Iedereen in de klas had lopen moppperen, maar ik vind 't wel 'n goeie regel! Gaan ze naar een (sorry verkeerd uitgedrukt, ik weet het) refo-school, en dan lopen ze nog in mini-rokjes

Als ze zich fatsoenlijk kleden, hebben ze nergens last van....*girly* schreef:M'n zusje liep gister ook al te mopperen, op de Pieter Zandt hebben ze de rokken laten zien die meiden aan krijgen als hun rok te kort is!
Iedereen in de klas had lopen moppperen, maar ik vind 't wel 'n goeie regel! Gaan ze naar een (sorry verkeerd uitgedrukt, ik weet het) refo-school, en dan lopen ze nog in mini-rokjes
schaf een stel leggings aan.. rok tekort.. legging eronder..Zita schreef:de kleding van mijn leerlingen. Wat kleding betreft ben ik echt geen uber-refo, maar vandaag was het bar en boos.
110 leerlingen om bij te surveilleren, waarvan de helft vrouw. Dat zijn dus 55 dames. Daarvan hadden er vijf een broek aan (ach ja, ze zitten hier pas vijf jaar op school, dan weet je natuurlijk nog niet dat de rok alhier gewoonte is). 50 dames waren in rok. Daarvan waren er twee rokken die min of meer de reglementaire lengte haalden. En 53 veel en veel te kort. Hebben meisjes echt niet door wat dit met mannen en jongens doet? En hoe ze zichzelf profileren? En welk beeld ze van christelijk Nederland neerzetten?
(toen de omgekledebroekendames weer terugkwamen, dacht ik: had je broek maar aangehouden. Dan was je tenminste aangekleed geweest)
Waarom kiest de leerling of de ouders voor een reformatorische school als die leerling uitdagende,onchristelijke kleding aan doet. Ik begrijp die leerling en zijn/haar ouders niet.*girly* schreef:M'n zusje liep gister ook al te mopperen, op de Pieter Zandt hebben ze de rokken laten zien die meiden aan krijgen als hun rok te kort is!
zal ik je wat verklappen? Die leerlingen gaan netjes met een lange rok naar school en kleden zich voor school om (en trekken dan een korte rok aan). Dit gebeurde in mijn tijd (op die school) ontzettend vaak.zusterelly schreef:Waarom kiest de leerling of de ouders voor een reformatorische school als die leerling uitdagende,onchristelijke kleding aan mag. Ik begrijp die leerling en zijn/haar ouders niet.*girly* schreef:M'n zusje liep gister ook al te mopperen, op de Pieter Zandt hebben ze de rokken laten zien die meiden aan krijgen als hun rok te kort is!
henriët schreef:ik liet Jean vanmiddag drie kwartier even naar de winkel gaan..
Yes, klasse Jean.henriët schreef:ik liet Jean vanmiddag drie kwartier even naar de winkel gaan..
hij moest noooooooodig nieuwe pakken, en er was nu een aanbieding, 2 pakken voor...
enfin, komt ie terug.....
ik heel verwachtingsvol...
( eerste keer dat ie zonder mij ging... )
en helaas.. ik kon t niet echt super vinden, maar alle kaartjes waren er al af gehaald, dus ja, hij zal t toch echt moeten dragen..
maar soms vind ik iets na een week wel leuk worden, dus Jean.. ik zou zeggen, houd moed:)
Jean, hoe doe je dat??? 'k Wil met je praten.henriët schreef:ik liet Jean vanmiddag drie kwartier even naar de winkel gaan..
hij moest noooooooodig nieuwe pakken, en er was nu een aanbieding, 2 pakken voor...
en helaas.. ik kon t niet echt super vinden, maar alle kaartjes waren er al af gehaald, dus ja, hij zal t toch echt moeten dragen..
maar soms vind ik iets na een week wel leuk worden, dus Jean.. ik zou zeggen, houd moed:)
Nou het lijkt me waardeloos: Ik ga nooit mee om kleren te kopen. Käthe koopt de boel gewoon. Heerlijk. Er is niets zo vervelend dan kledingwinkels afstruinen.fluitje schreef:Yes, klasse Jean.henriët schreef:ik liet Jean vanmiddag drie kwartier even naar de winkel gaan..
Onder het juk vandaan en eigen keuzes.
Ik word met een, elke keer weer andere truc, meegetroond naar zo'n klerenzaak, voor bijv. sokken of ondergoed. Maar en passant en bijna onweerstaanbaar word ik in een eindeloos aantal pakken gehesen, waarbij ik de kracht mis om gewoon NEE te zeggen.Luther schreef:Nou het lijkt me waardeloos: Ik ga nooit mee om kleren te kopen. Käthe koopt de boel gewoon. Heerlijk. Er is niets zo vervelend dan kledingwinkels afstruinen.fluitje schreef:Yes, klasse Jean.henriët schreef:ik liet Jean vanmiddag drie kwartier even naar de winkel gaan..
Onder het juk vandaan en eigen keuzes.
Ik snap je precies. Ik ga naar een winkel omdat ze hebben wat ik wil.. Ik moet van al dat rondgesjouw niets hebben.Lassie schreef:misschien ben ik wel geen echte vrouw? maar ik heb echt een hekel aan shoppen.
Als ik kleren nodig heb weet ik precies in welke winkels ik kan slagen en ben ik ook met een enkele minuten klaar. Daarin lijk ik absoluut niet op m'n moeder (die kan echt een hele dag winkelen).