doe ik... met volle teugen!JolandaOudshoorn schreef:Geniet ervan meid!!MarthaMartha schreef:ja, het is apart, ik heb járen zelf gekookt en dan is het even wennen als je kunt gaan zitten terwijl een ander nog bezig is..... (martha hé...)Gian schreef:Leuk hé om dit even mede te delen?MarthaMartha schreef:... het heel apart is om met een laptop op de bank te hangen terwijl demo het eten klaarmaakt? het begint heerlijk te ruiken en ik hoef er niks aan te doen...
Wist je dat . . . [12]
- MarthaMartha
Re: Wist je dat . . . [12]
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
... vreugde en verdriet heel dichtbij elkaar liggen
... er hier een bietenoptocht is, dus muziekkorps door het dorp gaat
... we net een telefoontje kregen dat onze opa overleden is en dat dat heel tegenstrijdig voelt.
... mijn opa wel al 88 was, maar toch....
... we net een telefoontje kregen dat onze opa overleden is en dat dat heel tegenstrijdig voelt.
- MarthaMartha
sterkte moni!Moni schreef:... vreugde en verdriet heel dichtbij elkaar liggen
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Moni schreef:... vreugde en verdriet heel dichtbij elkaar liggen
sterkte!!
ik snap het.
Toen mijn opa stierf in het ziekenhuis, was er net buiten het ziekenhuis een muziekkorps waarvan het geluid doordrong tot in de sterfkamer...
de familie heeft dat ook als heel naar ervaren.
- JolandaOudshoorn
MarthaMartha schreef:sterkte moni!Moni schreef:... vreugde en verdriet heel dichtbij elkaar liggen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Sterkte Moni
ik kan er miet mee zitten dat er geen onderlinge contacten zijn.....ik ben nu eenmaal een pure "loner" of "einzelgänger" in het leven......ik leef het liefst helemaal alleen.....geen kans op ruzie oidJolandaOudshoorn schreef:Ik dit helemaal niet herken. Onze families wonen behoorlijk verspreid in het land (tot in belgie aan toe) maar ik kan wel zeggen dat we een hechte band hebben. Wat natuurlijk ook wel eens mond op meningsverschillen, maar dat hoort erbij en zolang je elkaar recht in de ogen kan blijven kijken, is er niets aan de hand. En nee, we bezoeken niet alle verjaardagen, gaan niet wekelijks bij elkaar op bezoek en hangen ook niet elke dag aan de telefoon. Maar de onderlinge verhoudingen zijn goe en de band is stevig!Moni schreef:... dat een verandering in de maatschappij is waar ik veel moeite mee heb.Lassie schreef:
Ik bel echt super weinig met mijn fam. Meestal ben ik degene die dan een telefoontje pleeg. Of er moet iets geboren zijn.
Alleen als er iets speciaals is (toen we gingen trouwen heb ik de fam. gebeld).
Verjaardagen worden ook weinig bezocht.
... men tegenwoordig zo ik gericht is en weinig tijd voor anderen heeft.
... ik dan ook echt nog niet aan mijn verjaardag moet denken..... straks komen er zo weinig dat het de moeite niet is om het te houden.
Misschien komt het ook wel omdat ik een dorp woon, in een vrij christelijk dorp, waar sociale controle nog een functie heeft. Maar ik heb meer dan genoeg mensen die tijd vrijmaken voor anderen.
Ik besef wel, dat ik in een bijzondere bevoorrechte positie zit, gezien de regelmatige postings die op RF wordt gezet waar wordt beschreven dat er steeds minder omzien naar elkaar is. En ik ben dan ook erg dankbaar dat ik zo gezegend ben met lieve families, vrienden, buren, kennissen en gemeenteleden. En Refoforummers niet te vergeten

