-janneke-taal graag.

Hmmm... ik zat te bedenken dat de hond aan het eind ook vast nog de kruimels van het avondmaalsbrood van de grond op zou eten... maar dat was niet het geval 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
tja.. avondmaalsdiensten hebben dan toch weer zo'n lading, dat dat niet direct in me opgekomen is.
maar ik ben dan ook niet vrijgemaakt.
na 'm nog een keer gelezen te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik het een heel goed verhaal vind. Oke, de vorm had nog wel wat Jipser gekund hier en daar, maar er zit spanning in, en humor, en realiteitszin, en een boodschap. Wat wil je nog meer? Dankjewel, Sela!
sela schreef:tja.. avondmaalsdiensten hebben dan toch weer zo'n lading, dat dat niet direct in me opgekomen is.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
al ben ik ook weer niet tegen nieuwe dingen en samenwerkingen hoor...Marnix schreef:sela schreef:tja.. avondmaalsdiensten hebben dan toch weer zo'n lading, dat dat niet direct in me opgekomen is.
maar ik ben dan ook niet vrijgemaakt.Gelukkig. 't Is jouw verhaal, niet het mijne
(btw, nog gefeliciteerd met je a.s. huwelijk

Hmm, ik zie het vooral wel als een dog-ma.jvdg schreef:Welke ds. het ook heeft gezegd, ik ben het er absoluut niet mee eens.Tiberius schreef:Van ds. W.C. Lamain is de uitspraak bekend toen hij bij een hondenbezittend ambtscollega kwam:
Sommige mensen hebben een kruis, anderen nemen een kruis.
Wel fijn om een keer geen dogmatische reden of zoiets te hebben om het oneens te zijn met een dominee.
Geweldig, deze humor!!CGvdB schreef:Hmm, ik zie het vooral wel als een dog-ma.jvdg schreef:Welke ds. het ook heeft gezegd, ik ben het er absoluut niet mee eens.Tiberius schreef:Van ds. W.C. Lamain is de uitspraak bekend toen hij bij een hondenbezittend ambtscollega kwam:
Sommige mensen hebben een kruis, anderen nemen een kruis.
Wel fijn om een keer geen dogmatische reden of zoiets te hebben om het oneens te zijn met een dominee.

Jongens, dit is egt lachen zowel het verhaal als de anekdote betreffende een kruis... 

Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.