Dan zijn wij eruit! Nu de rest van het forum nogAnder schreef:Alsmede de vrijheid om te benoemen dat de HSV geen herziening is maar een nieuwe vertaling die op onderdelen niet zo betrouwbaar is als de SV.JolandaOudshoorn schreef: Wees niet bang, ik blijf de SV ook lezen. Maar laten we iedereen een beetje vrijheid gunnen in deze dingen.
Dan zijn we eruit.
Sprekers GBS-Toogdag ageren tegen HSV
- JolandaOudshoorn
Re: Sprekers GBS-Toogdag ageren tegen HSV
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Bert Mulder
- Contacteer:
Geeft het beestje een ander naampje, en ieder is tevreden....JolandaOudshoorn schreef:Dan zijn wij eruit! Nu de rest van het forum nogAnder schreef:Alsmede de vrijheid om te benoemen dat de HSV geen herziening is maar een nieuwe vertaling die op onderdelen niet zo betrouwbaar is als de SV.JolandaOudshoorn schreef: Wees niet bang, ik blijf de SV ook lezen. Maar laten we iedereen een beetje vrijheid gunnen in deze dingen.
Dan zijn we eruit.
(Behalve de HSV geld mensen, omdat die lang niet zoveel verkopen zullen als ze niet op de SV naam kunnen incassseren....)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Als dat echt zou werken, zou ik zeggen: Vandaag nog doen...Bert Mulder schreef:Geeft het beestje een ander naampje, en ieder is tevreden....
Zou opzich goed zijn, het dwingt de HSV om elke vertaalkeuze te verantwoorden (nieuwe kanttekeningen), en dwingt de GBS om met echte inhoudelijke argumenten tegen de HSV te komen (en die argumenten zijn er zeker wel, zie de posts van Zonderling in diverse topics).
Geloof je nu echt dat er commerciële motieven zijn om de naam SV erin te houden?Bert Mulder schreef:Geeft het beestje een ander naampje, en ieder is tevreden....JolandaOudshoorn schreef:Dan zijn wij eruit! Nu de rest van het forum nogAnder schreef:Alsmede de vrijheid om te benoemen dat de HSV geen herziening is maar een nieuwe vertaling die op onderdelen niet zo betrouwbaar is als de SV.JolandaOudshoorn schreef: Wees niet bang, ik blijf de SV ook lezen. Maar laten we iedereen een beetje vrijheid gunnen in deze dingen.
Dan zijn we eruit.
(Behalve de HSV geld mensen, omdat die lang niet zoveel verkopen zullen als ze niet op de SV naam kunnen incassseren....)
Wat mij betreft mag 'ie gewoon Dordtse Bijbel gaan heten, geen enkel probleem. Ik heb al een Naardense, dus daar kan best een Dordtse bij.
~~Soli Deo Gloria~~
Het naampje HSV is nodig om de vertaling te legitiem te doen zijn in de ogen van onze gezindte.memento schreef:Als dat echt zou werken, zou ik zeggen: Vandaag nog doen...Bert Mulder schreef:Geeft het beestje een ander naampje, en ieder is tevreden....
Zou opzich goed zijn, het dwingt de HSV om elke vertaalkeuze te verantwoorden (nieuwe kanttekeningen), en dwingt de GBS om met echte inhoudelijke argumenten tegen de HSV te komen (en die argumenten zijn er zeker wel, zie de posts van Zonderling in diverse topics).
- Bert Mulder
- Contacteer:
Wat kan anders het motief wezen?Hendrikus schreef: Geloof je nu echt dat er commerciële motieven zijn om de naam SV erin te houden?
Wat mij betreft mag 'ie gewoon Dordtse Bijbel gaan heten, geen enkel probleem. Ik heb al een Naardense, dus daar kan best een Dordtse bij.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Volgens mij geldt dit nog steeds, anderhalve dag en tien pagina's verder.caprice op 13 oktober, 6.13 am schreef:Wat wel een feit is, is dat het me niet erg vruchtbaar lijkt om op deze galrotonde door te draaien.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Als men bij de GBS eens normaal gingen doen zijn dit soort discussie's ook niet nodig. Wel jammer, want naast de gbs bijbel doen ze goed werk zoals de vertaling van kinderboekjes ed.caprice schreef:Volgens mij geldt dit nog steeds, anderhalve dag en tien pagina's verder.caprice op 13 oktober, 6.13 am schreef:Wat wel een feit is, is dat het me niet erg vruchtbaar lijkt om op deze galrotonde door te draaien.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tjonge zeg, wat zegt het spreekwoord ook alweer? De pot verwijt... of zoiets? Mag men geen kritiek meer leveren?Gian schreef:Als men bij de GBS eens normaal gingen doen zijn dit soort discussie's ook niet nodig.caprice schreef:Volgens mij geldt dit nog steeds, anderhalve dag en tien pagina's verder.caprice op 13 oktober, 6.13 am schreef:Wat wel een feit is, is dat het me niet erg vruchtbaar lijkt om op deze galrotonde door te draaien.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
Zonderling
Misschien kunnen we later een serieuzer topic openen met betrekking tot de HSV.
Bijvoorbeeld:
< Verschillen in vertaling tussen HSV en Statenvertaling >
Tot die tijd stel ik voor:

Bijvoorbeeld:
- Oude-Waarheid
Lijkt me heel verstandig heeft toch eigenlijk niets meer met de Toogdag van de GBS te maken.Zonderling schreef:Misschien kunnen we later een serieuzer topic openen met betrekking tot de HSV.
Bijvoorbeeld:
misschien is het juist wel wat om erop door te gaan door bijvoorbeeld te doorgronden wat de ander [ten opzichte van het eigen standpunt] bedoelt.
uiteraard kan dat vuur opleveren, maar misschien vloeien er interessante gezichtspunten uit voort.
er zijn al diverse mensen teleurgesteld gestopt met reageren in dit topic. hebben we oog voor hen? wat bedoelden ze precies?
uiteraard kan dat vuur opleveren, maar misschien vloeien er interessante gezichtspunten uit voort.
er zijn al diverse mensen teleurgesteld gestopt met reageren in dit topic. hebben we oog voor hen? wat bedoelden ze precies?
Van harte mee eens.Zonderling schreef:Misschien kunnen we later een serieuzer topic openen met betrekking tot de HSV.
Bijvoorbeeld:
Goed idee! Deze gaat op slot en nieuw topic over verschillen kan aangemaakt worden. En daarin dan alleen discussieren over die verschillen.