Wist je dat . . . [12]

MarthaMartha

Re: Wist je dat . . . [12]

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:
Gian schreef:
MarthaMartha schreef:... het heel apart is om met een laptop op de bank te hangen terwijl demo het eten klaarmaakt? het begint heerlijk te ruiken en ik hoef er niks aan te doen...
Leuk hé om dit even mede te delen? :)
ja, het is apart, ik heb járen zelf gekookt en dan is het even wennen als je kunt gaan zitten terwijl een ander nog bezig is..... (martha hé...) :slurp
Geniet ervan meid!!
doe ik... met volle teugen!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Moni

Bericht door Moni »

... vreugde en verdriet heel dichtbij elkaar liggen
... er hier een bietenoptocht is, dus muziekkorps door het dorp gaat
... we net een telefoontje kregen dat onze opa overleden is en dat dat heel tegenstrijdig voelt.
... mijn opa wel al 88 was, maar toch....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Moni schreef:... vreugde en verdriet heel dichtbij elkaar liggen
... we net een telefoontje kregen dat onze opa overleden is en dat dat heel tegenstrijdig voelt.
sterkte moni!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

sterkte!!
ik snap het.
Toen mijn opa stierf in het ziekenhuis, was er net buiten het ziekenhuis een muziekkorps waarvan het geluid doordrong tot in de sterfkamer...
de familie heeft dat ook als heel naar ervaren.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
sterkte moni!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

Sterkte Moni
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:
Moni schreef:
Lassie schreef:
Ik bel echt super weinig met mijn fam. Meestal ben ik degene die dan een telefoontje pleeg. Of er moet iets geboren zijn.

Alleen als er iets speciaals is (toen we gingen trouwen heb ik de fam. gebeld).

Verjaardagen worden ook weinig bezocht.
... dat een verandering in de maatschappij is waar ik veel moeite mee heb.
... men tegenwoordig zo ik gericht is en weinig tijd voor anderen heeft.
... ik dan ook echt nog niet aan mijn verjaardag moet denken..... straks komen er zo weinig dat het de moeite niet is om het te houden.
Ik dit helemaal niet herken. Onze families wonen behoorlijk verspreid in het land (tot in belgie aan toe) maar ik kan wel zeggen dat we een hechte band hebben. Wat natuurlijk ook wel eens mond op meningsverschillen, maar dat hoort erbij en zolang je elkaar recht in de ogen kan blijven kijken, is er niets aan de hand. En nee, we bezoeken niet alle verjaardagen, gaan niet wekelijks bij elkaar op bezoek en hangen ook niet elke dag aan de telefoon. Maar de onderlinge verhoudingen zijn goe en de band is stevig!
Misschien komt het ook wel omdat ik een dorp woon, in een vrij christelijk dorp, waar sociale controle nog een functie heeft. Maar ik heb meer dan genoeg mensen die tijd vrijmaken voor anderen.
Ik besef wel, dat ik in een bijzondere bevoorrechte positie zit, gezien de regelmatige postings die op RF wordt gezet waar wordt beschreven dat er steeds minder omzien naar elkaar is. En ik ben dan ook erg dankbaar dat ik zo gezegend ben met lieve families, vrienden, buren, kennissen en gemeenteleden. En Refoforummers niet te vergeten :super
ik kan er miet mee zitten dat er geen onderlinge contacten zijn.....ik ben nu eenmaal een pure "loner" of "einzelgänger" in het leven......ik leef het liefst helemaal alleen.....geen kans op ruzie oid :langue

@ Moni.........heel veel sterkte, en gecondoleerd!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
vlinder

Bericht door vlinder »

Mijn ervaring is dat als je zelf investeerd in mensen, je meestal veel terug krijgt. Niet voor niets is er een spreekwoord: wie goed doet, goed ontmoed.

Ik heb verschillende voorbeelden gezien. Eén daarvan: een dementerende vrouw bij ons op de afdeling. Niet meer in staat om contacten te onderhouden. Je zou kunnen zeggen: het moest bij de andere nu van één kant komen. Maar ze had in haar leven voor iedereen klaar gestaan, altijd vriendelijk, geen moeite teveel. Op haar oude dag kreeg ze dus bijna elke dag bezoek en met haar verjaardag 100 kaarten! Dit t.o. mensen die bijna nooit bezoek kregen. En vaak waren dit mensen die (ook op latere leeftijd nog steeds) niet de makkelijkste geweest waren...

(en het leuke bij die kaarten is, dat ze elke dag weer nieuw voor haar waren als je weer een stapeltje gaf wat uit haar nachtkastje kwam... :super )
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

Geweldig... :super
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

vlinder schreef:Mijn ervaring is dat als je zelf investeerd in mensen, je meestal veel terug krijgt. Niet voor niets is er een spreekwoord: wie goed doet, goed ontmoed.
...wat overigens niet wil zeggen dat eenzaamheid (of (familie)relaties die anders lopen dan je zelf zou willen) altijd je eigen schuld zijn. In sommige relaties kun je investeren tot je een ons weegt, en nooit resultaat van je inspanningen zien.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zita schreef:
vlinder schreef:Mijn ervaring is dat als je zelf investeerd in mensen, je meestal veel terug krijgt. Niet voor niets is er een spreekwoord: wie goed doet, goed ontmoed.
...wat overigens niet wil zeggen dat eenzaamheid (of (familie)relaties die anders lopen dan je zelf zou willen) altijd je eigen schuld zijn. In sommige relaties kun je investeren tot je een ons weegt, en nooit resultaat van je inspanningen zien.
Helaas maar al te waar. Het ligt ook wel aan de ontvanger. Soms moedwillig, soms zit het er gewoon niet in...
albion

Bericht door albion »

Zita schreef:
hier past denk ik ook een spreekwoord op: stank voor dank....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Moni

Bericht door Moni »

... ik de mensen bedank voor hun goede wensen.
... ik tegen de komende dagen als een berg op zie
Lourens

Bericht door Lourens »

- het hier achter het glas, in het zonnetje heerlijk toeven is?
- ik zo geniet van en vrije dag
- straks toch thuis nog wat moet doen
- en me dus eerst maar eens normaal aankleed
- ik rf maar even vol spam.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
jvdg

Bericht door jvdg »

Moni schreef:... ik de mensen bedank voor hun goede wensen.
... ik tegen de komende dagen als een berg op zie
Dat begrijp ik.
Heel veel sterkte toegewenst hoor.
Gesloten