@ Moni.........heel veel sterkte, en gecondoleerd!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mijn ervaring is dat als je zelf investeerd in mensen, je meestal veel terug krijgt. Niet voor niets is er een spreekwoord: wie goed doet, goed ontmoed.
Ik heb verschillende voorbeelden gezien. Eén daarvan: een dementerende vrouw bij ons op de afdeling. Niet meer in staat om contacten te onderhouden. Je zou kunnen zeggen: het moest bij de andere nu van één kant komen. Maar ze had in haar leven voor iedereen klaar gestaan, altijd vriendelijk, geen moeite teveel. Op haar oude dag kreeg ze dus bijna elke dag bezoek en met haar verjaardag 100 kaarten! Dit t.o. mensen die bijna nooit bezoek kregen. En vaak waren dit mensen die (ook op latere leeftijd nog steeds) niet de makkelijkste geweest waren...
(en het leuke bij die kaarten is, dat ze elke dag weer nieuw voor haar waren als je weer een stapeltje gaf wat uit haar nachtkastje kwam...
)
Ik heb verschillende voorbeelden gezien. Eén daarvan: een dementerende vrouw bij ons op de afdeling. Niet meer in staat om contacten te onderhouden. Je zou kunnen zeggen: het moest bij de andere nu van één kant komen. Maar ze had in haar leven voor iedereen klaar gestaan, altijd vriendelijk, geen moeite teveel. Op haar oude dag kreeg ze dus bijna elke dag bezoek en met haar verjaardag 100 kaarten! Dit t.o. mensen die bijna nooit bezoek kregen. En vaak waren dit mensen die (ook op latere leeftijd nog steeds) niet de makkelijkste geweest waren...
(en het leuke bij die kaarten is, dat ze elke dag weer nieuw voor haar waren als je weer een stapeltje gaf wat uit haar nachtkastje kwam...

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Geweldig... 

...wat overigens niet wil zeggen dat eenzaamheid (of (familie)relaties die anders lopen dan je zelf zou willen) altijd je eigen schuld zijn. In sommige relaties kun je investeren tot je een ons weegt, en nooit resultaat van je inspanningen zien.vlinder schreef:Mijn ervaring is dat als je zelf investeerd in mensen, je meestal veel terug krijgt. Niet voor niets is er een spreekwoord: wie goed doet, goed ontmoed.
Helaas maar al te waar. Het ligt ook wel aan de ontvanger. Soms moedwillig, soms zit het er gewoon niet in...Zita schreef:...wat overigens niet wil zeggen dat eenzaamheid (of (familie)relaties die anders lopen dan je zelf zou willen) altijd je eigen schuld zijn. In sommige relaties kun je investeren tot je een ons weegt, en nooit resultaat van je inspanningen zien.vlinder schreef:Mijn ervaring is dat als je zelf investeerd in mensen, je meestal veel terug krijgt. Niet voor niets is er een spreekwoord: wie goed doet, goed ontmoed.
hier past denk ik ook een spreekwoord op: stank voor dank....Zita schreef:...wat overigens niet wil zeggen dat eenzaamheid (of (familie)relaties die anders lopen dan je zelf zou willen) altijd je eigen schuld zijn. In sommige relaties kun je investeren tot je een ons weegt, en nooit resultaat van je inspanningen zien.vlinder schreef:Mijn ervaring is dat als je zelf investeerd in mensen, je meestal veel terug krijgt. Niet voor niets is er een spreekwoord: wie goed doet, goed ontmoed.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
... ik de mensen bedank voor hun goede wensen.
... ik tegen de komende dagen als een berg op zie
- het hier achter het glas, in het zonnetje heerlijk toeven is?
- ik zo geniet van en vrije dag
- straks toch thuis nog wat moet doen
- en me dus eerst maar eens normaal aankleed
- ik rf maar even vol spam.
- ik zo geniet van en vrije dag
- straks toch thuis nog wat moet doen
- en me dus eerst maar eens normaal aankleed
- ik rf maar even vol spam.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Dat begrijp ik.Moni schreef:... ik de mensen bedank voor hun goede wensen.
Heel veel sterkte toegewenst hoor.