Waar denk jij op dit moment aan?
- JolandaOudshoorn
Re: Waar denk jij op dit moment aan?
Ik heb net "the shocking youth message" beluisterd en heb wel even nodig om dat te laten bezinken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Waar? Staat dat in een ander topic?JolandaOudshoorn schreef:Ik heb net "the shocking youth message" beluisterd en heb wel even nodig om dat te laten bezinken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Aan mijn aanstaande 

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
aan mn tentamen

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
aan t cadeau dat Auto aan zn vrouw gaat geven morgen................

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
aan m'n man die bijna thuis is van z'n werk (hij stapte vanochtend om half 8 in z'n auto).. 

zondagavond hebben wij als gezin "voor de witte troon' bekeken. Ook erg indrukwekkend!JolandaOudshoorn schreef:Ik heb net "the shocking youth message" beluisterd en heb wel even nodig om dat te laten bezinken.
- JolandaOudshoorn
ik heb hem gezocht via youtubealbion schreef:Waar? Staat dat in een ander topic?JolandaOudshoorn schreef:Ik heb net "the shocking youth message" beluisterd en heb wel even nodig om dat te laten bezinken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
aan de gergem in Kampen die straks afscheid moet gaan nemen van hun dominee.
Alweer na een korte periode. Ds.B.v/d Heiden stond er immers ook maar 4 jaar. Nu dreigt er wel een predikantennood in die classis Kampen.Lassie schreef:aan de gergem in Kampen die straks afscheid moet gaan nemen van hun dominee.
In de classis Rijssen is het weer gelenigd door de komst van Ds.Boeder naar Terwolde. Straks staat in de classis Kampen alleen nog Ds.A.Schot te Nunspeet(grote gemeente), Ds.C.Vogelaar te Zwolle en Ds.J.van Belzen te Urk. Alledrie wat zwaardere predikanten en er zijn nogal wat lichtere gemeenten in de classis. Dus dat zal niet even gemakkelijk. Eigenlijk zou het geen problemen op moeten leveren, maar of dat in werkelijkheid zo zal zijn valt nog te bezien.
De classis Rijssen valt de predikantennood toch wel mee?Gijs83 schreef:Alweer na een korte periode. Ds.B.v/d Heiden stond er immers ook maar 4 jaar. Nu dreigt er wel een predikantennood in die classis Kampen.Lassie schreef:aan de gergem in Kampen die straks afscheid moet gaan nemen van hun dominee.
In de classis Rijssen is het weer gelenigd door de komst van Ds.Boeder naar Terwolde. Straks staat in de classis Kampen alleen nog Ds.A.Schot te Nunspeet(grote gemeente), Ds.C.Vogelaar te Zwolle en Ds.J.van Belzen te Urk. Alledrie wat zwaardere predikanten en er zijn nogal wat lichtere gemeenten in de classis. Dus dat zal niet even gemakkelijk. Eigenlijk zou het geen problemen op moeten leveren, maar of dat in werkelijkheid zo zal zijn valt nog te bezien.
Nee, er zijn 4 predikanten, waarvan er 3 in Rijssen staan met hele grote gemeenten. Maar de classis Rijssen telt nog veel meer gemeenten, die alemaal vacant zijn. Denk aan Beekbergen, Apeldoorn, Arnhem, Doetinchem, etc.Mister schreef:De classis Rijssen valt de predikantennood toch wel mee?Gijs83 schreef:Alweer na een korte periode. Ds.B.v/d Heiden stond er immers ook maar 4 jaar. Nu dreigt er wel een predikantennood in die classis Kampen.Lassie schreef:aan de gergem in Kampen die straks afscheid moet gaan nemen van hun dominee.
In de classis Kampen is het inderdaad leeg aan het worden. Zeker ook voor de gemeenten in de periferie, zoals Drachten en Groningen, is dat moeilijk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ok, helder, had geen idee van de grootte van de classis, blijkbaar.Luther schreef:Nee, er zijn 4 predikanten, waarvan er 3 in Rijssen staan met hele grote gemeenten. Maar de classis Rijssen telt nog veel meer gemeenten, die alemaal vacant zijn. Denk aan Beekbergen, Apeldoorn, Arnhem, Doetinchem, etc.Mister schreef:De classis Rijssen valt de predikantennood toch wel mee?Gijs83 schreef:Alweer na een korte periode. Ds.B.v/d Heiden stond er immers ook maar 4 jaar. Nu dreigt er wel een predikantennood in die classis Kampen.Lassie schreef:aan de gergem in Kampen die straks afscheid moet gaan nemen van hun dominee.
In de classis Kampen is het inderdaad leeg aan het worden. Zeker ook voor de gemeenten in de periferie, zoals Drachten en Groningen, is dat moeilijk.
- MarthaMartha
aan een heerlijk rustige avond met boek en demo op de bank 

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rustig, jij en demo samen????? ik vraag me altijd af wie van jullie twee nu het hoogste woord hebben...MarthaMartha schreef:aan een heerlijk rustige avond met boek en demo op de bank

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)